Forstår han når han får skæld ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.840 visninger
53 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

An&Jo

Vi har i denne weekend Kærestens søn på knap 3 år på weekend, og han har her til morgen ødelagt hans Tefal køkken som han fik i julegave, han har simpelthen knækket emhætten af det.. Vi har så pakket det sammen og sat det væk og fortalt ham hvorfor han ikke må få det igen lige nu (han ville have det da han så hans far satte det væk).. Men forstår han at det er fordi han har ødelagt det at det er blevet sat væk??

Og så lige en anden ting, hvad gør man ved ham når han bliver ved med at lege med vores stikkontakter?? Han er lige nået op i højden til at kunne tænde og slukke, og at forklare ham det kun er hans far og mig der må det, reagerer han slet ikke på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Fru'Rugaard

Når han er 3 år, så vil jeg mene at han burde forstår hvad nej betyder.
Men han er vel også lige i trodsalderen.
Giv ham en time-out hver gang han leger med stikkontakterne, så finder han hurtig ud af at det ikke er sjovt at lege med dem.
M.h.s. til køkkenet- nu ved jeg ikke om det var med vilje han knækkede det af, eller om det var et uheld, men hvis det var et uheld og han selv virker ked af det, over at den er knækket, så vil jeg ikke mene at der skal skældes ud- Og hvis det var med vilje, så burde han vel også forstå når man siger "du får ikke dit køkken igen, når du ikke kan behandle det ordenligt" og hvis han så skaber sig, så giv ham en time out. Time-out's er utrolig gode! og børnene forstår det meget hurtigt.

Anmeld

19. februar 2011

An&Jo

Fru'Rugaard skriver:

Giv ham en time-out hver gang han leger med stikkontakterne, så finder han hurtig ud af at det ikke er sjovt at lege med dem.
M.h.s. til køkkenet- nu ved jeg ikke om det var med vilje han knækkede det af, eller om det var et uheld, men hvis det var et uheld og han selv virker ked af det, over at den er knækket, så vil jeg ikke mene at der skal skældes ud- Og hvis det var med vilje, så burde han vel også forstå når man siger "du får ikke dit køkken igen, når du ikke kan behandle det ordenligt" og hvis han så skaber sig, så giv ham en time out. Time-out's er utrolig gode! og børnene forstår det meget hurtigt.

mht. køkkenet, så var det med fuldt overlæg.. Han var kravlet op på kattens kradsetræ og hoppede direkte ned på det, og derfor blev det fjernet.. Da han fik skæld ud over det var han fuldstændig ligeglad, og blev først sur da vi tog køkkenet og satte det væk (vi skulle lige have stumperne samlet)..

Synes bare vi har rigtig mange time outs herhjemme når han er her, for han kan slet ikke finde ud af hvordan han skal behandle tingene og hans bonus lillebror.. Min dreng på 10mdr bruger han som hest når han kravler rundt på gulvet og det er i mine øjne IKKE iorden..

Anmeld

19. februar 2011

Mi

Han forstår godt når i siger nej eller stop. Men det hjælper ikke at skælde ud, derimod hjælper det når i sætter køkkenet væk, at give en timeout og så skal i selvfølgelig overveje hvorfor han gør sådan en dum ting som at hoppe ned på køkkenet. Reagere han på at han ikke ser sin far så tit, og så er det en måde at få hans opmærksomhed på?

www.stjerneleg.dk

Anmeld

19. februar 2011

Vial

Time out er SO LAST YEAR.

Man har nu fundet ud af, at man på ingen måde styrker barnets selvværd ved at give dem time out. Hvad man i stedet skal gøre, aner jeg ikke. Jeg gruer for, når mine kommer i den alder. Jeg har svært ved at se, hvilke reskaber man efterhånden kan bruge, når man skal opdrage sine børn.

Har heldigvis tid til at sætte mig ind i det.

Anmeld

19. februar 2011

An&Jo

MarianneSonne skriver:

Han forstår godt når i siger nej eller stop. Men det hjælper ikke at skælde ud, derimod hjælper det når i sætter køkkenet væk, at give en timeout og så skal i selvfølgelig overveje hvorfor han gør sådan en dum ting som at hoppe ned på køkkenet. Reagere han på at han ikke ser sin far så tit, og så er det en måde at få hans opmærksomhed på?

www.stjerneleg.dk

Når han er her så forsøger vi virkelig at give ham så meget opmærksomhed som muligt, men min søn på 10mdr ser slet ikke sin far og er dermed hos os altid derfor kan det være svært altid lige at have opmærksomheden ved ham hele tiden..

Imorges gjorde han det fordi han ikke måtte få cola, og er virkelig ked af at han har ødelagt det fordi jeg er studerende og vi har ikke meget at gøre godt med på grund af det så vi kan j oikke engang erstatte det, og min dreng skulle jo også gerne have haft glæde af det..

Jeg ved ikke, jeg har det bare underligt med at han er sådan.. Han var ved os hele sidste uge også fordi Min kæreste gik hjemme og var sygemeldt og vi forsøger at tage ham så tit vi kan..

Anmeld

19. februar 2011

Aves.

KaMa skriver:

Man har nu fundet ud af, at man på ingen måde styrker barnets selvværd ved at give dem time out. Hvad man i stedet skal gøre, aner jeg ikke. Jeg gruer for, når mine kommer i den alder. Jeg har svært ved at se, hvilke reskaber man efterhånden kan bruge, når man skal opdrage sine børn.

Præcis og sådan har jeg altid haft det med den måde...det er vidst mere forældrene der skulle tage en timeout og liiiige køle ned.

Jeg har aldrig brugt straf på nogen måde, men konsekvens er jo nødvendigt alt efter alder.

Til Ts, kan den lille dreng have det svært, altså er hans adfærd bare et symptom på at det er svært at være lille skilsmisse barn og alt hvad det medfører af to hjem, mange mennesker, regler, skift og relationer?

Når mine har rørt bved noget de ikke måtte har jeg enten taget det væk eller sagt nej og flyttet barnet og til sidst stoppede de...og så har jeg prøvet at give opmærksomhed og fokus på det positive og lade det negative være...for måske han bare søger noget opmærksomhed, men det er jo svært at vide, derfor jeg også spurgte om det kunne hænge samme med alle de skift der er...han er jo bare en lille dreng...

Anmeld

19. februar 2011

Mi

mortilj skriver:

Når han er her så forsøger vi virkelig at give ham så meget opmærksomhed som muligt, men min søn på 10mdr ser slet ikke sin far og er dermed hos os altid derfor kan det være svært altid lige at have opmærksomheden ved ham hele tiden..

Imorges gjorde han det fordi han ikke måtte få cola, og er virkelig ked af at han har ødelagt det fordi jeg er studerende og vi har ikke meget at gøre godt med på grund af det så vi kan j oikke engang erstatte det, og min dreng skulle jo også gerne have haft glæde af det..

Jeg ved ikke, jeg har det bare underligt med at han er sådan.. Han var ved os hele sidste uge også fordi Min kæreste gik hjemme og var sygemeldt og vi forsøger at tage ham så tit vi kan..

Så kan i jo med god samvittighed sætte jeres grænser op. Han er stor nok nu til at forstå at hans handlinger har konsekvenser og det er logisk for et barn på tre år at når man ødelægger noget med vilje, så forsvinder det og man får ikke noget nyt. Så

Anmeld

19. februar 2011

dorthemus

mortilj skriver:

mht. køkkenet, så var det med fuldt overlæg.. Han var kravlet op på kattens kradsetræ og hoppede direkte ned på det, og derfor blev det fjernet.. Da han fik skæld ud over det var han fuldstændig ligeglad, og blev først sur da vi tog køkkenet og satte det væk (vi skulle lige have stumperne samlet)..

Synes bare vi har rigtig mange time outs herhjemme når han er her, for han kan slet ikke finde ud af hvordan han skal behandle tingene og hans bonus lillebror.. Min dreng på 10mdr bruger han som hest når han kravler rundt på gulvet og det er i mine øjne IKKE iorden..

Jeg må indrømme, at jeg stejler lidt når du siger, at det var med fuldt overlæg

Børn i den alder har ikke erfaring nok til at drage sådan en konklusion; når jeg hopper ned på mit køkken går det i stykker. De er til gengæld nysgerrige på HVAD der sker når de hopper ned på noget. De er desuden meget impulsstyrede i den alder og prøver mange ting af...det voksne kalder at prøve grænser af.

Jeg synes det er fint, at I stiller køkkenet væk så længe I bruger tid i øjenhøjde på at forklare ham hvorfor....og der skal I ikke bruge for mange ord. Han husker alligevel kun det sidste

Efter et stykke tid kan I tage det frem ige og tale om hvad der skete...måske husker han det, måske ikke. Pointen er, at ud fra et voksent synspunkt er denne alder et helvede at komme igennem, men man må bare prøve igen og igen og så evt. aflede hans opmærksomhed engang imellem og huske at rose ham når han gør "det rigtige" eller husker på noget I har aftalt. Vi voksne har en tendens til, at glemme roserne også

Anmeld

19. februar 2011

Rosa

KaMa skriver:

Nej?? 

Men hvaaaa måååå vi sååååå? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.