Jeg skal altså lige høre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Mie A skriver:

Men hvordan skal økonomi hjælpe på det? 

Jeg bliver nødt til at spørge direkte - Ville I selv kunne betale for institutionen uden socialpædagogisk friplads?

det gør de jo allerede, står der i indlægget... og det er sagsbehandleren der har gjort opmærksom på denne mulighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Laulund87

Mie A skriver:

Jeg bliver nødt til at spørge direkte - Ville I selv kunne betale for institutionen uden socialpædagogisk friplads?

Hmm ja vi ville nok kunne betale selv, hvis vi ikke fik det.

Anmeld

4. februar 2011

Mie A

Laulund87 skriver:

Hmm ja vi ville nok kunne betale selv, hvis vi ikke fik det.

Jamen hvad skal de ekstra penge så gøre godt for?

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Mie A skriver:

Altså vi har selv betalt siden dec med den anden friplads

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Mie A skriver:

Jamen hvad skal de ekstra penge så gøre godt for?

Det er vel bare et tilbud til dem der har børn med særlige behov.

Anmeld

4. februar 2011

Mie A

Laulund87 skriver:

Det er vel bare et tilbud til dem der har børn med særlige behov.

Hmmm... jeg undrer mig over at man skal have penge, som man reelt ikke har brug for - fordi man har et barn med særlige behov.

Mener stadig ikke at økonomisk hjælp er løsning på noget i dette tilfælde. Synes ærligt talt at det lyder som spild af skattekroner, hvis du bliver bevilget pædagogisk friplads, når du siger at I sagtens kan afholde udgiften selv, med den økonomiske friplads, som I har i forvejen.

Men selvfølgelig er man ikke en dårlig forælder, fordi man søger socialpædagogisk friplads. Det er jo intet med hinanden at gøre!

Anmeld

4. februar 2011

Laulund87

Mie A skriver:

Hmmm... jeg undrer mig over at man skal have penge, som man reelt ikke har brug for - fordi man har et barn med særlige behov.

Mener stadig ikke at økonomisk hjælp er løsning på noget i dette tilfælde. Synes ærligt talt at det lyder som spild af skattekroner, hvis du bliver bevilget pædagogisk friplads, når du siger at I sagtens kan afholde udgiften selv, med den økonomiske friplads, som I har i forvejen.

Men selvfølgelig er man ikke en dårlig forælder, fordi man søger socialpædagogisk friplads. Det er jo intet med hinanden at gøre!

Ville du så mene jeg skulle takke nej når jeg er blevet tilbudt det?

Anmeld

4. februar 2011

Mie A

Laulund87 skriver:

Det er jo helt op til dig selv - men jeg ville helt ærligt ikke søge noget, som jeg ikke mente at jeg havde brug for. 

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

Er det ikke 2 forskellige institutionstyper? Eller kan man både have børn med særlige pædagogiske behov og alm. børn i samme inst??
Engentligt nok et lidt fjollet spørgsmål..men her tænker jeg på, at visse børn jo har behov for en speciel institution eller særlig pædagogisk støtte..ved ikke..giver det mening det jeg spørger om???

Anmeld

4. februar 2011

Mie A

Laulund87 skriver:

Men jeg vil så sige at jeg mere undrer mig over systemet - ikke om du tager imod tilbuddet eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.