Er du bloddoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du bloddoner, eller kunne du finde på at melde dig som det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.783 visninger
81 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

M.O.A.R.

Hej piger

Som spørgsmålet i overskriften lyder.

Er du bloddoner?

Jeg går og overvejer det meget stærkt da jeg har en super blodtype (i følge laboratoriumet på sygehuset ) 0 rhesus negativ, en blodtype der betyder jeg kan give blod til alle da jeg ikke har antistoffer om mine blodlegemer. (6 % af DK's befolkninng har den)

Ha' en fortsat dejlig onsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

MariaJ

Nej, jeg er ikke, men vil egentlig gerne. Jeg har samme blodtype som dig. Jeg har rejst meget i Rusland og sidst jeg checkede reglerne var Rusland på en liste af lande man ikke måtte have været i indenfor x antal måneder, så kunne ikke pga den regel. Nu er det faktisk ved at være længe siden jeg har været der, og kommer der ikke regelmæssigt længere, så måske var det på tide at tage tråden op igen. Så tak for påmindelsen.

Maria

Anmeld

23. februar 2011

L.J.L

jeg er også rhesus negativ jeg er ikke bloddonor.

Anmeld

23. februar 2011

lauras*mor*

jeg ville rigtig gerne... Men jeg må ikke... desværre... Det medicin jeg tager mod min søvnsygdom, vil den der modtager blodet jo så også få.. hvis man tester mig for doping vil testen blive positiv, så det er jo klart at de mennesker der kommer ind og har brug for blod ikke skal ha mit.. Desværre.. Ville rigtig gerne..

Synes helt sikkert du skal gøre det hvis du har det fint med det.. Det er jo en måde at hjælpe folk på, og hvis langt flere gjorde det, ja så ville vi også være det mere sikre på at kunne få noget hvis vi selv en dag skulle bruge..

Jeg siger GO for it..

Anmeld

23. februar 2011

AnneBJ

MaleneF skriver:

Hej piger

Er du bloddoner?

Jeg går og overvejer det meget stærkt da jeg har en super blodtype (i følge laboratoriumet på sygehuset ) 0 rhesus negativ, en blodtype der betyder jeg kan give blod til alle da jeg ikke har antistoffer om mine blodlegemer. (6 % af DK's befolkninng har den)

Jeg er samme blodtype, og har været bloddonor i 6½ år - siden jeg fyldte 18. (Dog ikke aktivt det sidste halve år pga. graviditet)

De klapper i deres små hænder når jeg kommer og bliver tappet, dels fordi jeg er ung og dels pga. blodtypen. Det er en rar måde at blive mødt Ikke fordi jeg synes jeg skal have en præmie for mit valg eller noget, men det er rart at vide det bliver værdsat!

Jeg bliver tappet 4 gange om året og ser faktisk frem til at kunne være aktiv donor igen - jeg føler mig altid superfrisk og sprængfyldt af energi efter en tapning!

Anmeld

23. februar 2011

<3

Ville gerne meeeen nåle ?????!!! *brrr* NEJ TAK! Det kan jeg bare ikke. Desværre.

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

MariaJ skriver:

Nej, jeg er ikke, men vil egentlig gerne. Jeg har samme blodtype som dig. Jeg har rejst meget i Rusland og sidst jeg checkede reglerne var Rusland på en liste af lande man ikke måtte have været i indenfor x antal måneder, så kunne ikke pga den regel. Nu er det faktisk ved at være længe siden jeg har været der, og kommer der ikke regelmæssigt længere, så måske var det på tide at tage tråden op igen. Så tak for påmindelsen.

Maria

Okay, ja de har SÅ mange regler i Rusland for indrejse ..

Det var da så lidt

Anmeld

23. februar 2011

Frøken J.

MaleneF skriver:

Hej piger

Er du bloddoner?

Ville gerne, kan ikke. Så har stemt nej. Da jeg har opholdt mig i England i en samlet årerække på 2 år fra jeg blev født i 89 og så til 91 er jeg udelukket grundet en minimal risiko for kogalskab Rimelig skørt, men selvfølgelig better safe than sorry

Har du været i Storbritannien samlet i 12 måneder eller mere i perioden 1980-1996, medfører det udelukkelse indtil videre på grund af en teoretisk mulighed for overførsel af kogalskab. Storbritannien er her forstået som England, Wales, Skotland, Nordirland, Isle of Man, Kanaløerne, Gibraltar og Falklandsøerne. 

Anmeld

23. februar 2011

AnneBJ

MariaJ skriver:

Maria

Rusland giver 6 måneders karantæne...

Anmeld

23. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, jeg er også 0 rhesus negativ og har været bloddonor 5-6 år. Jeg har kun haft pause når jeg har været gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.