Opgave i 8. klasse: Beskriv din sexdebut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

TbCp

nettemor skriver:

og gerne lige til han bliver far?

Nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

millesofie

jeg er lidt splittet i dette emne

jeg synes det er okay at give en opgave om sex fra 8 klasse af og jeg synes at det er en god ide at ungerne for fokus på hvad de tror det er, hvad de forestiller sig og forventer og at de for lov at bruge deres fantasi også på det plan

jeg synes ikke det er i orden at man kan stille det op som noget de har prøvet (muligvis er der en del af dem der har prøvet det men det vekommer ikke læren)

og så synes jeg at det er godt at emnet kommer op både mellem venner, i klassen og derhjemme så at de unge har mange at tale om det med

jeg synes at sex er en privat ting men det skal heller ikke gøres så privat at man ikke kan tale om det på et neotralt plan

håber det gav mening

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

nettemor skriver:

kan godt være det bare er mig der er gammeldags.. men i mine øjne er min kusine på 15 altså stadig jomfru! og gerne et par år endnu!!  men okay.. nok bare mig der er bagud..

Jeg havde da også min debut som 15 årig

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

Sukkerblomst skriver:

jeg havde i ihverfald ikke haft mit debut. Der gik da en del år efter de 15 år før jeg fik det.

Selv i min generation var det da meget normalt som 15 årig.

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

SussieThyssen skriver:

Jeg havde da også min debut som 15 årig

ja men forstår jeg egentlig også.. jeg var bare noget ældre (19) men det var et bevist valg.. (som jeg da nogle gange var i tvivl om om det var det rigtige) men sådan var det nu engang.. og kender egentlig mange fra min generation som er ældre end de 14.. men jeg ved ik om der evt også er forkel på hvor man bor.. altså by og land.. eller er det helt forkert?

men på den anden side tror jeg bare generelt det er svært at tænke om sin lille kusine.. (og mandens niece på 13) at de som man har passet osv har sex..

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

nettemor skriver:

ja men forstår jeg egentlig også.. jeg var bare noget ældre (19) men det var et bevist valg.. (som jeg da nogle gange var i tvivl om om det var det rigtige) men sådan var det nu engang.. og kender egentlig mange fra min generation som er ældre end de 14.. men jeg ved ik om der evt også er forkel på hvor man bor.. altså by og land.. eller er det helt forkert?

men på den anden side tror jeg bare generelt det er svært at tænke om sin lille kusine.. (og mandens niece på 13) at de som man har passet osv har sex..

Vedr. by/land så er jeg vokset op på landet, såe ....

Man skal jo huske at piger af i dag er temmeligt tidligt udviklet, og kroppen følger med, så den melder sig på banen med naturlig nysgerrighed når pigerne er 13-14 år gamle..hvis ikke før, og det påvirker så også hjernen selvom sindet ikke helt er med.
Så derfor kan du lige så godt acceptere at mange piger i den alder allerede er gang rent seksuelt..også de to i din familie

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

SussieThyssen skriver:

Vedr. by/land så er jeg vokset op på landet, såe ....

Man skal jo huske at piger af i dag er temmeligt tidligt udviklet, og kroppen følger med, så den melder sig på banen med naturlig nysgerrighed når pigerne er 13-14 år gamle..hvis ikke før, og det påvirker så også hjernen selvom sindet ikke helt er med.
Så derfor kan du lige så godt acceptere at mange piger i den alder allerede er gang rent seksuelt..også de to i din familie

ja det er jo egentlig rigtig.. det er tidligere og tidligere de fx får deres mens.. havde jeg ik lige tænkt på.. og ja må jo nok bare acceptere det.. men det er jo heldigvis ik noget jeg skal tage så forfærdelig stilling til.. må jo også gå ud fra at de samtidig er modne nok til at tage det valg..

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

nettemor skriver:

ja det er jo egentlig rigtig.. det er tidligere og tidligere de fx får deres mens.. havde jeg ik lige tænkt på.. og ja må jo nok bare acceptere det.. men det er jo heldigvis ik noget jeg skal tage så forfærdelig stilling til.. må jo også gå ud fra at de samtidig er modne nok til at tage det valg..

Tjaaa..det er de jo så ikke altid...somme tider kan de også blive presset ud i det, så der må man som mor være på tæerne og vurdere om ens barn måske prøver på at være mere voksen i samværd med kammerater og venner end hun er.
Man skal bare huske, at som mor er man heller ikke lige den rette til at vurdere det...man har det med at glemme, at ens barn rent faktisk ofte er mere modent end man tror...så det er lidt af en ballancegang.
Men ja..du har ret..det er svært

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..det er de jo så ikke altid...somme tider kan de også blive presset ud i det, så der må man som mor være på tæerne og vurdere om ens barn måske prøver på at være mere voksen i samværd med kammerater og venner end hun er.
Man skal bare huske, at som mor er man heller ikke lige den rette til at vurdere det...man har det med at glemme, at ens barn rent faktisk ofte er mere modent end man tror...så det er lidt af en ballancegang.
Men ja..du har ret..det er svært

heldigvis har både min niece og min kusine et stort familie opland og virker umiddelbart som om de har ben i næsen

og begge ved at de kan sige til hvis de har spørgsmål/ ting der skal diskuteres med andre end mor..

har så desværre en anden kusine som ikke virker som den skarpeste kniv i skuffen og er meget typen der skal gøre som de andre...

Anmeld

8. februar 2011

SussieThyssen

nettemor skriver:

heldigvis har både min niece og min kusine et stort familie opland og virker umiddelbart som om de har ben i næsen

og begge ved at de kan sige til hvis de har spørgsmål/ ting der skal diskuteres med andre end mor..

har så desværre en anden kusine som ikke virker som den skarpeste kniv i skuffen og er meget typen der skal gøre som de andre...

Ja..og der kan man jo så, som den store kusine prøve at gå ind og vejlede hende lidt i en kusine til kusine-snak
Godt at have en sød og omsorgsfuld kusine som dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.