børn og medicin?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Vingummien

linselouise skriver:

Udover det får han sin astma medicin, hvis han i perioder hoster meget, dette er OGSÅ uden lægens tilladelse

Er også det de fleste læger anbefaler hvis de først har haft noget med astma

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Alberts/

wamse skriver:

Min datter er så også lige knap 5 år gammel  Tror ikke hun har fået panodil, mens hun var helt lille, men tror altså, at det har betydning, at hun er mit tredje barn, og jeg føler mig rimelig sikker på, hvornår jeg synes, at jeg skal kontakte en læge, eller hvornår jeg bare synes det er en virus, hvor hun har feber, og bare har brug for en god nattesøvn 

ja okay så kan hun jo også selv sige hvordan hun har det(:

Anmeld

4. februar 2011

Vingummien

Alberts/ skriver:

men selvom det "bare" er panodil er panodin et lægemiddel som jeg mener bør snakkes med lægen om, når barnet er under et år(:

Jah, jeg syntes det kommer an på situationen

Anmeld

4. februar 2011

Henri84

Jeg vil sige jeg er delvist enig I starten var vi meget forsigtige og gav udelukkende panodil efter snak med læge.. Men eftersom vores største er kronisk syg og ofte har brug for smertestillende, ja så styrer vi det altså selv.. Og det er helt ok med lægerne

Anmeld

4. februar 2011

L.J.L

Alberts/ skriver:

okay så også jeres valg(:

min dreng får også astma medicin men under lægens henvisning da han jo har astma(:

Lauritz har haft astmatisk bronkitis i en kort periode og fik i den forbindelse maske med medicin. Så det er naturligvis også efter lægens anvisning. Dog giver jeg ham stadig masken ind imellem hvis han får hosteanfald, og der ringer jeg altså ikke lige til lægen hver gang for at spørge om lov. Jeg har tidligere snakket med dem om denne periodevis brug af masken, og det har de godkendt, så der er ingen ko på isen

Anmeld

4. februar 2011

Faith

De sidste 14 dage har vores 7 måneder gamle drenge været syge på skift, med feber, hoste og forkølelse. Det har givet rigtig meget uro om natten og meget ulykkelige børn.

En nat hvor Emil havde 39,3 i feber og slet ikke sov overhovedet, ringede jeg til vagtlægen og spurgte hvad vi kunne gøre. Han anbefalede Panodil junior i flydende form. Dosis regnede han ud efter deres vægt. Og det hjalp! Så jo vi har det altid i huset, og bruger det når det synes nødvendigt.

Anmeld

4. februar 2011

L.J.L

Tulipan skriver:

Er også det de fleste læger anbefaler hvis de først har haft noget med astma

præcis

Anmeld

4. februar 2011

Mumto3

Jeg kan slet ikke forstå at børn kan have brug for en panodil

Vi har tre børn og ingen af dem har nogen side fået det, og var vi var små (ok, nu er jeg godt nok en del ældre end de fleste herinde, men alligvel) så fandtes der slet ikke panodil til børn, og vi fik heller ikke noget.

Jeg ser meget medicin som den nemme løsning, men der er jo en grund til børn har feber!!! Ja, du kan slå feberen ned, men hvad hjælper det? Det blvier barnet jo ikke rask af! Feberen forsvinder bare. Feber kommer jo ikke alene, der er en grund til at man får feber, og den grund er at man er syg, blevet smittet med et eller andet, og kroppens måde at bekæmpe sygdommen på er ved at varme kroppen op = feber. Jeg synes det er fuldstændig hen i vejet at give børn eller voksne panodil for at slå feberen ned. Min mand kan godt finde på det, hvis han er så syg så han burde blive hjemme fra arbejde, men så tager han lige to panodil i stedet for og så er han 'frisk' nok til at tage af sted. Gu´er han da ej!!! Han har bare ikke feber mere!

-og det med at give panodil fordi børn får tænder, ej, det fatter jeg heller ikke. Men kan gøre MEGET for afhjælpe tandfrembrud, uden at man behøver at belaste den lille bitte lever og de bitte små nyre som en baby har, med at give panodil!

Generelt bruger både børn og voksne alt alt for meget medicin, og det er klart at voksne også gør det, (og let kommer til at tro at 'en pille kan løse næsten et hvert problem)  når man er vokset op med at 'av, jeg har ondt i maven og har lidt feber' jamen så skal du have panodil.

Jeg har diskuteret det en del med min mand. Han troede f.eks. slet ikke at EN panodil kunne tage en hovedpine, og han gloede på mig som om jeg var åndsvag da jeg forklarede ham at kærven i midten af panodillen var til at dele den midt over, så man kunne nøjes med en ½ . Det havde han bare ALDRIG hørt om!!! Helt seriøst han troede man skulle tage 2 før de virkede og det havde han altid gjort, indtil den dag jeg tvang ham til at prøve at tage 1, og vupti så opdagede han at det faktisk var nok!!! Det er endnu ikke lykkedes mig at få ham til  at prøve hvor meget effekt der er i en ½, og det er heller ikke sikkert det ville virke på ham, for han er SÅ overbevist om at der skal 2 til, at han ville få indbildt hovedpine hvis han tog ½ pille, han nægter at tro på det kan gøre en forskel! Men det kunne være sjovt at lave en blindtest med ham, altså hvor man gav ham 2 piller, men at de indholdt hvad der svarer til ½ panodil, og så se hvad der skete.

Anmeld

4. februar 2011

Alberts/

Henri84 skriver:

Jeg vil sige jeg er delvist enig I starten var vi meget forsigtige og gav udelukkende panodil efter snak med læge.. Men eftersom vores største er kronisk syg og ofte har brug for smertestillende, ja så styrer vi det altså selv.. Og det er helt ok med lægerne

forstår jer godt så, men tænker bare¨på dem som har børn med feber, der mener jeg man skal have lægen inde over da det både er ondt og godt at give panodil for feber.,

Anmeld

4. februar 2011

LLN

Har aldrig brugt panodil til mine børn på nu næsten 12 og 5½.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.