Nu uden ankler :-( Avvvv.. Kom nu ud !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Ranarupta

milopilo skriver:

Ja jeg tror billederne siger alt.. har bare sååå meget væske i fødder, ben og hænder..  Har så ski... onde i leddene og "knoglerne" af trykket.. Kan ikke have mine sko på længere og kærestens strammer også heeeelt vildt.. Ja jeg bruger normalt str 39 og han bruger 44..

Derudover har jeg også bare de vildeste smerter i bækken/hofter/inderlår/baller.. Går som en der har skidt i bukserne..
Har det bare forfærdeligt i min egen krop..  Andre der også har meget væske i kroppen??
Er til tjek hver uge på hospitalet for svangerskabsforgiftning.. Lægerne og jm står bare og glor.. men er der virkelig ikke noget man kan gøre??

Undskyld mit brokke indlæg.. synes bare ikke det sjovt længere..

Mine ben/fødder så akkurat sådan ud!
Og det gjorde SÅ ondt! Det var som om, at huden var lige ved at revne...

Lig med benene oppe lige så snart du kan og så længe som muligt. Husk at lave dine venepumpeøvelser og få hjælp af en til at "massere" vandet tilbage mod kroppen igen. Altså det skal ikke være massage med trykken osv. men istedet sådan nogle lidt faste fejende bevægelser, hvor "massøren" ligesom starter ved dine tæer og så sender vandet tilbage.

Derudover skal du huske at drikke MASSER af vand.
Min JM fortalte, at det er lidt pudsigt med kroppen, for når den ikke får nok vand, så tror den, at der er tørke og så holder den på vandet. Derfor skal man drikke masser af vand, så kroppen ved, at den sagtens kan få vand og dermed frigør den vandet.

Sov evt. med hævede fødder eller hæv fodenden på sengen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

SussieThyssen

Puuhha..din stakkel..og jeg synes at mine ben og ankler var hævede med Nickolai, men det var da ingenting imod det du er igennem.
Jeg vil da sige, at du skal se at få den trold ud, for det er da alt for hård en belastning for din stakkels krop.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. februar 2011

Lolli

milopilo skriver:

Ja jeg tror billederne siger alt.. har bare sååå meget væske i fødder, ben og hænder..  Har så ski... onde i leddene og "knoglerne" af trykket.. Kan ikke have mine sko på længere og kærestens strammer også heeeelt vildt.. Ja jeg bruger normalt str 39 og han bruger 44..

Derudover har jeg også bare de vildeste smerter i bækken/hofter/inderlår/baller.. Går som en der har skidt i bukserne..
Har det bare forfærdeligt i min egen krop..  Andre der også har meget væske i kroppen??
Er til tjek hver uge på hospitalet for svangerskabsforgiftning.. Lægerne og jm står bare og glor.. men er der virkelig ikke noget man kan gøre??

Undskyld mit brokke indlæg.. synes bare ikke det sjovt længere..

Guuud nej da. Det ligner små babyfødder.  Ej, hvor må det være forfærdeligt. Håber virkelig det snart er ovre for dig. Pøjpøj med den sidste tid.

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Mka skriver:

Av av av din stakkel. Det ser jo helt vildt ud. Håber godt nok snart du bliver sat i gang så du ikke skal lide mere.

Tak.. håber jeg også..

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Ranarupta skriver:

Mine ben/fødder så akkurat sådan ud!
Og det gjorde SÅ ondt! Det var som om, at huden var lige ved at revne...

Lig med benene oppe lige så snart du kan og så længe som muligt. Husk at lave dine venepumpeøvelser og få hjælp af en til at "massere" vandet tilbage mod kroppen igen. Altså det skal ikke være massage med trykken osv. men istedet sådan nogle lidt faste fejende bevægelser, hvor "massøren" ligesom starter ved dine tæer og så sender vandet tilbage.

Derudover skal du huske at drikke MASSER af vand.
Min JM fortalte, at det er lidt pudsigt med kroppen, for når den ikke får nok vand, så tror den, at der er tørke og så holder den på vandet. Derfor skal man drikke masser af vand, så kroppen ved, at den sagtens kan få vand og dermed frigør den vandet.

Sov evt. med hævede fødder eller hæv fodenden på sengen.

Tak for råd..  Men synes også jeg allerede gør de ting..

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Puuhha..din stakkel..og jeg synes at mine ben og ankler var hævede med Nickolai, men det var da ingenting imod det du er igennem.
Jeg vil da sige, at du skal se at få den trold ud, for det er da alt for hård en belastning for din stakkels krop.

Kærligst
Sussie

Tak søde Sussie.. Håber virkelig også hun snart kan komme ud til mig.. I stedet for det her..

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Lolli skriver:

Guuud nej da. Det ligner små babyfødder.  Ej, hvor må det være forfærdeligt. Håber virkelig det snart er ovre for dig. Pøjpøj med den sidste tid.

Tusind tak skal du have!!  Ja min kæreste siger også hele tiden han synes det ligner baby fedt.. og mine hænder er ligesådan med "fedt puder"..

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Baagøe skriver:

OMG Håber det snart bliver bedre igen Held og lykke med fødslen

Tusind tak!!

Anmeld

6. februar 2011

Joan ( Smallie )

milopilo skriver:

jeg er til tjek hver uge hvor der bliver taget blodprøver og ctg scanning (eller hvad det hedder).. Så der er meget opsyn med mig.. Skal ind igen tirsdag og var der sidst i onsdags..
Tog du også meget på?? Hvor hurig forsvandt væsken hos dig efter fødslen?

jeg tog lige knap 30 kg på så ja jeg tog vel meget på

4 dage efter jeg havde født mangler jeg kun 8 kg og 14 efter lå jeg 4 kg under start vægt. Så ja jeg tabte mig rigtig meget hurtig.

Der gik så også lige omkrin 3 uger inden jeg fik føelsen helt tilbage i mine finger igen.

Hvis du har råd syntes jeg du skal komme til en masør for det er dejligt. Hvor lang er du henne?

Anmeld

6. februar 2011

Lou87

milopilo skriver:

Gud hvor det ligner..  Årh ser heller ikke godt ud.. Kan ikke forstå hvorfor de ikke snakker med mig omkring mulighederne for det.. Var det dem der foreslog det til dig?? Eller spurgte du selv.. vil jo helst have hende derinde så lang tid som muligt.. men kan snart ikke mere..  

Ja det ligner rigtig meget!

Hmm for at fortælle lidt mere.. Så var jeg indlagt to gange inden jeg blev sat i gang.. Første gang var bare en enkelt overnatning, fordi jeg var kommet ind og havde rigtig rigtig ondt i min højre side af maven, ikke ve agtig.. men alligevel meget smertefuldt (og det må jo ikke gøre ondt hvis ik du har veer!)
Og de kørte sådan en ctg scan eller hva den hedder på mig og de valgte og li og beholde mig til næste dag også fordi jeg nu havde været der hele natten og bare sku ha noget ro nu. Plus mit blodtryk var højt. De udskrev mig så til middag næste dag, og sagde at jeg måtte ringe hvis jeg fik smerter igen. Og jeg sku så tage de hersens blodtryks piller.

Anden gang var også pludseligt at jeg så bare fik rigtig rigtig ondt i maven igen.. bare min kæreste ramte det mindste bump eller sku dreje bilen sad jeg bare og sagde av av av... puha!
Og der beholdte de mig så knapt 2 dage.. hvor jeg så fik lov og komme hjem på orlov til næste dag.. (da det var lørdag.. og der alligevel ingen læger rigtig er i weekenden) men kun på den betingelse at jeg lavede en døgnurin til dem (man får en dunk med man skal fylde alt sin urin over på for et døgn) og at jeg lånte et blodtryksapparat med og målte om aftenen og om morgenen og lovede og komme ind hvis det var over det vi havde aftalt. Jeg kommer så ind søndag igen i den tro om jeg bare skal aflevere døgnurin, og ha taget blodprøver.. mit blodtryk var stadig højt, men ikk højere end før.
Men jeg sidder jo så her og venter på en stue sammen med kæresten for at få at vide hva blodprøverne siger og hva urinen siger... og de kommer så langt om længe efter nogle timer og ud i det blå siger de så at prøverne ikk rigtig viser noget, men alle mine symptomer.. højt blodtryk, meget væske i kroppen / vægtstigning , proteiner i urinen - tyder på svangerskabsforgiftning... så de vil sætte mig igang i morgen!
EHH WHAT.. hvor kom det lige fra ?? de havde slet ikk nævnt det før.. andet jeg havde spurgt om det ku være det, men det sagde de nej til da mine blodprøver aldrig viste noget.

Så ja jeg blev så sat igang.. (dog ikke dagen efter, da de havde for travlt.. typisk.. så havde min li været helt spændt og fået kæreste og mor til og side og vente hele dagen.. men dagen efter igen blev jeg.) Og baby havde det fint - lille pus dog.. på 2650 g og 48 cm.. men mener det er efter 34 uge de ikk er så bekymrede mere - for der er lungerne jo fuldt udviklet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.