Opgave i 8. klasse: Beskriv din sexdebut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Sitrani

Det er en helt og igennem forkert opagev at give elever i 8. klasse, eller i nogen andre klasser for den sags skyld... Som I andre skriver, så ville det være mere passende, hvis de skulle skrive noget informativt om sex, altså lave en undersøgelse de ville gå i dybden med eller andet.... Bare ikke deres egen sexdebut... det tror jeg måske ikke liiige at en pige eller dreng på 14 har lyst til at nedskrive og give til sin lærer....

og til det med jeres egne sexdebutter, så vil jeg da også sige at jeg var 17 år... og det synes jeg er en passende alder... da jeg var 14 år vidste jeg ikke så meget om det, og tænkte knap nok på det til hverdag.... så vil da sige at det er lidt "risky" at give sådan en opgave til en flok børn på 14.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Nettemor

TbCp skriver:

Sådan har jeg det også! Har en lillebror på 16 og han er altså også stadig jomfru i mit hovede!!!

og gerne lige til han bliver far?

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

Carina1977 skriver:

Har de fleste sin seksuelle debut som 14-15 årig? Jeg var 19 år  Så jeg afviger vist en hel del

Synes det er trist de starter så tidligt idag

samme her..

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

nettemor skriver:

samme her..

Altså var du også 19 år første gang?

Jeg var glad for at jeg ventede. jeg var bare SÅ meget mere klar til det der. Da jeg var 14-15 år tænkte jeg slet ikke i de baner endnu, og drenge var bare nogen irriterende nogen

Anmeld

8. februar 2011

Manakauapo

ja de bliver yngre og yngre når de har sex første gang...  det er lidt skræmmende

Men der er altså rigtig mange i min klasse (går i 9. klasse), der overhovedet ikke har haft sex endnu. Så det passer ikke helt med at man bliver yngre og yngre.

Gennemsnitsalderen i dag ligger på 16 år, når man har sin debut. Dog vil der jo altid være lidt afvigelser. Rigtig mange har ”først” sex første gang, som 17-18 årig.  

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

Carina1977 skriver:

Altså var du også 19 år første gang?

Jeg var glad for at jeg ventede. jeg var bare SÅ meget mere klar til det der. Da jeg var 14-15 år tænkte jeg slet ikke i de baner endnu, og drenge var bare nogen irriterende nogen

ja nemlig.. var absolut heller ik klar i 8. kl.. og er idag også glad for at jeg ventede..

Anmeld

8. februar 2011

B&J

Valkyrien skriver:

Men der er altså rigtig mange i min klasse (går i 9. klasse), der overhovedet ikke har haft sex endnu. Så det passer ikke helt med at man bliver yngre og yngre.

Gennemsnitsalderen i dag ligger på 16 år, når man har sin debut. Dog vil der jo altid være lidt afvigelser. Rigtig mange har ”først” sex første gang, som 17-18 årig.  

Okay syntes bare alle dem jeg kender og dem mine søskende er veninder med og de snakker om er deres jomfru røget.... men er sku stolt af min søster hun bliver 18 og der er ikke sket noget i nu så nej det er ikke alle.. syntes bare mange på deres alder var kun 13 år da det skete

Anmeld

8. februar 2011

Nettemor

B&J skriver:

Okay syntes bare alle dem jeg kender og dem mine søskende er veninder med og de snakker om er deres jomfru røget.... men er sku stolt af min søster hun bliver 18 og der er ikke sket noget i nu så nej det er ikke alle.. syntes bare mange på deres alder var kun 13 år da det skete

er bare heller ik altid til at vide om det er noget de siger fordi de ikke vil være udenfor ved ik at have haft sex.. da jeg var 16-17 gik jeg da ik og sagde til alle at jeg stadig var jomfru.. for det virkede lidt tabu agtig.. og alle(næsten) ga udtryk for at de på det tidspunkt havde haft sex...

Anmeld

8. februar 2011

B&J

nettemor skriver:

er bare heller ik altid til at vide om det er noget de siger fordi de ikke vil være udenfor ved ik at have haft sex.. da jeg var 16-17 gik jeg da ik og sagde til alle at jeg stadig var jomfru.. for det virkede lidt tabu agtig.. og alle(næsten) ga udtryk for at de på det tidspunkt havde haft sex...

du har helt ret..  det kan jeg ikke vide...

Anmeld

8. februar 2011

Tanja84

Jeg var dybt forarget da jeg læste denne artikkel tidligere i dag.

En ting er sexsualundervisning, hvilket jeg har det helt fint med.
Men dette er jeg virkelig STOR modstander af. Synes på INGEN måde det hører hjemme, at børn/unge mennersker skal beskrive deres forhold til sex og evt. oplevelser med dette, og en voksen person derefter skal sidde og læse dette.

Jeg kommer desværre til at tænke på min gamle klasselærer fra folkeskolen. Han var en rigtig klam person, og får det helt dårligt ved tanken om ham. Han var en lærer der hev ud i pigernes badedragt når vi havde svømning, og talte ALT for meget ligeud og direkte når man eksempelvis skulle annalyserer reklamer. Kan huske han engang sammenlignede en læbestift reklame, hvor en kvinde smurte læbestæft på, med at det var det samme som at sutte på en stor stiv pik. Kan ligeså tydeligt huske hvordan jeg tudede når jeg kome hjem til min mor, da jeg slet ikke var vant til sådan et sprog hjemmefra  

Samt havde han tendens til at vise voldelig adfærd overfor os som elever... og ja, jeg kunne blive ved.

Er så glad for han blev fyret kort efter vores klasse havde afsluttet eksamen, så der ikke var flere elever der skulle udsættes for hans adfærd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.