Er du bloddoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Tulle28

MaleneF skriver:

Hej piger

Som spørgsmålet i overskriften lyder.

Er du bloddoner?

Jeg går og overvejer det meget stærkt da jeg har en super blodtype (i følge laboratoriumet på sygehuset ) 0 rhesus negativ, en blodtype der betyder jeg kan give blod til alle da jeg ikke har antistoffer om mine blodlegemer. (6 % af DK's befolkninng har den)

Ha' en fortsat dejlig onsdag

Ja, jeg er bloddonor og har været det i ca. 3 år. Jeg er bange for nåle og har endnu ikke set hvordan det foregår - jeg kigger den anden vej indtil det er overstået MEN lige netop derfor godtager jeg heller ikke undskyldningen om at man ikke er bloddonor, fordi man er bange for nåle! Hvis man vil nyde må man yde (om man så må sige) og det kunne jo være mig selv, der en dag havde brug for blod. Så go for it! Og du har en rigtig dejlig følelse bagefter af at have gjort en forskel og måske været med til at redde et andet menneskes liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Tulle28

SussieThyssen skriver:

Nej, og jeg har aldrig været det....men jeg ville gerne.
Men jeg hører til dem, der menstruerer så kraftigt, at jeg har kronisk blod- og jernmangel, så det har aldrig været muligt.
Men nu har jeg også den mest almindelige blodtype, der findes, så jorden er nok ikke blevet fattigere af at undvære en halv l blod fra mig i ny og næ.

Kærligst
Sussie

Men det er jo lige netop den type blod, de oftest mangler - fordi den er så almindelig

Anmeld

23. februar 2011

LinLin

Nej! Jeg HADER blodprøver - får det helt dårligt, så det er ikke lige noget for mig

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

Tulle28 skriver:

Ja, jeg er bloddonor og har været det i ca. 3 år. Jeg er bange for nåle og har endnu ikke set hvordan det foregår - jeg kigger den anden vej indtil det er overstået MEN lige netop derfor godtager jeg heller ikke undskyldningen om at man ikke er bloddonor, fordi man er bange for nåle! Hvis man vil nyde må man yde (om man så må sige) og det kunne jo være mig selv, der en dag havde brug for blod. Så go for it! Og du har en rigtig dejlig følelse bagefter af at have gjort en forskel og måske været med til at redde et andet menneskes liv.

Hvor er du sej!

Respekt!

Anmeld

23. februar 2011

FrkDitte

Tulle28 skriver:

Godt skrevet..

Min holdning er også at hvis man gerne vil have blod den dag man har brug for det, så må man også selv bidrage, hvis ens helbred tillader det. Man ska' gi lidt hvis man vil ha' lidt

Jeg er selv donor, også af mine organer. Og det er jo kun et par gange om året cirka man skal tappes.. så det er ikke så slemt..

Knus D.

Anmeld

23. februar 2011

B&J

Jeg ville gerne men jeg er så fandens bange for nåle så hopper uden om.. desværre

Anmeld

23. februar 2011

Clisolka

Det holder jeg mig laaaaangt væk fra. Holbæk Sygehus har flere gange bedt mig holde mig langt væk - de kan aldrig finde mine årer 

Så når jeg får taget blodprøver er det med BØRNEnål i min hånd 

Anmeld

23. februar 2011

Frk.S

Ja, det er jeg, og har været det siden jeg blev 18. 

Det er godt nok ved at være længe siden jeg blev tappet, da jeg først fik karantæne pga. rejse til Mexico, og så gik jeg direkte ind i karantæne pga. graviditet.

Men jeg skal da helt sikkert optage det så snart jeg "får lov" igen. 

Anmeld

23. februar 2011

lulleh

jeg vil rigtig gerne , men må desværre ikke..

Anmeld

23. februar 2011

CamillaValby

Jeg er også bloddoner, holder dog pause nu, og har holdt pause i den periode hvor jeg var i behandling (IUI)

Men har været det i en del år, og skal også klart donere igen.

Det skal lige siges, at jeg HADER nåle.

Er rehsus negativ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.