Et pat KH spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
52 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Low

1. Min barsel slutter den 18 maj. Jeg har skrevet min søn op til at skulle have plads i VS den 18 April. Hvis jeg ikke får en plads til ham inden min barsel slutter hvad gør man så? De kan vel ikke sætte mig igang med kursus eller uddannelse hvis jeg ingen mulighed har for at få ham passet?  
  2. Jeg får min børneopsparing udbetalt når jeg er 21(D. 28 juli). Den er over 10.000kr. Kan de forlange at jeg skal leve af min børneopsparing, den som helst skulle bruges til indskud, møbler og andre lidt vigtige og dyre ting? Hvad skal man gøre her? Jeg vil meget gerne igang med et eller andet og er ligeglad med hvad det er men jeg ved bare ikke hvad jeg vil uddanne mig til og job er meget svært at få fat i.
  3. Hvis jobcenteret sætter mig på et kursus (som de har gjort før) her når min barsel er slut og jeg skal møde kl 8 på østerbro(jeg bor på amager) og min søn tidligst kom komme i vuggestue kl 7 om morgnen hvad gør man der? Jeg ville ikke kunne møde til tiden så. Det skal lige siges at jeg er alene mor.

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Lunae

Low skriver:

1. Min barsel slutter den 18 maj. Jeg har skrevet min søn op til at skulle have plads i VS den 18 April. Hvis jeg ikke får en plads til ham inden min barsel slutter hvad gør man så? De kan vel ikke sætte mig igang med kursus eller uddannelse hvis jeg ingen mulighed har for at få ham passet?  
  2. Jeg får min børneopsparing udbetalt når jeg er 21(D. 28 juli). Den er over 10.000kr. Kan de forlange at jeg skal leve af min børneopsparing, den som helst skulle bruges til indskud, møbler og andre lidt vigtige og dyre ting? Hvad skal man gøre her? Jeg vil meget gerne igang med et eller andet og er ligeglad med hvad det er men jeg ved bare ikke hvad jeg vil uddanne mig til og job er meget svært at få fat i.
  3. Hvis jobcenteret sætter mig på et kursus (som de har gjort før) her når min barsel er slut og jeg skal møde kl 8 på østerbro(jeg bor på amager) og min søn tidligst kom komme i vuggestue kl 7 om morgnen hvad gør man der? Jeg ville ikke kunne møde til tiden så. Det skal lige siges at jeg er alene mor.

Jeg kan kun svare på spørgsmål 2. Hvis du har en opsparing skal du desværre leve for den før du kan få kontanthjælp!

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

Kan ikke svare på det hele..

Men hos os startede det job kursus halløj kl 9.. Så måske det forskelligt..

Det med din opsparing, der vil de kræve at du lever for det først.. har dog hørt fra min sagsbehandler at de havde en på 18 år som skulle have sin på 25000 kr.. Der "Overtog" kommunen ansvaret over pengene og da hun så fandt en lejlighed betalte de depositum'et.. ved ikke om det var en heldig situation hun var i.. Men ellers bed dine forældre om at udbetale dem til en anden konto.. Så de ikke går ind på din også brug den når du er færdig på kontant hjælp..  

Anmeld

17. februar 2011

Aprilmor11

Low skriver:

Jeg fik af vide da jeg skulle på kontant hjælp ( 14 dage siden ) at hvis jeg havde en værdig på 10.000 eller derunder kunne man selv beholde dem, men hvis du havde foreksempel en på 15.000 så må du beholde de 10.000 og så bliver du trukket for de 5000 i kontanthjælp .. Håber at det gav dig svar på det ..

Men du skal alligevel påtåle det for dem, hvis du får en arv, børneopsparing, vinder i lotto eller hvad det kan være

Det andet ved jeg desværre ikke ..

Held og lykke med det ..

Anmeld

17. februar 2011

Aprilmor11

Lunae skriver:

Jeg kan kun svare på spørgsmål 2. Hvis du har en opsparing skal du desværre leve for den før du kan få kontanthjælp!

Er der forskel fra kommune til kommune ?

For jeg fik noget helt andet af vide og det er ikke mere end 14 dage siden :s

Anmeld

17. februar 2011

Low

Lunae skriver:

Ja det var det jeg tænkte . Jeg vil jo helst ikke leve af den da det skal gå til nogle andre ting.

Anmeld

17. februar 2011

Lunae

Aprilmor11 skriver:

Er der forskel fra kommune til kommune ?

For jeg fik noget helt andet af vide og det er ikke mere end 14 dage siden :s

Det kan godt være, at hun må beholde de 10000. det ved jeg faktisk ikke - det var bare fordi hun skrev, at det var mere end 10000

Anmeld

17. februar 2011

smlmea

Kig på sr-bistand.dk ,men der står at man skal leve at børneopsparingen,der har en værdi over 10.000 kr.

Du bliver ikke sendt i aktivering,så længe kommunen ikke har nogen pasnings muligheder for dit barn.

Anmeld

17. februar 2011

Low

milopilo skriver:

Kan ikke svare på det hele..

Men hos os startede det job kursus halløj kl 9.. Så måske det forskelligt..

Det med din opsparing, der vil de kræve at du lever for det først.. har dog hørt fra min sagsbehandler at de havde en på 18 år som skulle have sin på 25000 kr.. Der "Overtog" kommunen ansvaret over pengene og da hun så fandt en lejlighed betalte de depositum'et.. ved ikke om det var en heldig situation hun var i.. Men ellers bed dine forældre om at udbetale dem til en anden konto.. Så de ikke går ind på din også brug den når du er færdig på kontant hjælp..  

Nåe ja det kan godt være man først skal møde kl 9.. det har jeg gjort før hvert fald.

Det er bare øv at skulle leve af min børneopsparring. Den ligger på 40.000kr plus minus. Jeg havde også overvejet af få flyttet pengene men ville det ikke være at snyde systemet? Tænker lidt om de ikke ville synes at det vær mærkeligt at kontoen ligepludselig var tom. 

Det er godt nok lidt besværligt synes jeg, altså alle de regeler  

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Low skriver:

Nåe ja det kan godt være man først skal møde kl 9.. det har jeg gjort før hvert fald.

Det er bare øv at skulle leve af min børneopsparring. Den ligger på 40.000kr plus minus. Jeg havde også overvejet af få flyttet pengene men ville det ikke være at snyde systemet? Tænker lidt om de ikke ville synes at det vær mærkeligt at kontoen ligepludselig var tom. 

Det er godt nok lidt besværligt synes jeg, altså alle de regeler  

Altså, det er muligt det er ærgerligt, men det er jo heller ikke fair at kh skal bruges på mennesker der sidder inde med en formue og ja det er at snyde at flytte dem..men hvorfor ikke starte uddannelse så får du su og kan have alle de penge stående du vil OG du får en uddannelse...der er jo ikke ligefrem fremtid i kh...starter du udd. 1 aug, så er der max en måned du selv skal finansere efter du har fået børneopsparing.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.