Et pat KH spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

wamse

Low skriver:

Nåe ja det kan godt være man først skal møde kl 9.. det har jeg gjort før hvert fald.

Det er bare øv at skulle leve af min børneopsparring. Den ligger på 40.000kr plus minus. Jeg havde også overvejet af få flyttet pengene men ville det ikke være at snyde systemet? Tænker lidt om de ikke ville synes at det vær mærkeligt at kontoen ligepludselig var tom. 

Det er godt nok lidt besværligt synes jeg, altså alle de regeler  

Jo det er selvfølgelig at snyde systemet, og der ville da være en straf for det, hvis du blev opdaget.

Det ville selvfølgelig være træls, at skulle leve af din opsparing, men du har trods alt så 10.000 du kan bruge til det du gerne ville.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Low

Aprilmor11 skriver:

Jeg fik af vide da jeg skulle på kontant hjælp ( 14 dage siden ) at hvis jeg havde en værdig på 10.000 eller derunder kunne man selv beholde dem, men hvis du havde foreksempel en på 15.000 så må du beholde de 10.000 og så bliver du trukket for de 5000 i kontanthjælp .. Håber at det gav dig svar på det ..

Men du skal alligevel påtåle det for dem, hvis du får en arv, børneopsparing, vinder i lotto eller hvad det kan være

Det andet ved jeg desværre ikke ..

Held og lykke med det ..

Min børneopsparring ligger på 40.000kr og ville helst ikke leve af den for så har jeg ikke råd til indskud hvis jeg får en lejlighed eller til at komme møbler i den . Jeg vil jo heller ikke blive trukket i penge eller snyde systemet for den sagsskyld... jeg synes den er svær

Anmeld

17. februar 2011

Low

smlmea skriver:

Kig på sr-bistand.dk ,men der står at man skal leve at børneopsparingen,der har en værdi over 10.000 kr.

Du bliver ikke sendt i aktivering,så længe kommunen ikke har nogen pasnings muligheder for dit barn.

Det er bare øv at jeg skal leve af den synes jeg.

Årh det var rart at få af vide... med at de ikke vil sætte mig igang med noget hvis jeg ikke kan få ham  passet. Men jeg vil meget gerne ud og lave et eller andet.

Anmeld

17. februar 2011

Low

Eva. skriver:

Altså, det er muligt det er ærgerligt, men det er jo heller ikke fair at kh skal bruges på mennesker der sidder inde med en formue og ja det er at snyde at flytte dem..men hvorfor ikke starte uddannelse så får du su og kan have alle de penge stående du vil OG du får en uddannelse...der er jo ikke ligefrem fremtid i kh...starter du udd. 1 aug, så er der max en måned du selv skal finansere efter du har fået børneopsparing.

Jeg kan ikke få fat i mine penge endnu, først om 5 mdr. Så det er først en formue for mig når de bliver udbetalt hvis man kan sige det sådan. Jeg vil selvfølgelig ikke snyde systemet, især ikke når de hjælper mig så godt de kan.

Jeg vil meget gerne have en uddannelse men jeg ved ikke hvad det skal være endnu. Det er også begrænset hvad jeg kan med mine færdigheder. Jeg vil utrolig igang med noget.

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Low skriver:

Jeg kan ikke få fat i mine penge endnu, først om 5 mdr. Så det er først en formue for mig når de bliver udbetalt hvis man kan sige det sådan. Jeg vil selvfølgelig ikke snyde systemet, især ikke når de hjælper mig så godt de kan.

Jeg vil meget gerne have en uddannelse men jeg ved ikke hvad det skal være endnu. Det er også begrænset hvad jeg kan med mine færdigheder. Jeg vil utrolig igang med noget.

Nej, det var også derfor jeg mente at du skulle starte på noget til sommer så....der er jo mange uddannelser og hvis bare du kan komme på su eller elevløn så er du ude af det møgsystem...

Anmeld

17. februar 2011

Lilac

Eva. skriver:

Altså, det er muligt det er ærgerligt, men det er jo heller ikke fair at kh skal bruges på mennesker der sidder inde med en formue og ja det er at snyde at flytte dem..men hvorfor ikke starte uddannelse så får du su og kan have alle de penge stående du vil OG du får en uddannelse...der er jo ikke ligefrem fremtid i kh...starter du udd. 1 aug, så er der max en måned du selv skal finansere efter du har fået børneopsparing.

Enig... Jeg synes faktisk loven er rimelig, selvom det selvfølgelig er enormt surt at man skal bruge sin arv/børneopsparing eller andet til mad og husleje, men omvendt så er KH for dem som absolut ikke har andet at leve for, og så skal staten jo ikke betale for mad og husly hvis man selv har pengene... Jeg tænker også, bliv skrevet ind på en udd., og så bestemmer du selv 

Anmeld

17. februar 2011

Sofia

Eva. skriver:

Enig!

Jeg ville også vælge at uddanne mig + selvom det føles urimeligt at man skal bruge sine egne penge til at leve for, føles det endnu mere urimeligt at staten (skatteyderne) skal forsørge en der er i stand til at forsørge sig selv!

Anmeld

17. februar 2011

Ploffer

Low skriver:

1. Min barsel slutter den 18 maj. Jeg har skrevet min søn op til at skulle have plads i VS den 18 April. Hvis jeg ikke får en plads til ham inden min barsel slutter hvad gør man så? De kan vel ikke sætte mig igang med kursus eller uddannelse hvis jeg ingen mulighed har for at få ham passet?  
  2. Jeg får min børneopsparing udbetalt når jeg er 21(D. 28 juli). Den er over 10.000kr. Kan de forlange at jeg skal leve af min børneopsparing, den som helst skulle bruges til indskud, møbler og andre lidt vigtige og dyre ting? Hvad skal man gøre her? Jeg vil meget gerne igang med et eller andet og er ligeglad med hvad det er men jeg ved bare ikke hvad jeg vil uddanne mig til og job er meget svært at få fat i.
  3. Hvis jobcenteret sætter mig på et kursus (som de har gjort før) her når min barsel er slut og jeg skal møde kl 8 på østerbro(jeg bor på amager) og min søn tidligst kom komme i vuggestue kl 7 om morgnen hvad gør man der? Jeg ville ikke kunne møde til tiden så. Det skal lige siges at jeg er alene mor.

På forhånd tak for hjælpen 

De kan kræve at du skriver dit barn på garanti listen til institution... Så får du hurtigt en plads, men til gengæld kan du ikke være sikker på hvilken del af Kbh du får plads i....

Med hensyn til din børneopsparing, så regner de ud hvor mange penge du får UDOVER de 10.000 dvs. ca. 30.000 og så får du ikke penge i x antal måneder der svarer til 30.000. De 10.000 kan du gemme som du vil...

Hvis institutionen åbner kl. 7 vil de højst sandsynligt forlange at du afleverer dit barn ligeså snart vuggestuen åbner, og så skynder dig afsted til aktivering  Men nu bor jeg selv på amager og har været i aktivering på Østerbro og jeg ville da godt mene at du kan nå det til kl. 8 

Nå, men anywho så synes jeg også¨du bare skal skynde dig at hoppe på en udd. så du får din børneopsparing i fred 

Rikke

Anmeld

17. februar 2011

Low

Eva. skriver:

Nej, det var også derfor jeg mente at du skulle starte på noget til sommer så....der er jo mange uddannelser og hvis bare du kan komme på su eller elevløn så er du ude af det møgsystem...

Ja, det vil jeg også meget gerne faktisk. Det er ikke fordi kontanthjælp er det fedeste 

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

Low skriver:

Nåe ja det kan godt være man først skal møde kl 9.. det har jeg gjort før hvert fald.

Det er bare øv at skulle leve af min børneopsparring. Den ligger på 40.000kr plus minus. Jeg havde også overvejet af få flyttet pengene men ville det ikke være at snyde systemet? Tænker lidt om de ikke ville synes at det vær mærkeligt at kontoen ligepludselig var tom. 

Det er godt nok lidt besværligt synes jeg, altså alle de regeler  

Nå jeg troede at det var penge der stod på dine forældres konto.. For så kunne de jo bare vente med at give dig dem, til du er ude af systemet.. Det er lidt strengt.. men synes også det strengt overfor dine forældre hvis deres "surt" opsparede penge skal gå til at du skal leve for.. Du regner vel alligevel med at bruge den opsparing på noget fornuftigt..? Så jo ikke fordi du klatter dem væk eller noget..

Ja der er virkelig mange regler!! Rigtig svært nogen gange at gennemskue..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.