Jeg skal altså lige høre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Laulund87

lotchen skriver:

Tror ikke mange har noget imod den pædagogiske friplads hvis det er for at opfylde barnets behov - men mange har nok noget imod hvis man søger det på trods af rigelige penge i husstanden, der ikke bliver prioriteret at blive brugt på pasning af ens barn. Så tror ikke der er noget personligt mod dig

Det kan jeg bestemt også godt forstå at man synes er forkert! Vi vælter såmænd heller ikke i penge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Hun går i en helt almindelig vuggestue indtil videre for at se om det fungerer..Hvis ikke får hun ekstra støtte og alene tid med en pædagog. Der findes specielle institutioner, men vi ville se om det kunne fungere på den anden måde

Tak for svaret

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Tak for svaret

Anmeld

4. februar 2011

Lady Marion <3

Laulund87 skriver:

Ville du så mene jeg skulle takke nej når jeg er blevet tilbudt det?

Altså ,, som det var dengang jeg arbejdede i vuggestuen så var det sådan at kommunen vuderede at et barn havde behov for sådan en plads ,, forældrene måtte ikke takke nej og barnet skulle helst være der hver dag dvs ikke for mange fridage ,,, Det var sådan pga kommunenen vuderede at barnet havde brug for at komme væk fra hjemmet hver dag .. Grunden til det var friplads var fordi så kunne forældrene ikke takke nej ,,, sådan var det dengang og tror stadig det er sådan .

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Muffi<3 skriver:

Altså ,, som det var dengang jeg arbejdede i vuggestuen så var det sådan at kommunen vuderede at et barn havde behov for sådan en plads ,, forældrene måtte ikke takke nej og barnet skulle helst være der hver dag dvs ikke for mange fridage ,,, Det var sådan pga kommunenen vuderede at barnet havde brug for at komme væk fra hjemmet hver dag .. Grunden til det var friplads var fordi så kunne forældrene ikke takke nej ,,, sådan var det dengang og tror stadig det er sådan .

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener

Vi takker ikke nej til noget tilbud mht pasning. Jeg spurgte Mie om hun syntes vi skulle takke nej til fripladsen når vi egentlig selv kunne betale.

Anmeld

4. februar 2011

Lady Marion <3

Laulund87 skriver:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener

Vi takker ikke nej til noget tilbud mht pasning. Jeg spurgte Mie om hun syntes vi skulle takke nej til fripladsen når vi egentlig selv kunne betale.

Årh det er møg svært at forklare på skrift

en pædagogisk friplads for 10 år siden kunne man ikke takke nej til ..

Den blev børn med særlige behov tilbudt fordi kommunen vuderede at barnet vil have godt af at komme væk fra hjemmet x antal timer om dagen ..

Som regel var det fordi forældene måske ikke havde det bedste grundlag for at have barnet hjemme for meget .

Det var kommunens mulighed for at holde øje med barnet og sørge for barnet udviklede sig ..

Pladsen var gratis så forældrene ikke kunne takke nej og børnene skulle komme der hver dag så de kunne blive holdt øje med   sådan var det dengang , derfor jeg skrev at jeg syntes man var stemplet som forældre der ikke kunne finde ud af at pase eget barn ..   forstår du ??

Anmeld

4. februar 2011

KajaHH

Synes bestemt ikke du er en dårlig mor.

Vores familievejleder, rådede også os til at søge det på et tidspunkt,og vi søgte det og fik det.

Alle vores 3 børn er for tidelig fødte, og har derfor lidt tilbage motorisk, indtil vidre har det kun været den mindste der har haft brug for mere hjælp af hans dp, men nu skal den store vuderes af en fra kommunen, om hun skal have en støtteperson tilknyttet i børnehaven.

Så vores familievejleder bad os søge det, allerede inden der opstod noget problem, andet end at han sagde til os de ville have godt af at komme ud og være sammen med andre børn, men også for at blive udfordret motorisk og med forskellige aktiviteter som man jo ikke altid lige gøre som forældrer.

Så jeg tror bestemt kun ens familievejleder råder forældre til børn, som de kan se har brug for at komme ud til at søge det, ellers ville de jo ikke fortælle man kan søge det.

Så ingen dårlig mor i dig

herfra

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Muffi<3 skriver:

Årh det er møg svært at forklare på skrift

en pædagogisk friplads for 10 år siden kunne man ikke takke nej til ..

Den blev børn med særlige behov tilbudt fordi kommunen vuderede at barnet vil have godt af at komme væk fra hjemmet x antal timer om dagen ..

Som regel var det fordi forældene måske ikke havde det bedste grundlag for at have barnet hjemme for meget .

Det var kommunens mulighed for at holde øje med barnet og sørge for barnet udviklede sig ..

Pladsen var gratis så forældrene ikke kunne takke nej og børnene skulle komme der hver dag så de kunne blive holdt øje med   sådan var det dengang , derfor jeg skrev at jeg syntes man var stemplet som forældre der ikke kunne finde ud af at pase eget barn ..   forstår du ??

Okay nu er jeg med!

Trist at pladsen var gratis for at sikre at børnene kom afsted, fordi det var skidt at de var hjemme 

Håber bestemt de fleste forstår at det ikke er så drastisk i dag, får sgu helt ondt i maven

Anmeld

4. februar 2011

Lady Marion <3

Laulund87 skriver:

Okay nu er jeg med!

Trist at pladsen var gratis for at sikre at børnene kom afsted, fordi det var skidt at de var hjemme 

Håber bestemt de fleste forstår at det ikke er så drastisk i dag, får sgu helt ondt i maven

Det var kun ud fra det at jeg skrev sådan  syntes det var lidt voldsomt hun ville prøve at søge sådan en plads fordi de ikke havde råd ..

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

KajaHH skriver:

Synes bestemt ikke du er en dårlig mor.

Vores familievejleder, rådede også os til at søge det på et tidspunkt,og vi søgte det og fik det.

Alle vores 3 børn er for tidelig fødte, og har derfor lidt tilbage motorisk, indtil vidre har det kun været den mindste der har haft brug for mere hjælp af hans dp, men nu skal den store vuderes af en fra kommunen, om hun skal have en støtteperson tilknyttet i børnehaven.

Så vores familievejleder bad os søge det, allerede inden der opstod noget problem, andet end at han sagde til os de ville have godt af at komme ud og være sammen med andre børn, men også for at blive udfordret motorisk og med forskellige aktiviteter som man jo ikke altid lige gøre som forældrer.

Så jeg tror bestemt kun ens familievejleder råder forældre til børn, som de kan se har brug for at komme ud til at søge det, ellers ville de jo ikke fortælle man kan søge det.

Så ingen dårlig mor i dig

herfra

Tak for din historie!

Det er netop fordi min datter skal udvikle sig motorisk og lære at spise. Det har allerede hjulpet efter hun startede i vs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.