Mumto3 skriver:
Hvordan kan du vurdere om der skal give antibiotika??? Der skal jo en dyrkning til hos en læge, før man kan se om den er en virus eller om det er bakterier der skal slås ned med antibiotika. -og hvor har du det fra? Det er jo receptpligtigt, og man får aldrig mere end man skal bruge.
Jeg ved godt at der er nogen der holder op med at spise deres antibiotika når de er 'raske' i stedet for at spise kuren færdig, og så har en en sjat tilbage til en anden gang, problemet er bare at det er ligepræcis den omgang med antibiotika der udvikler sygedomme som halsbetændelse og lungbetændelse som er resistente mod antibiotika og som man derfor IKKE har noget lægemiddel imod. Det er jo derfor lægerne gør (eller bør gøre) meget ud af at forklare deres patienter at de SKAL spise pakken op! (Det kræver en væsentlig længere forklaring end jeg har givet her, men du kender måske selv sammenhængen og er der ikke nogen grund til jeg forklare stolpe op og stolpe ned)
Det gør jeg..så bare rolig. 
Grunden til at jeg har det liggende er at min søn har forsnævret luftrør og ved forkølelser kan han i løbet af få timer udvikle en lungebetændelse, som omgående skal stoppes.
Med den sygdom han lider af, forbygger man hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Han får ikke penicillin men antibiotika i form af Citromax, som booster hans emunforsvar og hjælper hans krop til at bekæmpe infektionen under opsejling.
Takket være at vores læge selv overtog behandlingen af ham, har vi siden han var 3 år ikke haft en eneste indlæggelse, og efterhånden som årene er gået, er han heldigvis næsten vokset fra lungebetændelserne, så vi slipper med en enkelt omgang eller to om året. Faktisk er det halvandet år siden sidst 
Og dem kan vi så stoppe i opløbet, fordi jeg kender symptomerne og ved lige så godt som vores læge, hvordan de skal behandles.
Men du helt ret.
Folk er desværre ofte slemme til ikke at gennemføre kurerne, og det er derfor vi har alle de forbistrede resistente bakterier.
Det gør det heller ikke bedre, at man i landbruget bare giver et skud penicillin til grisene..det bliver bakterierne også resistente af

Anmeld