Mere end hver anden dansker er for fed...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

twinny

Ja, det tror jeg også ville hjælpe mange...og så gøre motion gratis...jeg tænker også noget med at sætte det usunde op i pris og det sunde ned..gratis diætis også måske...

Jeg er ikk enig i at sætte priserne på det usunde (tænker på slik olign.). Synes det er lidt ufair for dem, der ikk er overvægtige og måske gerne vil have det... Synes folk må tage lidt ansvar også købe det sunde som self skal være meget billigere...

Men alt det andet vil jeg give dig ret i....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Aves.

Macrolf skriver:

Måske man skulle betale mere I skat hvis man her et BMI der siger man er fed?

Meget billigere frugt og grønt.

Tror ikke der kan ændres på det, alle ved jo hvordan man taber sig og hvordan man lever sundt, der er bare mange der vælger det fra. Det er jo i bund og grund folks eget valg om man vil leve sundt eller usundt og i Danmark er det jo meget socialt betinget at spise usundt. På mit arbejde er der fx ofte morgenbrød og kage - men meget sjældent frugt eller grønt.

Den første linie var bare en joke, ikke...

SElvom ma ved hvad der skal til, så er det jo ikek det samme som det er let at gøre..var det det så er jeg sikker på der slet ikke fandtes overvægtige...der er meget andet der spiller ind end fornuft og viden, som jeg er sikker på alle overvægtige er i besiddelse af..

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

Giraffen skriver:

Ja det er det helt sikkert, for hvor én procentdel går ned med stress, er der også en procentdel der spiser det væk og tilfælde af spiseforstyrrelser er også eksploderet (anoreksi, bulimi OG overspisning - alle tre lige farlig) så der er ingen tvivl om at mad er en mental del også.

Men tror også det med at gøre motionscentre gratis kunne gøre en stor forskel, men synes ellers fitnesscentre (hvertfald i de større byer) er så godt med og laver meget alsidige tilbud, så de er værd at besøge

Og træthed gør man spiser mere og tager på..der er så meget der spiller ind..jeg tror virkelig at vores samfund og den måde vi lever på, altså meget det mentale har en stor andel og skyld i at så mange er for tykke...

Anmeld

27. januar 2011

FrkLarsen

Og jeg sidder her og spiser banansplit, med det hele.. 

Jeg er helt klart selv et slikøre men køber det egentlig ikke så tit

Jeg synes klart også at prisen burde stige på slik, chips og sodavand. 

Anmeld

27. januar 2011

B&J

Eva. skriver:

da jeg gik i motionscenter var der alle størrelser...jeg hadede det fordi det er så kedeligt, men havde en veninde der vejede for meget og heller ikke kunne lide det selv...hun var bare så sej og tabte på de måneder 25 kg...men jeg kan jo godt følge det...det er bare ikke rart at føle sig set på...jeg har det så bare stadig sådan, at jeg føler alle glor fordi jeg ser forkert ud, men det er nok det psykiske der lige skal med...

nemlig men også hvor mange der er, i det motion center jeg går i er der max 10-15 personer af gangen og nogle gange slet ingen hvor imod fitness dk er der jo næsten 20-30 stykker og der ville jeg slet ikke kunne lig af komme jeg ville føle mig så forkert og folk ville glo på mig osv...

men kunne også gøre godt på alle arbejdspladser gratis frugt---

men tit er det jo også psykisk (staves) der gør man er overvægtigt

Anmeld

27. januar 2011

..

Eva. skriver:

Den første linie var bare en joke, ikke...

SElvom ma ved hvad der skal til, så er det jo ikek det samme som det er let at gøre..var det det så er jeg sikker på der slet ikke fandtes overvægtige...der er meget andet der spiller ind end fornuft og viden, som jeg er sikker på alle overvægtige er i besiddelse af..

Jo, det er en joke men med et gran af alvor. Det er jo dyrt for samfundet med dem der har et BMI der siger fed, men på den anden side skulle dem der syger jo så også betale mere i skat. Så alt i alt en dårlig ide

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

B&J skriver:

nemlig men også hvor mange der er, i det motion center jeg går i er der max 10-15 personer af gangen og nogle gange slet ingen hvor imod fitness dk er der jo næsten 20-30 stykker og der ville jeg slet ikke kunne lig af komme jeg ville føle mig så forkert og folk ville glo på mig osv...

men kunne også gøre godt på alle arbejdspladser gratis frugt---

men tit er det jo også psykisk (staves) der gør man er overvægtigt

min personlige holdning er at det er det psykiske der først og fremmest er skyld i overvægt for størstedelen og at man skal tage fat der eller i hvert fald også tage fat der..

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

Macrolf skriver:

Jo, det er en joke men med et gran af alvor. Det er jo dyrt for samfundet med dem der har et BMI der siger fed, men på den anden side skulle dem der syger jo så også betale mere i skat. Så alt i alt en dårlig ide

Uha ja...så kunne det let blive kaos...så var vi mange der ville skulle betale mere fordi vi koster meget mere for samfundet...men belønning frem for straf, det tror jeg er vejen frem...

Anmeld

27. januar 2011

eElak

en anden ting er også at det er typisk lavindkomstfamilier som lever usundt.. Netop fordi det usunde mad er billigere end det sunde..

bare tænk på sådan noget som frostkartofler, differencen på fedtprocent i kødet og prisen, junkfood i forhold til friske grøntsager, fedtfattigt kød og sund take-out. 

Det er da klart en grund til at folk lever usundt.. Samtidig så skal man jo (med rette) betale for fitnesscenter, klubtræning eller andre midler for at træne. for det er ikke alle som har motivationen til at løbe en tur. 

MEN - selvom priserne på sunde ting ville blive billigere og der var meget billige/gratis tilbud om aktivitet.. Så vil der stadig være overvægtige. Det handler om kulturen i vort land.. Som en anden skriver - vi danskere er kanon gode til at hygge!!! og det gør man bedst med noget kage eller guf! 

tror kulturændringen er det der er sværest at tage fat i, i forhold til problematikken om fedme..

til sidst er der også følelserne i det.. Mange spiser for at trøste - havdenten det er overspisning, eller bare have en svaghed for chokolade.. det er ligesom med kulturen, det sværeste at ændre..  

Anmeld

27. januar 2011

B&J

Eva. skriver:

min personlige holdning er at det er det psykiske der først og fremmest er skyld i overvægt for størstedelen og at man skal tage fat der eller i hvert fald også tage fat der..

du har helt ret... men spørgsmålet er jo så hvad så hvis man ikke kan gøre noget ved det psykiske???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.