knalde med en x?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Carina1977

MHK skriver:

Jeg burde nok heller ikke blande mig, synes bare der er så mange mødre der føler de ejer deres børn alene 

Min søn har "to fædre" -En biologisk og ham der har været der for ham 

Jeg vil give dig ret....og jeg synes det er meget meget trist

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

Hvis man er gået fra hinanden uden at være uvenner og ellers kan lide fyrens væsen og sind, evner og så videre..og årsagen til at man er gået fra hinanden ikke er andet bagateller...måske vokset fra hinanden eller lignende..og jeg kunne forestille mig, at han vil være en god far og samarbejdspartner...så jo..det kunne jeg godt.
Men jeg "knalder" ikke..jeg elsker..og slet ikke hvis det omhandler skabelsen af et barn

Kan da ikke se, det skulle være anderledes end at blive gravid med en sæddonor..og her har man måske endda muligheden for at vide, at den far ens barn har...er et godt menneske, med gode værdier.

Jeg kunne iøvrigt også godt overveje, at få et barn med min bedste ven..hvis han fx var bøsse eller ganske enkelt var single, fordi han ikke kunne finde/få den pige, han gerne vil ha'

Kærligst
Sussie

Må simpelthen citere dig Sussie, for jeg havde faktisk en x på et tidspunkt som aldrig vil have børn, men han var mit livs første kærlighed engang, og ja det havde taget os ti år og utallige forsøg gennem årene før vi begge fandt frem til at vi simpelthen bare havde forskellige værdier i livet, og ja han ville jo heller ikke have børn, istedet blev vi gode venner (og der er absolut ingen følelser indblandet længere), jeg elsker ham stadig rigtig højt som en ven, så skulle det endeligt være så kunne jeg da godt have fundet på det havde jeg siddet som 35 årig og uden et barn, jeg ved hvem han er, kender hele hans historie, stoler 100% på ham (og det vil jeg altid gøre), så jeg syntes hvis man er venner 100% og ingen følelser har i klemme fra begge sider og kan stole på ham, så kan han godt være en "sæddoner", men man skal så også være enige om hvordan aftalen omkring barnet så skal være..

Alle virker ret forarget, men ham lægen Peter et eller andet fik et barn med sin veninde og der syntes jeg nærmere at alle var lidt imponerede.. hvad er forskellen?

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

Må simpelthen citere dig Sussie, for jeg havde faktisk en x på et tidspunkt som aldrig vil have børn, men han var mit livs første kærlighed engang, og ja det havde taget os ti år og utallige forsøg gennem årene før vi begge fandt frem til at vi simpelthen bare havde forskellige værdier i livet, og ja han ville jo heller ikke have børn, istedet blev vi gode venner (og der er absolut ingen følelser indblandet længere), jeg elsker ham stadig rigtig højt som en ven, så skulle det endeligt være så kunne jeg da godt have fundet på det havde jeg siddet som 35 årig og uden et barn, jeg ved hvem han er, kender hele hans historie, stoler 100% på ham (og det vil jeg altid gøre), så jeg syntes hvis man er venner 100% og ingen følelser har i klemme fra begge sider og kan stole på ham, så kan han godt være en "sæddoner", men man skal så også være enige om hvordan aftalen omkring barnet så skal være..

Alle virker ret forarget, men ham lægen Peter et eller andet fik et barn med sin veninde og der syntes jeg nærmere at alle var lidt imponerede.. hvad er forskellen?

Næ..jeg kan ikke se nogen forskel.

Hvis nu fx min afdøde x og jeg ikke havde børn og vi var blevet skilt tidligere..og årene så var gået uden vi hver især havde fundet en anden...jamen så kunne jeg da helt sikkert se ham som far til et af mine børn...(det er han jo allerede)...men fordi vi gik fra hinanden, så er det ikke ensbetydende med at vi ikke respekterede hinanden eller holdt af hinanden.
Der var jo engang hvor vi elskede hinanden..og vi fik 2 pragtfulde børn sammen, og jeg ikke kunne tænke mig dem anderledes eller med en anden far.
Og han var også min bedste ven, efter vi gik fra hinanden.
Så hvor forskellen er, kan jeg ikke se.
Men som du siger...selvfølgelig skal spillereglerne være helt på plads..og helst på skrift.

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

Cris skriver:

Nej, for mig er det lidt egoistisk at give et barn sådan en start. Manden er en eks på en grund, så hvorfor nu at have en baby med en eks! Jeg vil ikke gør sådan noget til mine børn. Hvis det er forhold som ender forkert, så er det noget der har desværret udviklet sig på den måden, men ikke noget som startede allerede med en egoistisk tanke. Så vil jeg hellere gå en tur til en insemination bank og finde en donor. Mange har gjord det, ink. nogle af baby.dk brugere med store success!!! Så enten har man en egoistisk forhold i livet eller man har følelser for den der eks og man prøver ikke kun at få en baby, men at holde på ham på den måde. Og sådan noget ender rigtigt rigtigt grimt... 

Der er vi så ikke enige.
Man kan sagtens skilles som venner...ja endda fungere bedre som venner end kærester eller mand og kone.
Følelserne kan sagtens være dybe og reelle, selvom man ikke dur sammen som par.

Hvis jeg var single og ikke havde fået børn omkring slutningen af 30'erne og min x-mand også stadig var single...så ville jeg da helt klart overveje muligheden af at få et barn sammen med ham, hvis han var med på ideen.
Han var et af de dejligste mennesker jeg har kendt, og vi var hinanden utroligt nær, selv vi ikke duede sammen som par på sigt.

Anmeld

19. februar 2011

eElak

Jeg er enig med bl.a. Sussie og Carina1977 omkring det at få børn med sin X, så vil ikke gentage det her..

Jeg vil dog ikke have flere børn med min X, selvom vi skiltes som forholdsvis gode venner

Anmeld

19. februar 2011

Mig med maven

Jeg kan egentlig godt følge tankegangen, hvis man er indstillet på at være frivilliigt singlemom, og han er med på den.

Men jeg kun ALDRIG selv finde på det. Det er ikke min drøm. Min drøm er en mor, far og baby, i kærlighed...

Anmeld

19. februar 2011

bette

kan ikke lade være med at tænke på at han jo skal stå som far...

altså hvis i ikke er sammen skal han jo betale.. 

Anmeld

19. februar 2011

millapigen

SussieThyssen skriver:

Hvis man er gået fra hinanden uden at være uvenner og ellers kan lide fyrens væsen og sind, evner og så videre..og årsagen til at man er gået fra hinanden ikke er andet bagateller...måske vokset fra hinanden eller lignende..og jeg kunne forestille mig, at han vil være en god far og samarbejdspartner...så jo..det kunne jeg godt.
Men jeg "knalder" ikke..jeg elsker..og slet ikke hvis det omhandler skabelsen af et barn

Kan da ikke se, det skulle være anderledes end at blive gravid med en sæddonor..og her har man måske endda muligheden for at vide, at den far ens barn har...er et godt menneske, med gode værdier.

Jeg kunne iøvrigt også godt overveje, at få et barn med min bedste ven..hvis han fx var bøsse eller ganske enkelt var single, fordi han ikke kunne finde/få den pige, han gerne vil ha'

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. februar 2011

Sommerfugl86

Ja det kunne jeg sagtens uden problemer!

Manden er far til min datter og jeg vil hellere have han også er far til nummer 2, da han er en sød, kærlig og omsorgsfuld far der ALDRIG kunne finde på at svigte sin datter,.

Alternativt kunne være at finde et fjols at få barn med som måske ikke ville vise samme interesse i sit barn som Michael gør!

Det ville være SÅ synd at min datter har en god far hun elsker  og nyder at være sammen med, og det andet barn måske ikke havde noget kontakt med sin far!

Nu har vi dog fundet sammen igen og han flytter retur i næste måned, så det blir ikke aktuelt

Anmeld

19. februar 2011

Vial

Tullemor82 skriver:

Jeg går så ud fra at vi taler om ham der i forvejen er far til mit barn og ja så kunne jeg godt finde på at få et barn mere med ham, selvfølgelig kun hvis vi begge var single osv

Der er intet galt med hans evner som far og nogengange tænker jeg faktisk at det havde været rart hvis vi havde fået 2 børn sammen så min søn havde haft en søster eller bror

Vi gik fra hinanden fordi vi ikke fungerede sammen, ikke fordi han ikke er en god far, så hvorfor ikke få et barn mere med ham hvis begge parter er inforståede med situationen?

Ved så ik om jeg ville have lyst til at gå i seng med ham  men man kan vel blive insemineret med hans sæd hvis det endelig er

Sjovt! Kender en, der lige blev sammen med manden lidt længere, så sønnen kunne få en at følges med i toget. Det virkede!

Hun kunne slet ikke lide tanken om, at hun skulle pendle mellem to nye familier med børn. Så nu har han en tro følgesvend i sin lillesøster.

Synes, det er lidt grotesk. Talte med en fagperson om det en gang. Hun synes, at det var super flot. Få børnene med samme mand, og så find en ny kæreste bagefter!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.