mortilj skriver:
hans mor og far gik fra hinanden da han var et halvt år, så han kan ikke huske han har prøvet andet.. Hans far har altid boet det samme sted, og hans mor er så flyttet meget rundt.. jeg vil helst ikke nævne hans mor for meget, da jeg ikke bryder mig særligt om hende og slet ikke hendes måde at opdrage på, eller mangel på samme så kan hurtigt komme til at sige noget jeg fortryder..
Men mht det med at han reagerer på skift, så tror jeg snarere at han mangler udfordringer og har alt for meget energi, jeg mistænker ham for at have en mild form for damp, men hans mor vil sleti kke høre når vi nævner det (jeg ved godt at det må være svært for hende at indrømme, jeg er jo altså også selv mor).. Jeg mener at han er klar til at rykke op i børnehave og det gør hans dp mor også, men der er andre der stiller sig i vejen.. han mor magter ham ikke og han bliver tit bare sendt op til os og hvis vi ikke kan tage ham i foreksempel hverdagene jamen så bliver han bare sendt til hendes søster.. Vi bor et stykke fra hinanden og vi har derfor ikke mulighed for at aflevere ham i DP og hente igen derfor kan vi ikke have ham i hverdagene..
Jeg forsøger at vise ham de ting han gerne må lege med eller sidde og læse en bog med ham, men han kan ikke sidde stille ret længe af gangen.. så tager vi ham med ud i sneen og så bliver han sur over det fordi der er koldt osv osv.. Han erfaktisk utrolig svær at gøre tilfreds.. Han får det albuerum han har brug for hvilket betyder at går han på værelset jamen så er det fordi han har brug for ro og det får han lov til at få.. Vi har ganske få regler som at stikkontakterne er niks pille og man ødelægger ikke legetøjet, og så spiser man når der kommer mad på bordet.. synes ikke det er så uoverskueligt for at barn på 3 at det er sådan
Symptomer på adhd, kan jo være et tegn på at drengen ikke har det godt og ikke nødvendigvis et tegn på at han har adhd,....jeg ville tale med moderen om hvad I kan gøre for drengen for at han skal få det bedre...for det virker da som om der er nogle ting der ikke hænger sammen.
Hvordan gør hun når drengen piller ved noget f.eks...? finde ud af hvordan I kunne give ham så struktureret og forudsigelig en dagligdag som mulig trods de betingelser han lever under...så han er helt klar på hvad der sker og hvornår...for selvom han har levet sådan altid, så er det jo stadig en hverdag der kan være svær for nogle børn...mine unger har det ikke godt med de skift og derfor er samværet med far kun hveranden weekend, mere ville ikke gavne dem...
Nå, men jeg kom vidst lidt ud af det du spurgte om...
Ja, jeg tror på han ved hvadd er er rigtigt og forkert men jeg tror ikke på timeout er løsningen...og hvis I mener der er noget galt med drengen, så ville jeg altså tale med dagplejepædagogen, dagplejemoderen, sp og hvem der ellers er ind over barnets liv.
Held og lykke..