Ja, jeg er organdonor og jeg har givet fuld tilladelse.
I starten havde jeg valgt, at det skulle være med mine pårørendes accept. Men da de kender min holdning (og i øvrigt selv er donorer de fleste) går jeg ud fra at de ville følge mit valg. Så jeg ser ingen grund til at de midt i sorgen skal til at give accept. Så nu har jeg valgt at det skal være fuld tilladelse uanset hvad.
Jeg kunne godt tænke mig at høre jer, der skriver at i skal have alt med jer i graven. Ville i så heller ikke tage imod et nyt organ? For så ville det jo ikke være jeres eget i fik med i graven på et senere tidspunkt!
Personligt tror jeg ikke på at jeg skal bruge nogle af mine organer når jeg er død, og dette er på trods af, at jeg rent faktisk tror på at der er "noget" efter døden. Jeg tror bare ikke på at det som sådan er noget fysisk.
Når jeg ikke skal bruge det, så kan andre ligeså godt få glæde af det. Jeg ville jo selv være dybt taknemmelig, hvis der var et nyt organ til mig eller mine kære, hvis det skulle blive aktuelt.
Jeg synes det er meget sørgeligt at der er så mange der dør på venteliste, mens der er så mange organer der går tabt - bare bliver brændt eller går i forrådnelse.
Én ting er, at man vælger ikke at være organdonor, det er jo ens eget valg. Men at der er så mange der ikke tager stilling, det synes jeg er forfærdeligt. Derfor synes jeg også at man som udgangspunkt er donor, og så skal man tage et aktivt valg, hvis man IKKE vil være det!
Jeg er i øvrigt også blod- og knoglemarvsdonor (dog med karantæne nu, pga. graviditet
).
Anmeld