Jeg skal altså lige høre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

klmf

Kære TS!

Personligt reagerede jeg på den anden tråd, fordi jeg på ingen måde var enig i, at det er en dårlig regel, at der ses på den samlede husstandsindkomst, når der skal vurderes behov for tilskud. Så hvis den ene i husstanden har en god løn, så skal man da selvfølgelig selv betale for pasning. Så nej, jeg synes ikke man er en dårlig forælder, hvis man får pædagogisk friplads, hvis ens barn vil drage nytte af det Jeg synes bare ikke man skal have det, fordi man vælger at prioritere sine penge så der ikke er til at betale for pasning af sit barn. Men mon dog også det er en valid begrundelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Er det ikke 2 forskellige institutionstyper? Eller kan man både have børn med særlige pædagogiske behov og alm. børn i samme inst??
Engentligt nok et lidt fjollet spørgsmål..men her tænker jeg på, at visse børn jo har behov for en speciel institution eller særlig pædagogisk støtte..ved ikke..giver det mening det jeg spørger om???

Hun går i en helt almindelig vuggestue indtil videre for at se om det fungerer..Hvis ikke får hun ekstra støtte og alene tid med en pædagog. Der findes specielle institutioner, men vi ville se om det kunne fungere på den anden måde

Anmeld

4. februar 2011

Bellinda89

Laulund87 skriver:

Jeg er lidt overrasket over folks meninger om socialpædagogisk friplads..Læste lige den anden tråd hvor bølgerne gik højt

Jeg har lige søgt om socialpædagogisk friplads og vi får i forvejen 1000 kr betalt ved økonomisk friplads.

Men er man dårlige forældre hvis man søger begge, og er man stemplet på en måde??

Jeg anede ikke det eksisterede før vores socialrådgiver anbefalede os at søge det hos hende..

Bliver bare sådan lidt..hmm..da jeg læste den anden tråd

Pyha..!! Har lige læst hele den anden tråd igennem - Og må ærligt indrømme jeg blev lidt chokeret over hvad der er blevet skrevet..!! 

Er selv både enig & uenig i mange af tingene..

Vi herhjemme står selv i en meget dårlig økonomi & har faktisk ikke råd til at betale vuggestuen... Men jeg er f.eks stoppet med at ryge & shoppe , indtil vores økonomi er på banen igen ! Bare så vi har råd til at betale vuggestuen..!!

Der findes mange løsninger... Men synes bestemt ikke man skal række folk ned på det grundlag..!!

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

lotchen skriver:

Kære TS!

Personligt reagerede jeg på den anden tråd, fordi jeg på ingen måde var enig i, at det er en dårlig regel, at der ses på den samlede husstandsindkomst, når der skal vurderes behov for tilskud. Så hvis den ene i husstanden har en god løn, så skal man da selvfølgelig selv betale for pasning. Så nej, jeg synes ikke man er en dårlig forælder, hvis man får pædagogisk friplads, hvis ens barn vil drage nytte af det Jeg synes bare ikke man skal have det, fordi man vælger at prioritere sine penge så der ikke er til at betale for pasning af sit barn. Men mon dog også det er en valid begrundelse

Jeg er helt enig med dig! Det er absolut heller ikke derfor vi søger. Vi fik bare et ansøgningsskema og blev anbefalet at søge det, fordi vi har en familierådgiver i hjemmet og vores datter har særlige behov.

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Mie A skriver:

Men jeg vil så sige at jeg mere undrer mig over systemet - ikke om du tager imod tilbuddet eller ej.

Okay bare i orden.

Anmeld

4. februar 2011

klmf

Laulund87 skriver:

Jeg er helt enig med dig! Det er absolut heller ikke derfor vi søger. Vi fik bare et ansøgningsskema og blev anbefalet at søge det, fordi vi har en familierådgiver i hjemmet og vores datter har særlige behov.

Dit grundlag for at søge er jo så også noget helt andet Jeg vidste faktisk ikke muligheden eksisterede, men synes den er god til børn med særlige behov.

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Stoltmor21 skriver:

Pyha..!! Har lige læst hele den anden tråd igennem - Og må ærligt indrømme jeg blev lidt chokeret over hvad der er blevet skrevet..!! 

Er selv både enig & uenig i mange af tingene..

Vi herhjemme står selv i en meget dårlig økonomi & har faktisk ikke råd til at betale vuggestuen... Men jeg er f.eks stoppet med at ryge & shoppe , indtil vores økonomi er på banen igen ! Bare så vi har råd til at betale vuggestuen..!!

Der findes mange løsninger... Men synes bestemt ikke man skal række folk ned på det grundlag..!!

Okay det lyder heller ikke sjovt

Men det jeg søger er socialpædagogisk friplads, noget man godt kan få, selvom man reelt godt selv kan betale..(I nogle tilfælde)

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

lotchen skriver:

Dit grundlag for at søge er jo så også noget helt andet Jeg vidste faktisk ikke muligheden eksisterede, men synes den er god til børn med særlige behov.

Jeg vidste heller ikke noget om det før, men jeg er også glad for muligheden Jeg må vist lære at lukke af for hvis nogle synes det er forkert.

Anmeld

4. februar 2011

Bellinda89

Laulund87 skriver:

Okay det lyder heller ikke sjovt

Men det jeg søger er socialpædagogisk friplads, noget man godt kan få, selvom man reelt godt selv kan betale..(I nogle tilfælde)

Er ikke helt inde i det.. Men blev sgu bare ret chokeret over de fordomme folk kan have imod en , pga en social pædagoisk friplads..!! Selvom man måske ikke lige har været helt fornuftig ang økonomu inden man fik børn , synes jeg ikke man skal rækkes ned på den måde , som der blev gjort i den anden tråd..!!

Anmeld

4. februar 2011

klmf

Laulund87 skriver:

Jeg vidste heller ikke noget om det før, men jeg er også glad for muligheden Jeg må vist lære at lukke af for hvis nogle synes det er forkert.

Tror ikke mange har noget imod den pædagogiske friplads hvis det er for at opfylde barnets behov - men mange har nok noget imod hvis man søger det på trods af rigelige penge i husstanden, der ikke bliver prioriteret at blive brugt på pasning af ens barn. Så tror ikke der er noget personligt mod dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.