Jeg skal altså lige høre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis man har en problematik som gør at det er relevant, så skal man da gøre brug af de muligheder der er!

jeg synes ikke man er stemplet, og jeg tror vedkommende der skrev det i den anden tråd, skrev det fordi hun har arbejdet i en institution hvor de børn der havde socialpædagogisk friplads, kom fra familier med andre og større problemer.

du er da ikke en dårlig mor!

grunden til at bølgerne gik højt i den anden tråd, var fordi det så ud som om vedkommende ville søge det af økonomiske årsager. det er jo ikke tilfældet hos jer! jo, det er rart nok at det så er gratis, men det er ikke den primære årsag!

Jeg er helt med på hvad den anden tråd gik ud på og hvorfor den løb af sporet

Jeg blev bare lidt skidt ved tanken om at mange måske tænkte sådan omkring det..

Desuden fortjente du ikke de angreb du fik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Laulund87

Mie A skriver:

Så det har intet med husstandens økonomi at gøre? Man kan reelt tjene 1.000.000 kr årligt og så stadig modtage socialpædagogisk friplads, hvis man opfylder de andre kriterier?

Ja det vil jeg mene

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

Jeg er helt med på hvad den anden tråd gik ud på og hvorfor den løb af sporet

Jeg blev bare lidt skidt ved tanken om at mange måske tænkte sådan omkring det..

Desuden fortjente du ikke de angreb du fik

tak... det er jeg glad for at høre:0)

men du skal være ligeglad med hvad andre tænker om de valg du tager, ellers kunne man ikke bekymre sig om andet!!!

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

wamse skriver:

Jeg ser hverken jer, eller dem i den anden tråd, som dårlige forældre, det tror jeg nu heller ikke, at nogen påstod i det andet indlæg

Når jeres sagsbehandler opfordrer jer til at søge, så går jeg da ud fra, at det er fordi, der er årsager til, at jeres barn kan komme i betragtning til sådan en plads.

Det var nok mig der misforstod så og så blev jeg lidt nervøs

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Jeg tænker også at man får den ikke hvis den ikke er berettiget

Jeg håber da bare ikke at folk synes at man er dårlige forældre hvis man søger det

Nej hvorfor i alverden skulle man dog synes det.
Der er da en grund til en pædagogisk friplads, netop for familier/børn med specielle behov.
Man er da NETOP en god forældre når man erkender, at ens barn har specielle behov, og så skal barnet da have mulighed for at få den hjælp og støtte uanset om familien har råd eller ej.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Mie A skriver:

Så det har intet med husstandens økonomi at gøre? Man kan reelt tjene 1.000.000 kr årligt og så stadig modtage socialpædagogisk friplads, hvis man opfylder de andre kriterier?

sådan er det ikke helt...

der er to kriterier...

- at barnet skal have behov for ikke at blive passet hjemme

- at forældrene ikke selv kan afholde udgiften til daginstitutionen

så hvis det vurderes at man selv kan betale, er chancen for at få det, mindre

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

tak... det er jeg glad for at høre:0)

men du skal være ligeglad med hvad andre tænker om de valg du tager, ellers kunne man ikke bekymre sig om andet!!!

Nej det er rigtigt, bare jeg var bedre til det

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

Nej det er rigtigt, bare jeg var bedre til det

uh! det er vi nok mange der kunne være bedre til!

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Nej hvorfor i alverden skulle man dog synes det.
Der er da en grund til en pædagogisk friplads, netop for familier/børn med specielle behov.
Man er da NETOP en god forældre når man erkender, at ens barn har specielle behov, og så skal barnet da have mulighed for at få den hjælp og støtte uanset om familien har råd eller ej.

Kærligst
Sussie

Tak

Anmeld

4. februar 2011

Mie A

Laulund87 skriver:

Ja det vil jeg mene

Jamen hvis det er sådan at det hænger sammen - så giver det for mig ingen menning.

Hvorfor hjælpe en familie økonomisk, som ikke har brug for det. 

Det er vel en anden form for hjælp,  man har brug for, hvis ens barn har særlige behov!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.