knalde med en x?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

pussepige

Rockertand skriver:

SPØRGSMÅL:

HVORFOR skulle en eks-mand/ekskæreste gå med til at levere sæden til et barn? Det er jo absolut ikke lykken for en mand at have et "skilsmissebarn" - og så koster det så lige knap 1200 kr oveni hatten om måneden.....altså hvad får han ud af det? 

Et barn ... Lige det først jeg tænkte da jeg så hva du havde skrevet..

Men til TS så ville mit svar være nej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

SussieThyssen

Cris skriver:

Det lyder bare så godt, jeg har bare aldrig oplevet situationen og jeg har det svært at forstå, at det kan lade sig gør... Men en ting er sikker, at i sådan en situation vil barnet have det bedre en forældre der går fra hinanden på en grim grim måde og ikke kan finde ud af arbejde sammen...

Ja netop...vores to unger og min datter fra første ægteskab, havde verdens bedste far i ham..og vi savner ham meget i vores liv, nu han ikke er mere.
Her den 1. marts er det 3 år siden han døde. Det er nu så underligt at tænke på.
Vi holdt alle højtider sammen for børnenes skyld og de har aldrig savnet at have en far og en mor...heller ikke selvom vi hver især fandt nye partnere.

Så jo...det kan lade sig gøre, hvis man er voksen nok og har en vilje til at lade det fungere. Men begge skal jo helt ville det ellers dur det ikke.

Anmeld

20. februar 2011

Clisolka

Nicolinesmor170510 skriver:

Helt enig!

Mig og min datters far går fra hinanden nu her, men er noget så gode venner, og lad os sige, at ingen af os har fundet en anden om 10 år, så ja, det kunne jeg godt.. Jeg vil sgu gerne have flere børn, og finder jeg ikke en anden at få dem med, og han heller ikke gør, jamen hvorfor så ikke?Han er en god far, og ville sgu egentlig gerne sætte flere børn i verdenen sammen med ham, hvis jeg aldrig finder en anden mand og han aldrig finder en dame..

Hvis vi er enige om det.. - Det er da også noget nemmere i forhold til ens barn man i forvejen har, HVIS det nu skulle være..

Hellere det end en mand jeg ikke aner hvem er og at mit barn har en far det ved hvem er og som fungerer som en far..

Havde jeg ikke nogen jeg kunne få børn med, gjorde jeg det med en donor, for vil da have flere

Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Det samme har min kæreste og jeg snakket om - hvis nu vi en dag går fra hinanden og gerne vil have en lillebror/søster, så får børnene trods alt den samme far  

Anmeld

20. februar 2011

Kløver

Anonym skriver:

kunne i finde på at gå i seng med en x kæreste, for at få et barn?

hvis i nu rigtig gerne vil ha en baby, og er alene/single, og han er med på den?

Nej det kunne jeg bestemt ikke

Anmeld

20. februar 2011

merle2010

jeg vil sige både og hvis man havde et barn med sin eks i forvejen, og det var noget man evt. havde aftalt.. og hvis man havde klare regler for hvordan det skulle foregå... så kunne jeg ikke se noget galt i det..

Anmeld

20. februar 2011

misslea

Det kommer jo selvfølgelig an på, hvilket udgangspunkt man har..

MEN... jeg kunne aldrig finde på at få et barn med en ex med vilje! Jeg har altid haft drømmen om at få et barn med en mand, som jeg ELSKER over alt på jorden, og som jeg vil dele den aller største oplevelse sammen med - nemlig at få et barn! Det er sket for mig nu....!!

Hvis det fx. var tilfældet, at jeg var nået en alder, hvor jeg følte, at det var sidste udkald, så ville jeg finde en anonym donor til mit barn, og finde drømmemanden på senere tidspunkt! Jeg ville ikke have lyst til at sætte mig selv i en situation, hvor jeg pludselig kunne risikere ikke selv at være "herre over mit liv" og mit barn! Selvom det lader til, at ex'en er med på "aftalerne", så kan der opstå ufattelig mange uoverenstemmelser, jalousi, konflikter om ferie, julen, nye partnere osv... og det gad jeg simpelthen ikke!!!!!

Så nej... jeg ville aldrig vælge den løsning med vilje!

Anmeld

21. februar 2011

Sof

Nej tak, der er en grund til at det er en X, så jeg kan virkelig ikke se hvad han skulle som far til mine børn.

Hvis jeg ikke har en kæreste, så skal jeg ikke have børn, og var faktisk lige ved at være der hvor jeg ikke ville have flere børn fordi Silje er så stor nu, men så blev jeg gravid og så ændrede det sig. Men havde jeg ikke manden hos mig til at få det barn, så skulle jeg ikke have det barn.

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

Hvis det er det du ønsker og gerne vil være alene med dit barn så JA, hvorfor ikke.

Men hvis du ønsker at få et barn sammen med en mand du elsker og dele glæden sammen med denne person, så NEJ.

Anmeld

21. februar 2011

wamse

Anonym skriver:

kunne i finde på at gå i seng med en x kæreste, for at få et barn?

hvis i nu rigtig gerne vil ha en baby, og er alene/single, og han er med på den?

Nej det kunne jeg ikke. Som andre skriver, så er der en grund til at man er gået fra hinanden, og hvis man ikke har et barn sammen i forvejen, så kan man jo heller ikke vide, hvordan han er som far.

Så nej, det ville jeg ikke gøre.

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

synes godt nok de fleste er jer dømmer en ret hårdt. nu var det bare et spørgsmål ikke andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.