Træt af at blive taget i Rø*** på trendsales

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Maria-s

Anonym skriver:

Ja man må jo ikke skrive nogen navne,men så er man igen blevet snydt på trendsales. Og endda af en der sælger herinde også

Hvis man spørger om fejl / mangler på en mobiltlf og får af vide " den har kun ligget i en lomme og fejler INTET ud over et par ubetydelige ridser man ikke kan se" ja så forventer man ( JEG) ikke en tlf med bidemærker i hjørnerne, ridser over hele skærmen ( endda flere af de store) og så slidt bagpå at kamera logoerne er slidt af

Ellers er jeg bare mere sart end alle andre i køb/salg......

ØV! Min datter blev så skuffet.

Altså uden at tage stilling til lige denne her sag, da jeg ikke synes det måske er så passende, så vil jeg meget gerne have lov til at smide en kommentar overordnet til emnet...

Der er altid 2 sider af en sag og det er forskelligt hvordan man tolker/ ser ting. Fx vil en plet på en bluse for nogen måske betyde at blusen ville ryge i skraldespanden, mens det for andre måske ikke ville betyde det store, eller man ville kamuflere det med en lap eller lignende. Og med en telefon; fordi den har ridser efter brug vil for nogen ikke betyde at det ikke er en fin telefon, men s andre ville anskaffe sig en ny

DERFOR: Skal man sørge for at få billeder eller se den BRUGTE vare man står og overvejer at købe. Det er det eneste logiske for BEGGE parter.

Det er da rigtig, rigtig ærgeligt at køber ikke modtager den vare som køber TROEDE h*n havde købt, men omvendt er det også rigtig ærgeligt at være sælger, for man har så solgt en BRUGT vare som man måske føler køber derefter klager over at den er brugt....

Jeg håber I finder ud af det internt mellem jer istedet for at skændes sådan i åbent forum....

til jer begge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

bullerbassen

Maria-s skriver:

Altså uden at tage stilling til lige denne her sag, da jeg ikke synes det måske er så passende, så vil jeg meget gerne have lov til at smide en kommentar overordnet til emnet...

Der er altid 2 sider af en sag og det er forskelligt hvordan man tolker/ ser ting. Fx vil en plet på en bluse for nogen måske betyde at blusen ville ryge i skraldespanden, mens det for andre måske ikke ville betyde det store, eller man ville kamuflere det med en lap eller lignende. Og med en telefon; fordi den har ridser efter brug vil for nogen ikke betyde at det ikke er en fin telefon, men s andre ville anskaffe sig en ny

DERFOR: Skal man sørge for at få billeder eller se den BRUGTE vare man står og overvejer at købe. Det er det eneste logiske for BEGGE parter.

Det er da rigtig, rigtig ærgeligt at køber ikke modtager den vare som køber TROEDE h*n havde købt, men omvendt er det også rigtig ærgeligt at være sælger, for man har så solgt en BRUGT vare som man måske føler køber derefter klager over at den er brugt....

Jeg håber I finder ud af det internt mellem jer istedet for at skændes sådan i åbent forum....

til jer begge

Kan kun give dig ret - Det er jo så rigtigt .

Derfor er det så vigtig at man som sælger beskriver hver lille detajle om varen og køber spørg ind til evt fejl og mangler ved en handel.

Det kræver så at alle man er ærlige når der bliver spugt dertil ( har jeg desværre oplevet det modsatte )

Det er altid surt / træls at blive skuffet i en handel & mere hvis køber & sælger ikke kan blive enige

Anmeld

22. februar 2011

Maria-s

bullerbassen skriver:

Kan kun give dig ret - Det er jo så rigtigt .

Derfor er det så vigtig at man som sælger beskriver hver lille detajle om varen og køber spørg ind til evt fejl og mangler ved en handel.

Det kræver så at alle man er ærlige når der bliver spugt dertil ( har jeg desværre oplevet det modsatte )

Det er altid surt / træls at blive skuffet i en handel & mere hvis køber & sælger ikke kan blive enige

Det er derfor jeg mener billeder er så vigtige. Så kan man som køber SELV tage stilling til om man synes varen har den stand som man forventer.

Min kæreste skulle engang sælge sin gamle telefon. En interesseret køber henvender sig og min kæreste sende nok 5 billeder af telefonen, NETOP fordi at han ikke gider noget "brok". denne køber vender så tilbage at han synes telefonen er for ridset til at han vil købe den. Og det er jo fair Kort tid efter henvender en anden køber sig og denne synes telefonen er i fin stand og vil RIGTIG gerne købe den.

Altså to forskellige meninger om den samme vare.

Så ja nogengange vil man måske føle at sælger ikke har være oprigtig eller ærlig, men som ovenstående eksempel viser er der jo altså bare forskellige meninger om den samme sag... SÅ BILLEDER ELLER SE VAREN FØR DU KØBER

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Maria-s skriver:

til jer begge

Præcis! Jeg beder også altid om billeder inden jeg køber noget.

Anmeld

22. februar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Hvis jeg får ok fra Henrik sender jeg gerne navnet til alle interesserede

Håber jeg !

Anmeld

22. februar 2011

bullerbassen

Maria-s skriver:

Det er derfor jeg mener billeder er så vigtige. Så kan man som køber SELV tage stilling til om man synes varen har den stand som man forventer.

Min kæreste skulle engang sælge sin gamle telefon. En interesseret køber henvender sig og min kæreste sende nok 5 billeder af telefonen, NETOP fordi at han ikke gider noget "brok". denne køber vender så tilbage at han synes telefonen er for ridset til at han vil købe den. Og det er jo fair Kort tid efter henvender en anden køber sig og denne synes telefonen er i fin stand og vil RIGTIG gerne købe den.

Altså to forskellige meninger om den samme vare.

Så ja nogengange vil man måske føle at sælger ikke har være oprigtig eller ærlig, men som ovenstående eksempel viser er der jo altså bare forskellige meninger om den samme sag... SÅ BILLEDER ELLER SE VAREN FØR DU KØBER

Det er jo lige det - vi er jo så forskellige som mennesker og har forskellige syn på tingene.

Sender også altid billeder af evt fejl så er det optil køber at vurdere om det har interesse

Har dog selv oplevet at købe tøj bl.a hvor jeg har spurgt til pletter huller osv og der er sagt nej - Og når det så er kommet er der en stor plet på  Pisse trælst

Anmeld

22. februar 2011

Christopher&Andreas

Ni-ko-li-ne skriver:

Jeg kan ikke lige forstå hvorfor du angriber mug sådan. Så dit indlæg er anmeldt. Der er ingen steder nævnt hvem "sælger" er og at det skulle være dig.

jeg ville ikke angribe dig !!!!!!!!! du skrev du gerne ville vide hvem det var

Anmeld

22. februar 2011

Ni-ko-li-ne

gitte&christopher skriver:

jeg ville ikke angribe dig !!!!!!!!! du skrev du gerne ville vide hvem det var

Ja, ok... Men jeg synes nu nok du gjorde lidt mere end at fortælle hvem du var...

Anmeld

22. februar 2011

Christopher&Andreas

Anonym skriver:

Har aldrig påstået du har bidt i den,men de huller der er i alle hjørner ligner bidemærker. og de få ubetydelige ridser er bestemt hverken få eller ubetydelige.

Og vedr fragtpenge, så har jeg ikke forlangt du skulle smide 150kr ud af vinduet til 2x fragt men det er ok jeg smider over 500kr ud af vinduet ? Lyder da klart rimeligt.

Den telefon er ikke i den stand du lovede, så simpelt er det.

jeg forstår ikke du vil tage den herinde når vi sagtens kunne maile sammen !!!!..... jeg er ikke ude på at snyde nogen på nogen måde så ville jeg nok heller ikke stå frem og forsvare mig selv som jeg gør nu... du købte en mobil NY funktions mæssigt og batteri !!!!!!!!!!! men var skrevet under GOD MEN BRUGT pga. ridser som jeg forklarede dig flere gange har snakket med både tdc og telia inden hvis den var så ridset som du siger den er så ville de nok ikke ha sagt den var 700-800kr værd begge..... 

jeg har gjort klart i beskrivelsen på fejl og mangler dvs ridser på den måë at den er sagt under god men brugt så kan du da ikke forvente at få en ny mobil!!!!!! Har skrvet frem og tilbage med ts plus sendt dem billeder af mobilen MED NR så de kan se det er DEN mobil jeg sender billeder af. så må de tage stilling men de synes heller ikke ridserne er sådan som du beskriver det!!!!!!!! indtil videre lyder det på retur handel hvis du betaler porto frem og tilbage.........

Anmeld

22. februar 2011

Christopher&Andreas

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja, ok... Men jeg synes nu nok du gjorde lidt mere end at fortælle hvem du var...

JA giver dig helt ret men ikke min mening !!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.