Mere end hver anden dansker er for fed...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.425 visninger
73 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Aves.

hvor er det bare en ærgerlig udvikling...

Noget må der gøres, men hvad..? hvad tænker I der kan hjælpe på det og hvorfor mon vi bliver tykkere og tykkere....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Eva. skriver:

Noget må der gøres, men hvad..? hvad tænker I der kan hjælpe på det og hvorfor mon vi bliver tykkere og tykkere....?

yipeeeee og jeg er een af dem...

ej, spøg til side.... hmmm, mere disciplin?

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

Ni-ko-li-ne skriver:

yipeeeee og jeg er een af dem...

ej, spøg til side.... hmmm, mere disciplin?

Men hvordan kan man give halvdelen af alle danskere mere deciplin...altså jeg tænker hvis man skal anskue det som et samfundsmæssigt problem...og det er det vel desværre ved at blive, er det ikke?

Anmeld

27. januar 2011

B&J

en ting de kunne gøre er af lave hold træning hold efter vægt klasse så ville folk ikke føle sig pinelige grimme store osv, når de står siden af en på 70kg og siger hun er tyk hvis man selv vejer over 100kg det kunne de gøre det var en ting

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

B&J skriver:

en ting de kunne gøre er af lave hold træning hold efter vægt klasse så ville folk ikke føle sig pinelige grimme store osv, når de står siden af en på 70kg og siger hun er tyk hvis man selv vejer over 100kg det kunne de gøre det var en ting

Ja, det tror jeg også ville hjælpe mange...og så gøre motion gratis...jeg tænker også noget med at sætte det usunde op i pris og det sunde ned..gratis diætis også måske...

Anmeld

27. januar 2011

eElak

Giv mig en fedtsugning på statens regning, så er jeg med til at sænke statistikken... 

ej spøg til side... det er jo et samfundsproblem, da det belaster sundhedsvæsnet... 

hvad man kan gøre? tjah... ved det ikke.. oplysning?? 

Gøre idræt til ens større del af skoletiden, og samtidig have et sundhedsfag... F.eks. så idræt både består af sporten og undervisning i sundhed - altså i børnehøjde, så det stadig er sjovt for dem... 

måske skal det være nemmere at få en grøn recept til idrætscenter...??

Anmeld

27. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Eva. skriver:

Men hvordan kan man give halvdelen af alle danskere mere deciplin...altså jeg tænker hvis man skal anskue det som et samfundsmæssigt problem...og det er det vel desværre ved at blive, er det ikke?

jo, det synes jeg det har været en rum tid...

altså, jeg synes jo, at nu laver de den der fedtbeskatning... hvad med sukker?

og så kunne de jo i samme vending bruge de indtjente penge på at gøre det fordelagtigt at producere øko produkter!

Anmeld

27. januar 2011

Giraffen

Eva. skriver:

meget billigere frugt og grønt og meeeeget dyrere slik og sodavand.

Tror også at noget farligt i DK er at vi "hygger" med hinanden ved ting der har kalorier (julefrokost, fredagsøl, film+slik osv) istedet for at mødes om aktivitet (gåture, motion, spil osv)

Og så bor vi i et land hvor 80% af danskerne går i vinterhi og derfor er endnu mindre aktive...

Men det er helt sikkert også noget med vaner. Jeg ELSKER slik (og sidder netop med et stykke chokolade i munden), men så cykler jeg alle vegne hen, træner et par gange om ugen og løber hvis vejret ikke er for ubarmhjertigt så mit løber lige op. 

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

Ni-ko-li-ne skriver:

jo, det synes jeg det har været en rum tid...

altså, jeg synes jo, at nu laver de den der fedtbeskatning... hvad med sukker?

og så kunne de jo i samme vending bruge de indtjente penge på at gøre det fordelagtigt at producere øko produkter!

Ja, det lyder som en god idé....men hvad med mere motion i skoleren feks..? mon ikke man skal tage fat helt nede ved de små danskere...?

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

Giraffen skriver:

meget billigere frugt og grønt og meeeeget dyrere slik og sodavand.

Tror også at noget farligt i DK er at vi "hygger" med hinanden ved ting der har kalorier (julefrokost, fredagsøl, film+slik osv) istedet for at mødes om aktivitet (gåture, motion, spil osv)

Og så bor vi i et land hvor 80% af danskerne går i vinterhi og derfor er endnu mindre aktive...

Men det er helt sikkert også noget med vaner. Jeg ELSKER slik (og sidder netop med et stykke chokolade i munden), men så cykler jeg alle vegne hen, træner et par gange om ugen og løber hvis vejret ikke er for ubarmhjertigt så mit løber lige op. 

God idé... jeg tænker også det handler om det psykike...ensomhed, pres, stress, tror jeg også er med til at gøre at mange tager på...spise på følelser..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.