Nu uden ankler :-( Avvvv.. Kom nu ud !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Den lykkelige

Joan ( Smallie ) skriver:

jeg tog lige knap 30 kg på så ja jeg tog vel meget på

4 dage efter jeg havde født mangler jeg kun 8 kg og 14 efter lå jeg 4 kg under start vægt. Så ja jeg tabte mig rigtig meget hurtig.

Der gik så også lige omkrin 3 uger inden jeg fik føelsen helt tilbage i mine finger igen.

Hvis du har råd syntes jeg du skal komme til en masør for det er dejligt. Hvor lang er du henne?

Hold da op det var meget.. godt det kom så hurtig ud af kroppen..

Har desværre ikke penge til det  Lyder ellers som noget der kunne være en god ide..

Jeg er 36+6 idag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Den lykkelige

Lou87 skriver:

Ja det ligner rigtig meget!

Hmm for at fortælle lidt mere.. Så var jeg indlagt to gange inden jeg blev sat i gang.. Første gang var bare en enkelt overnatning, fordi jeg var kommet ind og havde rigtig rigtig ondt i min højre side af maven, ikke ve agtig.. men alligevel meget smertefuldt (og det må jo ikke gøre ondt hvis ik du har veer!)
Og de kørte sådan en ctg scan eller hva den hedder på mig og de valgte og li og beholde mig til næste dag også fordi jeg nu havde været der hele natten og bare sku ha noget ro nu. Plus mit blodtryk var højt. De udskrev mig så til middag næste dag, og sagde at jeg måtte ringe hvis jeg fik smerter igen. Og jeg sku så tage de hersens blodtryks piller.

Anden gang var også pludseligt at jeg så bare fik rigtig rigtig ondt i maven igen.. bare min kæreste ramte det mindste bump eller sku dreje bilen sad jeg bare og sagde av av av... puha!
Og der beholdte de mig så knapt 2 dage.. hvor jeg så fik lov og komme hjem på orlov til næste dag.. (da det var lørdag.. og der alligevel ingen læger rigtig er i weekenden) men kun på den betingelse at jeg lavede en døgnurin til dem (man får en dunk med man skal fylde alt sin urin over på for et døgn) og at jeg lånte et blodtryksapparat med og målte om aftenen og om morgenen og lovede og komme ind hvis det var over det vi havde aftalt. Jeg kommer så ind søndag igen i den tro om jeg bare skal aflevere døgnurin, og ha taget blodprøver.. mit blodtryk var stadig højt, men ikk højere end før.
Men jeg sidder jo så her og venter på en stue sammen med kæresten for at få at vide hva blodprøverne siger og hva urinen siger... og de kommer så langt om længe efter nogle timer og ud i det blå siger de så at prøverne ikk rigtig viser noget, men alle mine symptomer.. højt blodtryk, meget væske i kroppen / vægtstigning , proteiner i urinen - tyder på svangerskabsforgiftning... så de vil sætte mig igang i morgen!
EHH WHAT.. hvor kom det lige fra ?? de havde slet ikk nævnt det før.. andet jeg havde spurgt om det ku være det, men det sagde de nej til da mine blodprøver aldrig viste noget.

Så ja jeg blev så sat igang.. (dog ikke dagen efter, da de havde for travlt.. typisk.. så havde min li været helt spændt og fået kæreste og mor til og side og vente hele dagen.. men dagen efter igen blev jeg.) Og baby havde det fint - lille pus dog.. på 2650 g og 48 cm.. men mener det er efter 34 uge de ikk er så bekymrede mere - for der er lungerne jo fuldt udviklet.

Tak for din beskrivelse.. Sikke en omgang!! Men godt det endte godt og med at hun havde det godt da hun kom ud.. Ja og imorgen er jeg 37+0 så der plejer de jo regne det som værende ok at føde..

Lyder godt nok meget ens i forhold til mig.. Er også til tjek hver uge og får lavet ctg og blodprøver.. hun siger der er noget i mine blodprøver som ikke ser som det skal være.. Men de gør åbenbart ikke mere ud af det??  Og mit blodtryk er også for højt.. dog ikke meget siger de.. Hvad var dit?? Derudover har jeg også flimmer for øjnene, hovedpine osv.. men det ligesom om de siger det ikke lige er "nok".. de siger jeg ligger på vippen mht svangerskabsforgiftning..

Anmeld

6. februar 2011

Joan ( Smallie )

milopilo skriver:

Hold da op det var meget.. godt det kom så hurtig ud af kroppen..

Har desværre ikke penge til det  Lyder ellers som noget der kunne være en god ide..

Jeg er 36+6 idag..

Hvis du har forbindninger( staves) så rul dem om dine fødder og underben så kan du presse noget af vandet ud og lig så højt med dine ben som muligt.

Jeg blev indlagt da jeg var lige omkring 38 og i løbet af 1 døgn med støtte strømper havde de presset over 2 kg vand ud af mine ben. Og de er ikke så sjove at have på i juli månede 

Knægten blev taget ved akut kejsersnit 38+4 efter 3 dage med stikpiller uden der var sket noget.

Har det stået på længe?  Mit startet omking uge 30 og omkring uge 37 fik jeg rigtig meget vand i kroppen det blev makant mere og så indlage de mig.

Til sammenligning tog jeg kun 8 kg på med min datter der er født 19 måneder senere

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvis du har forbindninger( staves) så rul dem om dine fødder og underben så kan du presse noget af vandet ud og lig så højt med dine ben som muligt.

Jeg blev indlagt da jeg var lige omkring 38 og i løbet af 1 døgn med støtte strømper havde de presset over 2 kg vand ud af mine ben. Og de er ikke så sjove at have på i juli månede 

Knægten blev taget ved akut kejsersnit 38+4 efter 3 dage med stikpiller uden der var sket noget.

Har det stået på længe?  Mit startet omking uge 30 og omkring uge 37 fik jeg rigtig meget vand i kroppen det blev makant mere og så indlage de mig.

Til sammenligning tog jeg kun 8 kg på med min datter der er født 19 måneder senere

Må prøve med de forbindinger.. hi hi nej det er nok ikke så fedt om sommeren..

Jeg havde hævede fingre fra uge 20.. men det er først rigtig begyndt med fødder og ben og endnu større fingre her fra uge ca 31-32.. Mit blodtryk er også steget siden jeg blev tjekket første gang hos lægen.. så derfor de startede med undersøgelsene..

Utrolig der kan være så meget forskel på graviditeter.. Håber jeg ligesom dig ikke er så plaget af det næste gang vi skal til det

Stik piller er det dem der skulle gøre så fødslen starter??

Anmeld

6. februar 2011

Ranarupta

milopilo skriver:

Tak for råd..  Men synes også jeg allerede gør de ting..

Åh, det er altså synd, at du skal kæmpe med det!

Hvad siger dit blodtryk?

Anmeld

6. februar 2011

Lou87

milopilo skriver:

Tak for din beskrivelse.. Sikke en omgang!! Men godt det endte godt og med at hun havde det godt da hun kom ud.. Ja og imorgen er jeg 37+0 så der plejer de jo regne det som værende ok at føde..

Lyder godt nok meget ens i forhold til mig.. Er også til tjek hver uge og får lavet ctg og blodprøver.. hun siger der er noget i mine blodprøver som ikke ser som det skal være.. Men de gør åbenbart ikke mere ud af det??  Og mit blodtryk er også for højt.. dog ikke meget siger de.. Hvad var dit?? Derudover har jeg også flimmer for øjnene, hovedpine osv.. men det ligesom om de siger det ikke lige er "nok".. de siger jeg ligger på vippen mht svangerskabsforgiftning..

Velbekomme... det er kun rart og ku hjælpe!
Jeg kan huske jeg heller ikk selv syntes det var spor rart!

Hvis de kan se "lidt" i dine blodprøver, så synes jeg det er utroligt de bliver ved og vente!?
I mit tilfælde gik jeg jo ca en halv måned fra første gang jeg havde ondt til jeg så blev sat i gang...
Mit blodtryk var normalt hele graviditeten indtil der til sidst..
Kan ikke huske præcise tal, ved bare at det lille (det de skriver/siger til sidst) helst ikke må være over 100.. og jeg mener ofte mit lå på 100 eller lige derover..

Hvis jeg skal være helst ærlig ville jeg hvis jeg var dig ringe til din JM i morgen og fortælle hvordan du har det.. sige du simpelthen har SÅ ondt over det hele og det virkelig er en øv situatuon for dig og du ikke kan lide og gå derhjemme selv med så mange smerter og med tankerne på det muligvis kan være svangerskabsforgiftning. Det tror jeg at jeg havde gjort hvis ikk det var for de selv havde sagt at de nu satte mig igang.

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Ranarupta skriver:

Åh, det er altså synd, at du skal kæmpe med det!

Hvad siger dit blodtryk?

ja synes heller ikke det rart.. Da jeg var ved lægen i uge 8. var det 120/75..

Nu er det 140/90..

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Lou87 skriver:

Velbekomme... det er kun rart og ku hjælpe!
Jeg kan huske jeg heller ikk selv syntes det var spor rart!

Hvis de kan se "lidt" i dine blodprøver, så synes jeg det er utroligt de bliver ved og vente!?
I mit tilfælde gik jeg jo ca en halv måned fra første gang jeg havde ondt til jeg så blev sat i gang...
Mit blodtryk var normalt hele graviditeten indtil der til sidst..
Kan ikke huske præcise tal, ved bare at det lille (det de skriver/siger til sidst) helst ikke må være over 100.. og jeg mener ofte mit lå på 100 eller lige derover..

Hvis jeg skal være helst ærlig ville jeg hvis jeg var dig ringe til din JM i morgen og fortælle hvordan du har det.. sige du simpelthen har SÅ ondt over det hele og det virkelig er en øv situatuon for dig og du ikke kan lide og gå derhjemme selv med så mange smerter og med tankerne på det muligvis kan være svangerskabsforgiftning. Det tror jeg at jeg havde gjort hvis ikk det var for de selv havde sagt at de nu satte mig igang.

Ok så højt er mit dog ikke.. Det er nu 140/90 og i starten af graviditeten var det 120/75..

Jeg har også aftalt med min kæreste jeg ringer til fødegangen imorgen.. selvom jeg har aftale med dem tirsdag kl 9 til tjek... men altså har det så skidt.. Så selvom jeg ikke bryder mig om at ringe og forstyrrre så gør jeg det altså alligevel.. De siger jo altid man bare skal ringe.. Så må jeg gøre..
Synes også det underligt at mine blodprøver slår ud.. men de ikke gør noget.. der var 3 forskellige læger og overlæger til sidst og kigge på det i onsdags da jeg var der.. fordi de alle ville være 100% sikre i at det var ok jeg tog hjem.. men hvorfor tage chancen når de er så usikre.. ihhh....

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Polkaprik skriver:

Synes altså også det ser for voldsomt ud til at skulle ignoreres! Tag lige og bliv tjekket igen.. Puha.. det må gøre nas

Michelle

Ja synes jeg også.. ringer til FG imorgen tidlig.. Men skulle rigtig til tjek igen tirsdag morgen.. er der hver uge.. men de gør jo ikke rigtig noget..

Anmeld

6. februar 2011

ZamanogDania

Puha stakkels. Ville ikke gå herfra uden et kram
Det må gør vildt ondt. Håber I finder en løsning snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.