Jeg skal altså lige høre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.891 visninger
64 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Laulund87

Jeg er lidt overrasket over folks meninger om socialpædagogisk friplads..Læste lige den anden tråd hvor bølgerne gik højt

Jeg har lige søgt om socialpædagogisk friplads og vi får i forvejen 1000 kr betalt ved økonomisk friplads.

Men er man dårlige forældre hvis man søger begge, og er man stemplet på en måde??

Jeg anede ikke det eksisterede før vores socialrådgiver anbefalede os at søge det hos hende..

Bliver bare sådan lidt..hmm..da jeg læste den anden tråd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Vingummien

Laulund87 skriver:

Jeg er lidt overrasket over folks meninger om socialpædagogisk friplads..Læste lige den anden tråd hvor bølgerne gik højt

Jeg har lige søgt om socialpædagogisk friplads og vi får i forvejen 1000 kr betalt ved økonomisk friplads.

Men er man dårlige forældre hvis man søger begge, og er man stemplet på en måde??

Jeg anede ikke det eksisterede før vores socialrådgiver anbefalede os at søge det hos hende..

Nu har jeg slet ikke læst den anden tråd igennem.

Men den er jo mest til dem der har børn der har specielle behov, og skal have børn der skal afsted i daginst, men ikke har råd til det.

Jeg vidste det heller ikke at den fandtes før jeg fik det af vide den gang vi ikke kunne få fuld friplads. Men jeg valgte ikke at søge det, for jeg gad ikke alt det der skulle ordnes før de vidste om man kunne få det.

Jeg syntes personligt det kun skal være dem der virkelig har behov for det, der skal søge den. F.eks med jeres datter. Er da perfekt hvis i kan få det, og få hjælp til at hun kan komme afsted hver dag og blive udviklet osv

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Tulipan skriver:

Nu har jeg slet ikke læst den anden tråd igennem.

Men den er jo mest til dem der har børn der har specielle behov, og skal have børn der skal afsted i daginst, men ikke har råd til det.

Jeg vidste det heller ikke at den fandtes før jeg fik det af vide den gang vi ikke kunne få fuld friplads. Men jeg valgte ikke at søge det, for jeg gad ikke alt det der skulle ordnes før de vidste om man kunne få det.

Jeg syntes personligt det kun skal være dem der virkelig har behov for det, der skal søge den. F.eks med jeres datter. Er da perfekt hvis i kan få det, og få hjælp til at hun kan komme afsted hver dag og blive udviklet osv

Jeg tænker også at man får den ikke hvis den ikke er berettiget

Jeg håber da bare ikke at folk synes at man er dårlige forældre hvis man søger det

Anmeld

4. februar 2011

Mie A

Laulund87 skriver:

Altså jeg må ærligt indrømme at jeg ikke fatter hvad det reelt går ud på. Er det økonomisk hjælp, som man kan søge ud over økonomisk friplads? 

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

hvis man har en problematik som gør at det er relevant, så skal man da gøre brug af de muligheder der er!

jeg synes ikke man er stemplet, og jeg tror vedkommende der skrev det i den anden tråd, skrev det fordi hun har arbejdet i en institution hvor de børn der havde socialpædagogisk friplads, kom fra familier med andre og større problemer.

du er da ikke en dårlig mor!

grunden til at bølgerne gik højt i den anden tråd, var fordi det så ud som om vedkommende ville søge det af økonomiske årsager. det er jo ikke tilfældet hos jer! jo, det er rart nok at det så er gratis, men det er ikke den primære årsag!

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

Jeg håber da bare ikke at folk synes at man er dårlige forældre hvis man søger det

og hvis de går, så skal man da være ligeglad...

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Mie A skriver:

Altså jeg må ærligt indrømme at jeg ikke fatter hvad det reelt går ud på. Er det økonomisk hjælp, som man kan søge ud over økonomisk friplads? 

Ja det er det. Hvis man har et barn der har bedst af at komme ud at blive passet hver dag. Et barn der ikke vil have godt af at blive passet hjemme.

Anmeld

4. februar 2011

Vingummien

Laulund87 skriver:

Nej det er man bestemt ikke. Hvorfor skulle man være det.

Men forskellen på den og så alm friplads er jo barnets behov.

Anmeld

4. februar 2011

Mie A

Laulund87 skriver:

Ja det er det. Hvis man har et barn der har bedst af at komme ud at blive passet hver dag. Et barn der ikke vil have godt af at blive passet hjemme.

Så det har intet med husstandens økonomi at gøre? Man kan reelt tjene 1.000.000 kr årligt og så stadig modtage socialpædagogisk friplads, hvis man opfylder de andre kriterier?

Anmeld

4. februar 2011

wamse

Laulund87 skriver:

Jeg ser hverken jer, eller dem i den anden tråd, som dårlige forældre, det tror jeg nu heller ikke, at nogen påstod i det andet indlæg

Når jeres sagsbehandler opfordrer jer til at søge, så går jeg da ud fra, at det er fordi, der er årsager til, at jeres barn kan komme i betragtning til sådan en plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.