Stakkels stakkels Liva :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

TbCp

Lilac skriver:

Det er lidt underligt det med at nogle oplever at børnene har haft skoldkopper før og så får dem igen... det har jeg faktisk læst flere steder... men lægerne holder på at hvis man har haft det én gang, så kan man ikke få det igen... xxx har også haft tre knopper som lignede skoldkopper og som kløede lidt, men det ser da ud til at det enten ikke er skoldkopper (og hvad i alverden er det så???) eller at man godt kan have skoldkopper mere end én gang... Mysti-fystisk...

Ja... jeg synes også det er underligt.. altså sidst tog det ca 1 uge, ligesom det normalt gør ved skoldkopper... og de lignede fuldstændig dem hun har nu..

Anyway... vi er ihvertfald ikke i tvivl om at det er skoldkopper denne gang!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

TbCp

sarahb skriver:

altså aner ikke om det virker, men kulde bedøver jo lidt.. Så måske. Bare et forslag... Håber det virker på liva pigen..

Det skal i hvertfald afprøves!

Anmeld

17. februar 2011

Lilac

TbCp skriver:

Ja... jeg synes også det er underligt.. altså sidst tog det ca 1 uge, ligesom det normalt gør ved skoldkopper... og de lignede fuldstændig dem hun har nu..

Anyway... vi er ihvertfald ikke i tvivl om at det er skoldkopper denne gang!

nej, det er man da overhovedet ikke i tvivl om! Bare træls man ikke lige kunnet være kommet lidt nemt om ved det!

Anmeld

17. februar 2011

Ida.

Antihistaminen ér bare mere effektiv end zinkliniment - Annika var også helt besat af kløe, så meget, at jeg ringede til vagtlægen, som sagde det med antihistaminen...den er mere langtidsvirkende, hvor zinkliniment bare virker lige nu og her, men effekten fortager sig hurtigt...Annika fik ro på så snart hun fik den halve antihistamin....

God bedring!! Nu er det snart slut med at komme flere kopper - mener de allesammen kommer inden for de første par døgn!

Anmeld

17. februar 2011

oo

åååååååh stakkels Liva! god bedring med hende!

Anmeld

17. februar 2011

Barbamama

Ej hvor er det dog bare forfærdeligt!!! Stakkels pige!!!!! Århha altså!

Anmeld

17. februar 2011

msax

Jeg håber din doktormand vil give Liva lidt antihistamin så hun kan få sovet og få ro til at blive frisk igen...

Anmeld

17. februar 2011

KWL

TbCp skriver:

Hun har sovet i undertrøje og ble for at undgå at hun fik det for varmt... men det kunne godt være vi skulle prøve kolde klude!

Nej du skal ikke prøve med kolde klude. De hjælper et stykke tid men bagefter skal huden så arbejde for at varme den op igen og hun bliver mere varm.

Da pigerne havde det fik jeg noget hvidt stads på apoteket og jeg synes det hjalp ret godt.

Ved ikke om du gav hende lidt panodil el. lign. Men det hjælper om natten og tager toppen af kløen og kunne måske give hende lidt mere ro.

Tilsidst vil jeg lige sige at det er slemt i et par dage men så bliver det hurtigt bedre og holder op med at klø.

God bedring med hende

KNUS

Anmeld

17. februar 2011

AnneBJ

Årh stakkels Liva! Jeg var 6½ da jeg havde skoldkopper, og jeg kan TYDELIGT huske kløen!! Jeg fik sådan noget hvidt zink noget på, men det hjalp også kun kortvarigt. Lunkne karbade husker jeg som værende rart, men det er måske ikke lige det hverken I, eller Liva føler for, midt om natten.

Håber hun har fået nogle timer søvn i morges, og at hun kommer i bedring rigtig hurtigt!

Anmeld

17. februar 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Antihistaminen ér bare mere effektiv end zinkliniment - Annika var også helt besat af kløe, så meget, at jeg ringede til vagtlægen, som sagde det med antihistaminen...den er mere langtidsvirkende, hvor zinkliniment bare virker lige nu og her, men effekten fortager sig hurtigt...Annika fik ro på så snart hun fik den halve antihistamin....

God bedring!! Nu er det snart slut med at komme flere kopper - mener de allesammen kommer inden for de første par døgn!

Carsten ringede til lægen som kun sagde zinksalve.... da han så spurgte til antihistaminer sagde hun at det ville hun slet ikke råde til...

Men får vi sådan en slem nat, i nat igen, så ringer jeg til vagtlægen og håber at de vil foreslå det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.