Et pat KH spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

TroldeMor<3

Low skriver:

Det er jo ikke fordi jeg nyder at være på kontanthjælp, at nasse på samfundet, at ikke kunne forsørge min dreng med mine egne penge. Jeg vil meget gerne væk fra kontanthjælpen, om det så skal være et job eller en uddannelse. Det bedste ville selvfølgelig være en uddannelse som jeg også gerne vil. Jeg tænker faktisk tit på hvad det er jeg vil med uddannelse.

Jeg har skam heller ikke noget imod at bruge den opsparing til min søn. Pengene skal selvfølgelig bruges på den bedste måde men lige frem at bruge dem til at betale husleje, forsikring, og handle ind for ville jeg helst være fri for men jeg er jo ikke så gammel igen og er ikke så meget inde i alt sådan noget man gør med kh, su, lån osv. Så derfor spørg jeg lidt til råds her

Og igen, jeg vil ikke være på kh. Grunden til jeg er det er fordi det var den eneste mulighed for mig da jeg blev gravid. Jeg vil selvfølgelig meget heller have mig en uddannelse og evt noget VUC til at starte med når min barsel er slut.

Det var heller ikke for at være nedladende overhoved - forstår dig udemærket godt.

Jeg er selv 21  - og har da været inde i det der system, det er et helvede og netop på baggrund af det, råder jeg dig kun til at begynde en uddannelse

Der er ikke noget værre end at stå foran en disk med en håndfuld papirer, mens man blive kigget på som den største idiot i verden.. Det er nedladende

håber du  finder en god uddannelse, som er noget for dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

smlmea

Tag en snak med din sagsbehandler,de fleste kommuner ser bort fra en børneopsparing,hvis pengene skal bruges til indskud og møbler,særligt når man har børn.

Og så vil jeg godt lige oplyse de mange uvidende om,at en KH modtager betaler skat afsine penge,så jer der arbejder betaler ikke for Kontanthjælpen,det gør de også selv,lige som de betaler til den læge du bruger,vejen osv..

Anmeld

18. februar 2011

QueDee

smlmea skriver:

Tag en snak med din sagsbehandler,de fleste kommuner ser bort fra en børneopsparing,hvis pengene skal bruges til indskud og møbler,særligt når man har børn.

Og så vil jeg godt lige oplyse de mange uvidende om,at en KH modtager betaler skat afsine penge,så jer der arbejder betaler ikke for Kontanthjælpen,det gør de også selv,lige som de betaler til den læge du bruger,vejen osv..

Men at man betaler skat af sin kontanthjælp betyder jo ikke at man bidrager til samfundet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.