MarianneSonne skriver:
Jeg er egentlig meget enig i meget af det du skriver, men lige i forhold til det med at det er dyrer at købe usundt som sundt er jeg ikke enig i. I forhold til fedtprocent i kød er det rigtigt, men en pose haribo koster det samme som en pose æbler. Det er billigere at lave sundt mad hjemme som at købe junkfood. Vand er næsten gratis, det er cola ikke. Hvis man spiser årstidens frugt og grønt og kan undvære granatæbler og honningmeloner, så er det faktisk ikke så dyrt. Havregryn er billige, det er kellogsprodukterne ikke. Det er gratis at tage trapperne og gå en tur. Der ligger et stort personligt ansvar i at skabe en sund livsstil, og det er muligt, selvom man ikke har mange penge på lommen. At det så er skide svært, det er noget andet 
Marianne
www.stjerneleg.dk
jeg læser hvad du skriver..
Men nu mente jeg direkte sammenligninger... altså..
lavt fedtprocent < højere fedtprocent
junkfood/mc D < sundt madsted, med ordentlig mad
cola < smoothie
frysekartofler < almindelige grøntsager
De fedtfattige af dem (ja de findes) er også dyrere end de sukkerfyldte....
det var den direkte sammenligning igen. ;-)
synes dog det er fantastisk at skummetmælk er billigere end sødmælk ;-)
Som jeg også nævner, så er det jo mest af alt følelserne som fører til overvægt... Og når man er sådan et sted i livet, så er det langt fra sikkert at man har overskuddet til at bare gå en tur... eller tage i fitnesscenter for den sags skyld.
Der er pointen - ligesom tidligere at man kan sætte tingene ned så tosset man vil, men hvis følelserne og overskuddet ikke er med, så er de andre tiltag ikke meget værd for den overvægtige.. Det handler om vilje, motivation og en generel kulturændring ;-)