Er du bloddoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

M.O.A.R.

AnneBJ skriver:

Jeg er samme blodtype, og har været bloddonor i 6½ år - siden jeg fyldte 18. (Dog ikke aktivt det sidste halve år pga. graviditet)

De klapper i deres små hænder når jeg kommer og bliver tappet, dels fordi jeg er ung og dels pga. blodtypen. Det er en rar måde at blive mødt Ikke fordi jeg synes jeg skal have en præmie for mit valg eller noget, men det er rart at vide det bliver værdsat!

Jeg bliver tappet 4 gange om året og ser faktisk frem til at kunne være aktiv donor igen - jeg føler mig altid superfrisk og sprængfyldt af energi efter en tapning!

Sådan da!

Hvor mange gange bliver man egentlig "tappet" om året når man er aktiv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

M.O.A.R.

Secrets skriver:

Ville gerne, kan ikke. Så har stemt nej. Da jeg har opholdt mig i England i en samlet årerække på 2 år fra jeg blev født i 89 og så til 91 er jeg udelukket grundet en minimal risiko for kogalskab Rimelig skørt, men selvfølgelig better safe than sorry

Har du været i Storbritannien samlet i 12 måneder eller mere i perioden 1980-1996, medfører det udelukkelse indtil videre på grund af en teoretisk mulighed for overførsel af kogalskab. Storbritannien er her forstået som England, Wales, Skotland, Nordirland, Isle of Man, Kanaløerne, Gibraltar og Falklandsøerne. 

Forstår godt du hellere vil være på den sikre side

Anmeld

23. februar 2011

AnneBJ

MaleneF skriver:

Sådan da!

Hvor mange gange bliver man egentlig "tappet" om året når man er aktiv?

Det mest normale er vist 2 gange. Jeg er altid blevet tappet 4, pga. den "sjældne" blodtype, en god blodprocent, og lysten til det. Ikke sådan at forstå at man selv bestemmer om vil tappes 14 gange om året, men for nogle er det måske ubelejligt at skulle tappes ofte.

Tandlæge, hovedpinepiller osv., giver jo en smule karantæne, et par dage og op til en uge.

Anmeld

23. februar 2011

Frøken J.

MaleneF skriver:

Forstår godt du hellere vil være på den sikre side

Altså det er ikke så meget det, men jeg  ikke Jeg er decideret udelukket fra at være bloddoner pga. jeg har opholdt mig i england i 2 år i streg

Anmeld

23. februar 2011

AnneBJ

MoarHvidovre skriver:

Ja, jeg er også 0 rhesus negativ og har været bloddonor 5-6 år. Jeg har kun haft pause når jeg har været gravid

Anmeld

23. februar 2011

Sofia

Nej det er jeg ikke, jeg ville gerne, synes det er en flot ting at gøre, og jeg ved godt jeg er pivet, men haaaaaader blodprøver og får det virkelig dårligt af dem, så jeg kan simpelthen ikke. Til gengæld hjælper jeg på de andre måder jeg kan, er fx med i et forsøg om livmoderhalsekræft. Men til jer der er bloddonere!

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

lauras*mor* skriver:

jeg ville rigtig gerne... Men jeg må ikke... desværre... Det medicin jeg tager mod min søvnsygdom, vil den der modtager blodet jo så også få.. hvis man tester mig for doping vil testen blive positiv, så det er jo klart at de mennesker der kommer ind og har brug for blod ikke skal ha mit.. Desværre.. Ville rigtig gerne..

Synes helt sikkert du skal gøre det hvis du har det fint med det.. Det er jo en måde at hjælpe folk på, og hvis langt flere gjorde det, ja så ville vi også være det mere sikre på at kunne få noget hvis vi selv en dag skulle bruge..

Jeg siger GO for it..

Det er nemlig også for det med at hjælpe andre jeg ønsker at gøre det
Og selvfølgelig er det da rart at vide der er noget blod af samme type som ens eget i blodbanken hvis der skulle ske noget (og selvfølgelig også selvom jeg ikke donere. )

Jeg vil gerne være med til at gøre en forskel, stor som lille

Dit indlæg tror jeg vil få mig til at gå over og snakke med dem på sygehuset i morgen når lab. har åbent!
Tusind tak!

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

AnneBJ skriver:

Det mest normale er vist 2 gange. Jeg er altid blevet tappet 4, pga. den "sjældne" blodtype, en god blodprocent, og lysten til det. Ikke sådan at forstå at man selv bestemmer om vil tappes 14 gange om året, men for nogle er det måske ubelejligt at skulle tappes ofte.

Tandlæge, hovedpinepiller osv., giver jo en smule karantæne, et par dage og op til en uge.

Tak for info!

Jeg smutter over og melder mig imorgen

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

Sofia skriver:

Nej det er jeg ikke, jeg ville gerne, synes det er en flot ting at gøre, og jeg ved godt jeg er pivet, men haaaaaader blodprøver og får det virkelig dårligt af dem, så jeg kan simpelthen ikke. Til gengæld hjælper jeg på de andre måder jeg kan, er fx med i et forsøg om livmoderhalsekræft. Men til jer der er bloddonere!

Jeg forstår godt du ikke vil det når du bliver så dårlig af det.

Synes det er flot af dig at være med i forsøg om livmoderhalskræft

Anmeld

23. februar 2011

Snefnug1984

Jeg har svaret nej.. men jeg ville rigtig gerne, men jeg må ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.