knalde med en x?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

LinLin

SussieThyssen skriver:

Hvis man er gået fra hinanden uden at være uvenner og ellers kan lide fyrens væsen og sind, evner og så videre..og årsagen til at man er gået fra hinanden ikke er andet bagateller...måske vokset fra hinanden eller lignende..og jeg kunne forestille mig, at han vil være en god far og samarbejdspartner...så jo..det kunne jeg godt.
Men jeg "knalder" ikke..jeg elsker..og slet ikke hvis det omhandler skabelsen af et barn

Kan da ikke se, det skulle være anderledes end at blive gravid med en sæddonor..og her har man måske endda muligheden for at vide, at den far ens barn har...er et godt menneske, med gode værdier.

Jeg kunne iøvrigt også godt overveje, at få et barn med min bedste ven..hvis han fx var bøsse eller ganske enkelt var single, fordi han ikke kunne finde/få den pige, han gerne vil ha'

Kærligst
Sussie

Er helt enig!

Davids far og jeg gik fra hinanden da david var 1 år og vi aftalte faktisk at hvis han nåede at blive 5 uden at der var udsigt til nogen søskende ville vi "lave" en mere sammen (vi aftalte ikke lige hvordan det præcist skulle foregå )

Jeg tænker da at der er en stor fordel ifht at vælge en anonym donor i og med barnet også kan have en far! Men er helt med på at det lige præcist er det nogle kvinder ønsker at undgå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Vial

En enkel rundringning til landets familieadvokater, statsforvaltning osv. så vil man nok ændre holdning til at få barn med bedsteven evt. bøsse.

Jeg var meget rundt omkring det man kalder en regnbuefamilie. Dvs. hvor jeg så fandt en bøsse - evt med partner og fik barn med ham.

Lige så snart der er et barn involveret, som man naturligvis udvikler utrolig stærke følelser for, så starter problemerne. Rigtig mange af de sager havner i statsforvaltningen og forældrene er bestemt ikke venner længere.

Det eneste, som jeg egentlig kan se, kunne være en god idé er, at lave et barn med en mand, som man i forvejen har barn med.

Anmeld

19. februar 2011

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Nej.. Kan ikke se hvorfor jeg skulle ville have barn med en eks..
Og kan ikke se hvorfor jeg skulle have lyst til at gå i seng med en eks..

Anmeld

19. februar 2011

aarhusmor

ja hvis I begge ER enige om det og betingelserne for at have et barn sammen, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke er bedre end donorsæd. Jeg synes det er bedre.

Min x-svigerinde fik et barn med min bror da de var sammen og senere arrangerede de at lave et mere. Der var de ikke sammen mere.

og det fungerer fint.

Men han skal selvfølgelig stå som faren og være 100% med i aftalen, ellers dur det ikke.

Anmeld

19. februar 2011

Enayia

Anonym skriver:

kunne i finde på at gå i seng med en x kæreste, for at få et barn?

hvis i nu rigtig gerne vil ha en baby, og er alene/single, og han er med på den?

Stort nej, det kunne jeg aldrig finde på! Synes det ville være noget så umoralsk og egoistisk! Har det  sådan at en eks er en eks!

Anmeld

19. februar 2011

Cris

SussieThyssen skriver:

Der er vi så ikke enige.
Man kan sagtens skilles som venner...ja endda fungere bedre som venner end kærester eller mand og kone.
Følelserne kan sagtens være dybe og reelle, selvom man ikke dur sammen som par.

Hvis jeg var single og ikke havde fået børn omkring slutningen af 30'erne og min x-mand også stadig var single...så ville jeg da helt klart overveje muligheden af at få et barn sammen med ham, hvis han var med på ideen.
Han var et af de dejligste mennesker jeg har kendt, og vi var hinanden utroligt nær, selv vi ikke duede sammen som par på sigt.

Det lyder bare så godt, jeg har bare aldrig oplevet situationen og jeg har det svært at forstå, at det kan lade sig gør... Men en ting er sikker, at i sådan en situation vil barnet have det bedre en forældre der går fra hinanden på en grim grim måde og ikke kan finde ud af arbejde sammen...

Anmeld

19. februar 2011

Bare mig..

Tullemor82 skriver:

Jeg går så ud fra at vi taler om ham der i forvejen er far til mit barn og ja så kunne jeg godt finde på at få et barn mere med ham, selvfølgelig kun hvis vi begge var single osv

Der er intet galt med hans evner som far og nogengange tænker jeg faktisk at det havde været rart hvis vi havde fået 2 børn sammen så min søn havde haft en søster eller bror

Vi gik fra hinanden fordi vi ikke fungerede sammen, ikke fordi han ikke er en god far, så hvorfor ikke få et barn mere med ham hvis begge parter er inforståede med situationen?

Ved så ik om jeg ville have lyst til at gå i seng med ham  men man kan vel blive insemineret med hans sæd hvis det endelig er

Helt enig!

Mig og min datters far går fra hinanden nu her, men er noget så gode venner, og lad os sige, at ingen af os har fundet en anden om 10 år, så ja, det kunne jeg godt.. Jeg vil sgu gerne have flere børn, og finder jeg ikke en anden at få dem med, og han heller ikke gør, jamen hvorfor så ikke?Han er en god far, og ville sgu egentlig gerne sætte flere børn i verdenen sammen med ham, hvis jeg aldrig finder en anden mand og han aldrig finder en dame..

Hvis vi er enige om det.. - Det er da også noget nemmere i forhold til ens barn man i forvejen har, HVIS det nu skulle være..

Hellere det end en mand jeg ikke aner hvem er og at mit barn har en far det ved hvem er og som fungerer som en far..

Havde jeg ikke nogen jeg kunne få børn med, gjorde jeg det med en donor, for vil da have flere

Anmeld

19. februar 2011

Bare mig..

SussieThyssen skriver:

Hvis man er gået fra hinanden uden at være uvenner og ellers kan lide fyrens væsen og sind, evner og så videre..og årsagen til at man er gået fra hinanden ikke er andet bagateller...måske vokset fra hinanden eller lignende..og jeg kunne forestille mig, at han vil være en god far og samarbejdspartner...så jo..det kunne jeg godt.
Men jeg "knalder" ikke..jeg elsker..og slet ikke hvis det omhandler skabelsen af et barn

Kan da ikke se, det skulle være anderledes end at blive gravid med en sæddonor..og her har man måske endda muligheden for at vide, at den far ens barn har...er et godt menneske, med gode værdier.

Jeg kunne iøvrigt også godt overveje, at få et barn med min bedste ven..hvis han fx var bøsse eller ganske enkelt var single, fordi han ikke kunne finde/få den pige, han gerne vil ha'

Kærligst
Sussie

Også heeelt enig med dig

Anmeld

19. februar 2011

B&J

En eks kæreste i mit liv forbliver væk og det er for altid.. jeg kan bare ikke være venner eller skrive eller snakke med dem bagefter også få et barn med dem nej tak

Anmeld

19. februar 2011

Rockertand

SPØRGSMÅL:

HVORFOR skulle en eks-mand/ekskæreste gå med til at levere sæden til et barn? Det er jo absolut ikke lykken for en mand at have et "skilsmissebarn" - og så koster det så lige knap 1200 kr oveni hatten om måneden.....altså hvad får han ud af det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.