børn og medicin?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2011

lion

Mumto3 skriver:

Jeg kan slet ikke forstå at børn kan have brug for en panodil

Vi har tre børn og ingen af dem har nogen side fået det, og var vi var små (ok, nu er jeg godt nok en del ældre end de fleste herinde, men alligvel) så fandtes der slet ikke panodil til børn, og vi fik heller ikke noget.

Jeg ser meget medicin som den nemme løsning, men der er jo en grund til børn har feber!!! Ja, du kan slå feberen ned, men hvad hjælper det? Det blvier barnet jo ikke rask af! Feberen forsvinder bare. Feber kommer jo ikke alene, der er en grund til at man får feber, og den grund er at man er syg, blevet smittet med et eller andet, og kroppens måde at bekæmpe sygdommen på er ved at varme kroppen op = feber. Jeg synes det er fuldstændig hen i vejet at give børn eller voksne panodil for at slå feberen ned. Min mand kan godt finde på det, hvis han er så syg så han burde blive hjemme fra arbejde, men så tager han lige to panodil i stedet for og så er han 'frisk' nok til at tage af sted. Gu´er han da ej!!! Han har bare ikke feber mere!

-og det med at give panodil fordi børn får tænder, ej, det fatter jeg heller ikke. Men kan gøre MEGET for afhjælpe tandfrembrud, uden at man behøver at belaste den lille bitte lever og de bitte små nyre som en baby har, med at give panodil!

Generelt bruger både børn og voksne alt alt for meget medicin, og det er klart at voksne også gør det, (og let kommer til at tro at 'en pille kan løse næsten et hvert problem)  når man er vokset op med at 'av, jeg har ondt i maven og har lidt feber' jamen så skal du have panodil.

Jeg har diskuteret det en del med min mand. Han troede f.eks. slet ikke at EN panodil kunne tage en hovedpine, og han gloede på mig som om jeg var åndsvag da jeg forklarede ham at kærven i midten af panodillen var til at dele den midt over, så man kunne nøjes med en ½ . Det havde han bare ALDRIG hørt om!!! Helt seriøst han troede man skulle tage 2 før de virkede og det havde han altid gjort, indtil den dag jeg tvang ham til at prøve at tage 1, og vupti så opdagede han at det faktisk var nok!!! Det er endnu ikke lykkedes mig at få ham til  at prøve hvor meget effekt der er i en ½, og det er heller ikke sikkert det ville virke på ham, for han er SÅ overbevist om at der skal 2 til, at han ville få indbildt hovedpine hvis han tog ½ pille, han nægter at tro på det kan gøre en forskel! Men det kunne være sjovt at lave en blindtest med ham, altså hvor man gav ham 2 piller, men at de indholdt hvad der svarer til ½ panodil, og så se hvad der skete.

Du har bare så ret i det du skriver.

Jeg har det på samme måde.

Der ER en grund til feber og hovedpine.

Jeg har f. eks fået fortalt at vores vuggestue IKKE tager imod børn der har fået panodil, for det kan skjule feberen/sygdommen. Det kommer efter at en barn havde haft feber dagen før og havde fået panodil, og ingen feber til barnet i vuggestuen, men "lige pludselig" havde barnet 41 i feber og feberkramper. Så de skulle på sygehuset.

Min datter på 2½ har endnu ikke fået panodil, min søn på snart 1 år (27feb) fik 2 på 2 dage her for 1 uge siden. Men det var fordi han havde hård mave og forkølelse/væske på ørene og ikke kunne sove. Men det er ikke noget jeg har tænkt mig at give ved tandfrembrud eller andre ting.

Jeg synes mine børn får medicin nok. Min datter har eksem i stor stil og vi bruger tit hormoncreme, min søn har også eksem, lidt mindre og astma.

Jeg skal selv ha MEGET slem hovedpine før jeg tager piller. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

NinaNymannMadsen

asta får kun medicin hvis lægen har udskrevet det til hende.

panodil får hun ved høj feber men kun hvis det er høj feber, ellers så får hun det ikke.. men vores læge har også sagt at har hun høj feber må vi godt gi hende det. hun får slet ikke så meget de må få som max af gangen måske kun det halve. da der ikke er grund til at hun får alt muligt proppet ind når hun ikke er ældre.

så hellere afhjælpe med andre midler

Anmeld

5. februar 2011

LotteGabriella

wamse skriver:

Jeg ringer ikke til lægen, hvis jeg giver min datter panodil junior. Jeg giver hende det, hvis hun har feber, og føler mig absolut kompetent, til selv at vurdere, om mit barn skal have det eller ej

At andre vælger at rådgive sig med lægen, er helt og holdent deres valg, men jeg ser ingen grund til det her.

helt enig

Anmeld

5. februar 2011

MomseJulia

Mine børn siær Joachim har fået "masser" af panodil.

Joackim har render rundt med gips cirka 1-2 gange om året, siden han var to, fordi han er så vild, og altid lander forkert.. Og gud nej om han skal have smerter i 3-6 uger!! De første 4 dage plejer han og få max af panodil, bare for at han kan lave andet end og græde og besvime af smerte.. Pigerne er mere stille, men Luna har døget rigtigrigtig meget med ørene, og Pernille med vokse værk, de to store ved selv hvornår de har brug for en, og Pernille får da også en gang imellem for hovedpine, mens smerter, en halv pille, så skoledagen bliver nemmere, og Luna får ALTID ved møb til natten, så det bette pigebarn kan sove. Vi har altid panodil herhjemme, både voksen og lille. Men nej jeg ringer aldrig til lægen hvis de skal have panodil, nogle gange når vi er til læge med Luna ang ørene, får vi udskrevet panodil, isted for pencilin af lægen, og med Joackins brækkede arme får vi også.. Når vi kan hjælpe de små med og få det bedre syntes jeg man skal  min mening, Pernille(store) var godt nok 4 inden hun fik det, men hun var også min første, tror man ændre mening, når man går på 3 nat men 2 syge børn på armen..

Anmeld

5. februar 2011

ZamanogDania

Jeg giver flyende panodil til min datter når hun har alt for høj feber. Det fik jeg at vide af lægen. For hvis hun ikke får panodil kan hun risiker feberkrampe. Jeg har en hostemedicin til børn os. Den er så ikke herfra. Den fik jeg da vi var på ferie i Tyrkiet. Hun blev meget syg, så tog vi hende til privat sygehus kun for børn. Der undersøgte de hende og de gav os en flyende medicin til hendes host. Efter 15-30 min er det væk. Det har hjulpet hende rigtig meget.

Jeg synes bare hvis det er meget nødvendig så kan man godt give sine børn medicin. Det er min holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.