Louisiana28 skriver:
Jeg håber af mit hjerte, at den første linje er en joke..?! Der findes rigtig mange, som ikke kan gøre ved, at de er så overvægtige, som de er. Der er også noget der hedder 'tynd-fed'. Altså tynde mennesker med for stor fedtprocent i kroppen - de er usunde, men man kan bare ikke se det på kropsvægten. Der er masser af mennesker, der kan spise usundt i ubegrænsede mængder og ikke tage et gram på. I fald de overvægtige skulle betale mere i skat ville det være at håne dem fordi de er så uheldige, at de tager på af det, og de tynde kan sidde og gnaske i sig og grine af dem. I mit eget tilfælde er jeg blevet overvægtig pga min ryg. Jeg har været tynd/slank til sidst i 20'erne, og da det så gik helt galt med min ryg, tog jeg rigtig rigtig meget på, fordi jeg ikke kan bevæge mig så meget som før. Jeg kan ikke engang gå en tur med min hund mere (er meget taknemlig for min meget store have og min kæreste som godt kan gå med hundene), der er rigtig mange ting jeg ikke kan mere. Mine æg er også gået i dvale pga overvægten, dvs at jeg pt ikke kan blive gravid, og det er ellers et meget højt ønske for os herhjemme - og så skulle jeg lige straffes lidt ekstra med, at betale mere i skat?? Jeg håber virkelig det forslag var en joke..!
Jeg vil meget gerne uddybe det. Som skrevet før, så var det lidt sat på spidsen fordi så ville der være så mange andre der også skulle betale mere i skat.
Jeg aner ikke hvordan man får danskerne til at tabe sig, jeg har selv haft et BMI på over 40, nu er det på 30,4 og på vej længere ned. Jeg arbejder på sagen og det går rigtigt godt.
At der er nogen der kan spise usundt i massevis uden at tage på, ja, det er rigtigt hvis de er meget aktive. Faktum er at hvis kcal regnskabet når dagen er slut viser du har indtaget færre kcal end du har forbrændt, så vil du tabe dig. Jeg ved godt det ikke er så simpelt for alle, jeg er bare typen som gør tingene 100%, så er der taget en beslutning om at gøre noget så gør jeg det uden slinger i valsen.
Jeg håber nogen finder de gyldne korn så vi igen kan blive et sundt folkefærd.
Anmeld