Et pat KH spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Maja88 skriver:

hold da op. det var sent...

var bare lige undrene over det.

sent? jeg vil nødigt aflevere tidligere, det prioriterer vi meget højt:0)

men, der er mulighed for at vælge andre steder der åbner 06:30

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Maja88

Ni-ko-li-ne skriver:

sent? jeg vil nødigt aflevere tidligere, det prioriterer vi meget højt:0)

men, der er mulighed for at vælge andre steder der åbner 06:30

nårh nej men man kunne jo få behov for det. de inst. jeg har været i har åbnet senest 6.20

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Maja88 skriver:

nårh nej men man kunne jo få behov for det. de inst. jeg har været i har åbnet senest 6.20

det er ikke ret meget der kunne få mig til at aflevere før 07:00.... men jo der vil da altid være folk der har brug for det

Anmeld

17. februar 2011

Maja88

Ni-ko-li-ne skriver:

det er ikke ret meget der kunne få mig til at aflevere før 07:00.... men jo der vil da altid være folk der har brug for det

nej men kunne godt lyde til TS kunne få behov for det..

var derfor jeg tænkte kl 7 var sent

Anmeld

17. februar 2011

Low

mille:) skriver:

Præcis...

Det virker forkælet, at ikke ville bruge sin opsparing - men gerne statens penge. Som vi andre betaler gennem skatten!

Jeg kan ikke finde et eneste argument for at  vi  andre skal finansiere din hverdag, så længe du selv har penge på kontoen!

Det er altså penge jeg IKKE kan få fat i? Jeg kunne ikke nå at tage et grundforløb inden jeg skulle på barset da jeg startede på kh. 

Hvad er problemet?

Anmeld

17. februar 2011

Low

Maja88 skriver:

ja normalt ville jeg ikke blande mig, men bliver nød til det..

men hvorfor skal du ikke leve af de 40000??? ja sur røv at det skulle bruges til indskud og så videre.. men jeg har ski heller ikke lige 40000 kr i opsparing og jeg lever af su...

så hvis du har 40000 hvorfor skulle du så få KH oveni???? det er da udnyttelse af systemet...

og et helt andet spørgsmål? Åbner inst. i KBH først kl 7`????

Fordi jeg er 20 år og min opsparing bliver først åbnet når jeg er 21 år. Så det vil sige at jeg ikke kan få fat på de penge endnu og derfor kan jeg komme på kh.

Jeg kan ikke gøre for at du ikke har 40.000. Jeg har dem heller ikke før jeg bliver 21 år.

Jeg udnytter bestemt ikke systemet. Tror du jeg nyder at nasse af samfundet? KH for mig var den eneste løsning da jeg fandt ud af jeg var gravid.

Nogle åbner kl 7 andre lidt før. Den min søn er skrevet op til åbner først kl 7 mener jeg men jeg er ikke helt sikker.

Anmeld

17. februar 2011

TroldeMor<3

Synes godt nok også det er til at ryste på hovedet af.

Måske er du ikke klar over hvad su vil med hensyn til udd. men så kan du da prøve nogle forskellige ting, og på SU/LØN for det. Alternativet er skod aktivering, og KH - det andet er der da lidt mening i.

Måske var meningen du skulle bruge pengene til alle de store ting som indskud, osv. MEN når man for et barn må man jo bare prioitere anderledes... Selvom det er kritisk, har du jo altid muligheden for at låne dig til den slags penge - det er trist, men helt normalt at mennesker gør det på den måde..

Er du (som det lyder) en velfungerende ung pige, fatter jeg seriøst ikke hvorfor du vil være på KH, istedet for at invistere lidt i din søns og din egen fremtid med en udd. Selvom skolebænken ikke er noget for dig - er der flere uddannelser hvor halvdelen af tiden er i praktik. Som fx. SSH'er.

Vil ikke være nedladende, men synes altså det er lidt voldsomt at gøre det til så stort et problem..... Pengene ender jo ud i det samme alligevel.

Anmeld

17. februar 2011

Low

nattie skriver:

Synes godt nok også det er til at ryste på hovedet af.

Måske er du ikke klar over hvad su vil med hensyn til udd. men så kan du da prøve nogle forskellige ting, og på SU/LØN for det. Alternativet er skod aktivering, og KH - det andet er der da lidt mening i.

Måske var meningen du skulle bruge pengene til alle de store ting som indskud, osv. MEN når man for et barn må man jo bare prioitere anderledes... Selvom det er kritisk, har du jo altid muligheden for at låne dig til den slags penge - det er trist, men helt normalt at mennesker gør det på den måde..

Er du (som det lyder) en velfungerende ung pige, fatter jeg seriøst ikke hvorfor du vil være på KH, istedet for at invistere lidt i din søns og din egen fremtid med en udd. Selvom skolebænken ikke er noget for dig - er der flere uddannelser hvor halvdelen af tiden er i praktik. Som fx. SSH'er.

Vil ikke være nedladende, men synes altså det er lidt voldsomt at gøre det til så stort et problem..... Pengene ender jo ud i det samme alligevel.

Det er jo ikke fordi jeg nyder at være på kontanthjælp, at nasse på samfundet, at ikke kunne forsørge min dreng med mine egne penge. Jeg vil meget gerne væk fra kontanthjælpen, om det så skal være et job eller en uddannelse. Det bedste ville selvfølgelig være en uddannelse som jeg også gerne vil. Jeg tænker faktisk tit på hvad det er jeg vil med uddannelse.

Jeg har skam heller ikke noget imod at bruge den opsparing til min søn. Pengene skal selvfølgelig bruges på den bedste måde men lige frem at bruge dem til at betale husleje, forsikring, og handle ind for ville jeg helst være fri for men jeg er jo ikke så gammel igen og er ikke så meget inde i alt sådan noget man gør med kh, su, lån osv. Så derfor spørg jeg lidt til råds her

Og igen, jeg vil ikke være på kh. Grunden til jeg er det er fordi det var den eneste mulighed for mig da jeg blev gravid. Jeg vil selvfølgelig meget heller have mig en uddannelse og evt noget VUC til at starte med når min barsel er slut.

Anmeld

17. februar 2011

Solstrålen

Man kan osse begynde på tek. skole .. på sådan et forløb hvor man prøver forskellige udd. inden man beslutter sig .. (Det har man i hvert fald kunne engang)

Håber da at du finder ud af hvad du gerne vil for jeg ville da osse synes at det ville være irriterende at skulle leve af børneopsparingen.

Selvom jeg er enig i de kommentarer hvori der blir skrevet at det er fair at du skal leve af dem istedet for KH .. for det synes jeg osse .. det er der bare ikke noget at gøre ved ..

Held og lykke med at finde ud af hvad du vil med dit liv

Anmeld

17. februar 2011

Low

Solstrålen skriver:

Man kan osse begynde på tek. skole .. på sådan et forløb hvor man prøver forskellige udd. inden man beslutter sig .. (Det har man i hvert fald kunne engang)

Håber da at du finder ud af hvad du gerne vil for jeg ville da osse synes at det ville være irriterende at skulle leve af børneopsparingen.

Selvom jeg er enig i de kommentarer hvori der blir skrevet at det er fair at du skal leve af dem istedet for KH .. for det synes jeg osse .. det er der bare ikke noget at gøre ved ..

Held og lykke med at finde ud af hvad du vil med dit liv

Man kan også sige det sådan at jeg kan vælge at bruge min børneopsparing, være på kh og ikke blive afklaret med hvad jeg vil uddanne mig til. Eller jeg kan komme på su, beholde mine børnepenge og muligvis blive afklaret med hvad jeg vil uddanne mig til.

Jo tak skal du have . Jeg håber også at jeg finder en uddannelse her lige så snart min barsel slutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.