wamse skriver:
Jeg ville aldrig selv stemme på DF, da de er så langt fra mit menneskesyn, som man kan komme.
Jeg kan sagtens unde andre at have deres politiske holdninger, men må så også indrømme, at jeg ikke nogensinde ville kunne blive tætte venner, men en der ligger så langt fra mit menneskesyn.
Fx har jeg en bekendt, som læser til pædagog, og h*n stemmer på DF, og er enig med deres syn på mennesker med anden etnisk baggrund. Det er mig seriøst en gåde, at man vil læse til pædagog, og så have et negativt syn på en del af den målgruppe, vi før eller siden vil komme i kontakt med.
Jeg må indrømme, at jeg ikke ønsker at diskutere politik/menneskesyn med den person, for jeg bliver en lille bitte smule indebrændt, når jeg hører de holdninger. Men jeg øver mig i at rumme at alle har ret til deres holdninger.
Sad lige og tænkte på, at jeg faktisk ikke aner hvad mine venner stemmer...det taler vi ikke om, men jeg har nok meget ens menneskesyn med de fleste af dem og det fortæller jo selvfølgelig en del...eller lige så meget.
Tror ikke der er nogen der stemmer df...men jeg er også omgivet af pædagoger, lærere, fysser og andre der arbejder med mennesker og de har SOM REGEL et andet menneskesyn end det som df er kendt for..
Åhh, giv mig et spark......skal i gang med den analyse...
Anmeld