Forstår han når han får skæld ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Pikku Myy

mortilj skriver:

Vi har i denne weekend Kærestens søn på knap 3 år på weekend, og han har her til morgen ødelagt hans Tefal køkken som han fik i julegave, han har simpelthen knækket emhætten af det.. Vi har så pakket det sammen og sat det væk og fortalt ham hvorfor han ikke må få det igen lige nu (han ville have det da han så hans far satte det væk).. Men forstår han at det er fordi han har ødelagt det at det er blevet sat væk??

Og så lige en anden ting, hvad gør man ved ham når han bliver ved med at lege med vores stikkontakter?? Han er lige nået op i højden til at kunne tænde og slukke, og at forklare ham det kun er hans far og mig der må det, reagerer han slet ikke på..

Vi har en søn på 2'4 år og han må (ligesom os andre) gerne tænde på stikkontakten hvis han/vi skal ud i køkkenet eller badeværelset og lyset er slukket. Han har desværre ikke helt fattet at de skal slukkes igen når han forlader rummet

Det virker som om det er vigtigt for ham at han også må, men samtidig accepterer han fuldt ud at han ikke skal pille ved andre stikkontakter, ledninger og lignende. Ligesom i mange andre situationer virker det som om det drejer sig om at finde balancen mellem at deltage på lige fod og holde barnet væk fra situationer der ikke er gavnlige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

matryoshka

Eva. skriver:

Jamen, vi gør vel alle hvad vi mener er bedst...og hvis det virker og I ikke mener der er unødige skadespåvirkninger ved det for barnet, så er det jo måde for jer...men altså, hvis I gang på gang skal give timeout, så er det vel ikke den store succes eller?

Hvis mine er blevet sure over noget, så har jeg altid bare sagt at det var ok at de blev sure og at jeg da godt kunne forstå de gerne ville det og det... men jeg har aldrig sendt dem på værelset, hverken fordi de var for glade, for sure eller viste andre følelser....

Anmeld

20. februar 2011

XXSS

KaMa skriver:

Du har nok ret. Jeg kom bare til at tænke på en kæreste, jeg en gang havde. Da vi havde kendt hinanden et stykke tid, skulle jeg møde hans lille datter på 3 år. Han sendte hende ud i entrén, da hun ikke ville spise. Hun gik lige så trist derud selv..

Så ham aldrig siden.

Det er jo noget andet med et barn, der er kørt helt op.

Det lyder hellere ikke helt fair og stakkels pige. Hvis min datter ikke vil spise så kommer hun ned fra spisebordet og så er den ikke længere. Ja ja hun har moderens temperament så hun får trampet godt og grundigt i gulvet og det vil vi ikke se på, så kan hun lige få en pause til at falde ned og det sker ret kort vil jeg sige :-)

Jeg tror generelt at der er mange former for time out - både hvor de holder dørene osv., der kan jeg måske forstå hvis børnene bliver frustrerede..

Anmeld

20. februar 2011

..

Jeg har aldrig brugt time-out og kommer aldrig til det. Det giver ingen mening, måske det gør når de er over 5 år men ikke før.

Hjemme hos os skælder vi aldrig ud, vi irettesætter og det er sjældent at det sker, tager tingene i opløbet. Hvis så de gør noget bevidst forkert så er de ikke i tvivl om at vi mener det og vi forklarer dem det og er gode venner igen bagefter m det samme.

En naturlig flokfører behøver ikke den slags pjat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.