Et pat KH spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Aves.

Low skriver:

Ja, det vil jeg også meget gerne faktisk. Det er ikke fordi kontanthjælp er det fedeste 

Hvad har du af uddannelse...gymnasiel eller folkeskole eller..? hvad vil du gerne uddanne dig til...? ud og finde alle de gode uddannelser og at uddanne sig med børn er jo et kæmpe privilegie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Low

Ploffer skriver:

De kan kræve at du skriver dit barn på garanti listen til institution... Så får du hurtigt en plads, men til gengæld kan du ikke være sikker på hvilken del af Kbh du får plads i....

Med hensyn til din børneopsparing, så regner de ud hvor mange penge du får UDOVER de 10.000 dvs. ca. 30.000 og så får du ikke penge i x antal måneder der svarer til 30.000. De 10.000 kan du gemme som du vil...

Hvis institutionen åbner kl. 7 vil de højst sandsynligt forlange at du afleverer dit barn ligeså snart vuggestuen åbner, og så skynder dig afsted til aktivering  Men nu bor jeg selv på amager og har været i aktivering på Østerbro og jeg ville da godt mene at du kan nå det til kl. 8 

Nå, men anywho så synes jeg også¨du bare skal skynde dig at hoppe på en udd. så du får din børneopsparing i fred 

Rikke

Så jeg skal leve af mine 30.000kr og beholde de 10? Hmm, lidt øv da meningen var de skulle bruges på ting man ikke har penge til nu og her. Men som du skriver så må jeg nok igang med en uddannelse. Jeg skal bare finde ud af hvad det skal være, tænke tænke.

Var det CKB du var på? Jeg har været på CKB et par gange og der har det tagetr ca 15 med metroen og 30 min med bussen, så en lille time har jeg brugt når jeg skulle den vej. Det kan godt være at det er noget man lige netop ville kunne nå. Men nu kan jeg ikke huske om det er kl fra kl 8 eller 9 man møder på sådan nogle kurser

Anmeld

17. februar 2011

Low

milopilo skriver:

Nå jeg troede at det var penge der stod på dine forældres konto.. For så kunne de jo bare vente med at give dig dem, til du er ude af systemet.. Det er lidt strengt.. men synes også det strengt overfor dine forældre hvis deres "surt" opsparede penge skal gå til at du skal leve for.. Du regner vel alligevel med at bruge den opsparing på noget fornuftigt..? Så jo ikke fordi du klatter dem væk eller noget..

Ja der er virkelig mange regler!! Rigtig svært nogen gange at gennemskue..

Ja det er surt at de penge mine forældre har sparret op igennem hele mit liv skal bruges på at leve for. Jeg har hele tiden sagt til mig selv at de skulle bruges på indskud, møbler eller noget andet vigtigt som er lidt halvdyrt

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Low skriver:

Ja det er surt at de penge mine forældre har sparret op igennem hele mit liv skal bruges på at leve for. Jeg har hele tiden sagt til mig selv at de skulle bruges på indskud, møbler eller noget andet vigtigt som er lidt halvdyrt

Men det er da også surt at være på kh når man har evner og muligheder for andet...jeg ved ikke hvad jeg ville være mest ked af hvis det var mine unger... jeg sparer op til mine drenge og håber da ikke de som 21 årige skal leve af kh...så skynd dig at finde ud af hvad du vil være og bruge din fremtid på...der er jo ingen der tager dine penge...dem vælger du selv at bruge hvis du bliver på kh, hvilket jeg ikke kan forstå du gør når du har andre muligheder..

Anmeld

17. februar 2011

Ploffer

Low skriver:

Så jeg skal leve af mine 30.000kr og beholde de 10? Hmm, lidt øv da meningen var de skulle bruges på ting man ikke har penge til nu og her. Men som du skriver så må jeg nok igang med en uddannelse. Jeg skal bare finde ud af hvad det skal være, tænke tænke.

Var det CKB du var på? Jeg har været på CKB et par gange og der har det tagetr ca 15 med metroen og 30 min med bussen, så en lille time har jeg brugt når jeg skulle den vej. Det kan godt være at det er noget man lige netop ville kunne nå. Men nu kan jeg ikke huske om det er kl fra kl 8 eller 9 man møder på sådan nogle kurser

Ja du skal leve for de 30.000 kr 

Jeg har også været på CKB og nu bliver jeg faktisk også i tvivl om det var 8 el. 9 man møder....

Men hvad har du af udd i forvejen.... Og hvor på Amager bor du ?

Anmeld

17. februar 2011

Low

Eva. skriver:

Hvad har du af uddannelse...gymnasiel eller folkeskole eller..? hvad vil du gerne uddanne dig til...? ud og finde alle de gode uddannelser og at uddanne sig med børn er jo et kæmpe privilegie..

Jeg har kun lige 9 klasse. Jeg har tænkt lidt på det med at arbejde med børn men det ender nok med at jeg skal på VUC 

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Low skriver:

Jeg har kun lige 9 klasse. Jeg har tænkt lidt på det med at arbejde med børn men det ender nok med at jeg skal på VUC 

Ja, så skal du da tage en Hf...det tager to år og du kan få su og lån, og så kan du søge ind og komme ind på pædagog seminariet bagefter...så er du pædagog om 5 år.. det er da til at overse og det giver bare så meget..

Anmeld

17. februar 2011

Low

Ploffer skriver:

Ja du skal leve for de 30.000 kr 

Jeg har også været på CKB og nu bliver jeg faktisk også i tvivl om det var 8 el. 9 man møder....

Men hvad har du af udd i forvejen.... Og hvor på Amager bor du ?

Jeg har kun 9 klasse så jeg skal nok på VUC for at få en chance for at blive til noget.

Jamen jeg bor i Sundby, tæt på Betta Centeret. Hvad med dig?

Anmeld

17. februar 2011

DianaMalou

da jeg blev 19 og fik min børneopsparing udbetalt der fik jeg og min familie fortalt min sagsbehandler at de skulle bruges på indskud til lejlighed fordi jeg kom på KH da jeg blev 18 og min Børneop. var på 14.000 kr og det måtte jeg gerne så de trak ikke penge og jeg fortsatte med at modtage KH

Anmeld

17. februar 2011

mom <3

Eva. skriver:

Altså, det er muligt det er ærgerligt, men det er jo heller ikke fair at kh skal bruges på mennesker der sidder inde med en formue og ja det er at snyde at flytte dem..men hvorfor ikke starte uddannelse så får du su og kan have alle de penge stående du vil OG du får en uddannelse...der er jo ikke ligefrem fremtid i kh...starter du udd. 1 aug, så er der max en måned du selv skal finansere efter du har fået børneopsparing.

Præcis...

Det virker forkælet, at ikke ville bruge sin opsparing - men gerne statens penge. Som vi andre betaler gennem skatten!

Jeg kan ikke finde et eneste argument for at  vi  andre skal finansiere din hverdag, så længe du selv har penge på kontoen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.