børn og medicin?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Mormilla

Jeg synes os at man kan spilde lægens tid. Min læge og jeg har en aftale om at hvis Patrick har høj feber eller hvis han har ondt nogen steder så skal jeg gi ham en at sove på. Fordi for at blive rask har man jo os brug for søvn! Men nu har jeg jo os haft et barn som har været tit syg og når det har været han`s øre så får han en panodil uden at jeg ringer til nogen læger.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Mumto3

SussieThyssen skriver:

Det gør jeg..så bare rolig.

Grunden til at jeg har det liggende er at min søn har forsnævret luftrør og ved forkølelser kan han i løbet af få timer udvikle en lungebetændelse, som omgående skal stoppes.
Med den sygdom han lider af, forbygger man hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Han får ikke penicillin men antibiotika i form af Citromax, som booster hans emunforsvar og hjælper hans krop til at bekæmpe infektionen under opsejling.
Takket være at vores læge selv overtog behandlingen af ham, har vi siden han var 3 år ikke haft en eneste indlæggelse, og efterhånden som årene er gået, er han heldigvis næsten vokset fra lungebetændelserne, så vi slipper med en enkelt omgang eller to om året. Faktisk er det halvandet år siden sidst
Og dem kan vi så stoppe i opløbet, fordi jeg kender symptomerne og ved lige så godt som vores læge, hvordan de skal behandles.

Men du helt ret.
Folk er desværre ofte slemme til ikke at gennemføre kurerne, og det er derfor vi har alle de forbistrede resistente bakterier.
Det gør det heller ikke bedre, at man i landbruget bare giver et skud penicillin til grisene..det bliver bakterierne også resistente af

Jamen, det er jo noget HELT andet så!!! Tager alle min ord i mig igen! Det var jeg bare slet ikke klar over. I sådan et tilfælde synes jeg bare det er fint at I har det hjemme og selv kan styre det. Det giver jo god mening!

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

Mumto3 skriver:

Jamen, det er jo noget HELT andet så!!! Tager alle min ord i mig igen! Det var jeg bare slet ikke klar over. I sådan et tilfælde synes jeg bare det er fint at I har det hjemme og selv kan styre det. Det giver jo god mening!

Det er jeg glad for at du synes

Anmeld

4. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Tror også at det kommer meget an på forældre...

Frederic har kun været ved egen læge til de der alm børne undersøgelser og vaccinationer.

Han har aldrig reageret på tænder eller vacciner og aldrig været mere syg end 5-6 alm små forkølelser, med lidt snot næse og ingen feber.

Men bruger også alm sund fornuft.

Får han fingeren i klemme? Ja så tjekker jeg om den sider normalt, er der hul og om han kan bevæge den uden at sige av.

Falder og slår hovedet? Obs om hans pupiler bliver udvidet, opkast, bleg og træt. og får lidt koldt på, hvis han vil have det. Men klager han over smerter i hoved gentagne gange får han lidt panodil til aften.

Vælter han og slår sin fod? Så er det igen om han kan bevæge foden/ tæerne, kan han støtte på den mm.

Så nej, vi ringer ikke til lægen og spørger om råd, da det er sjælendt vi har brug for råd ang panodil.

Men ang aff pulver og astma medicin, snakker vi med kolding og hans kontakt sygeplejesker derude.

Ligeledes ang spiseproblem har vi også en hospitals pædagog at snakke med.

Anmeld

4. februar 2011

Fru Hansen

Min ældste har vist kun fået panodil en enkelt gang i sine 9 leveår.
Mine to yngste er derimod begge ørebørn og har fået læssevis af panodil. Det er ikke noget jeg er stolt af, men det har været nødvendigt. Min mellemste fik dræn da hun var lige omkring 1 år gammel. Op til drænet havde hun haft mellemørebetændelse i en måned! Og havde allerede sin første mellemørebetændelse da hun var omkring 7 mdr gammel. Hvis jeg havde ringet til lægen hver gang jeg gav panodil tror jeg lægen skulle oprette en telefonlinie kun til mig

Den mellemste lærte først at sove igennem da hun var omkring 3 år gammel pga konstante øresmerter. Jeg har slet ikke tal på hvor mange nætter jeg har siddet op og sovet med hende på armen. Bl.a.fordi hun jo ikke kan være på smertestillende altid

Havde jeg nu kun oplevet et barn som min ældste der sjældent er syg ville jeg nok også stille samme spørgsmål som dig. Men som du kan se af svarene fra de andre (og mig) så kan der være mange grunde til at bruge panodil både med og uden lægens godkendelse.

Anmeld

4. februar 2011

Mi

Jeg kunne aldrig finde på at ringe til lægen, fordi mine piger havde brug for panodil. De får det ikke så ofte, men når det er nødvendig, så kan jeg sagtens selv vurdere det. Bedre end lægen endda. Mine piger skal faktisk være meget syge, før vi render til læge. Jeg tager fx heller ikke til læge, for at få konstateret skoldkopper, for jeg kan jo sagtens selv se at det er skoldkopper.

Min holdning er at børn ikke skal have unødigt ondt. Mine piger får panodil når de har ørepine, mellemørebetændelse, væske på øret eller hvis de bliver ved med at klage over smerter i led og lign. Vi har en gang i mellem givet det for at slå feberen ned, så de bedre har kunnet sove eller få lidt at drikke, men da to af pigerne har haft feberkrampe, gør vi det kun i nødstilfælde.

Hvis man har brug for sin læges opbakning i at give smertestillende, så skal man da bare ringe til dem, men vores læger har jo også travlt, og man må da også godt være kritisk i forhold til hvad man bruger deres tid til.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

4. februar 2011

Chamomile

Da Celina var under 1 år, kontaktede vi altid egen læge/lægevagten- og heldigvis for det, ellers havde hun højest sansynligt ikke været i live idag. Når de er så små, bør man efter min mening lige kontakte egen læge eller lægevagten. Vi er forsigtige med at give panodil, men hvis det kan gøre hende bedre tilpas får hun det.

Anmeld

4. februar 2011

lulleh

johannes får kun panodil om aften. (når det er der værst) har væske i ørerne.
og når han kun får engang imellem er det okay synes jeg

Anmeld

4. februar 2011

ekzunz

wamse skriver:

Jeg ringer ikke til lægen, hvis jeg giver min datter panodil junior. Jeg giver hende det, hvis hun har feber, og føler mig absolut kompetent, til selv at vurdere, om mit barn skal have det eller ej

At andre vælger at rådgive sig med lægen, er helt og holdent deres valg, men jeg ser ingen grund til det her.

Helt enig!!! Nu kan jeg da bedre forstå jeg aldrig kan komme igennem til lægen.....

Anmeld

5. februar 2011

Jibbe

Langt hen af vejen er jeg enig med ts. Jeg har ikke panodil junior eller panodil liggende herhjemme for den sags skyld. Men jeg er også en som kun tager piller når der virkelig ikke er anden udvej. Hvis jeg skulle give Frej panodil så skulle det være fra anbefaling af en læge. Ihvertfald første gang han havde de symptomer som han skulle behandles for. 2 gang ville jeg måske mene at jeg selv kunne vurdere om behovet var der. Vi kender vores børn bedst - vi er deres mødre. Og det er så svært et emne fordi børn er forskellige. Nogle er mere sarte end andre og bliver nemmere syge og så kan jeg godt forstå at man har det derhjemme og giver det hvis man selv vurderer at det ville være gavnligt for barnet. Jeg selv er bare så ufattelig heldig at jeg har et barn som stadig sover om natten trods lidt feber, tandudbrud osv. Så er der ingen grund til at bruge det synes jeg. Og jo færre gange jeg bruger panodil jo større er virkningen den dag vi får behovet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.