Mere end hver anden dansker er for fed...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Aves.

B&J skriver:

du har helt ret... men spørgsmålet er jo så hvad så hvis man ikke kan gøre noget ved det psykiske???

Det er jeg sikker på man kan hvis man vil og er bevidst om de mønstre der ligger til grund for det skæve forhold til mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

qp

Jeg tror også det handler om, at der sidder rigtig mange mennesker rundt omkring i vores samfund som både er blevet arbejdsløse og har mistet det økonomiske overblik - alting hænger i laser og folk er for stolte til, at bede om hjælp. Man skulle nødig miste ansigt overfor ens børn/ familie/ venner o.l? Alting der omhandler følelser og økonomi er i dag noget vi ikke er ret gode til, at dele med andre - sådan har det ikke altid været men som et led i samfundsudviklingen hvor der stilles krav fra samfundets side til det enkelte individ, så udvikles jo også ensomheden når det er, at individerne ikke magter, at leve op til de forskellige krav, love og regler. - Mad og føde fungerer i denne forbindelse som en kortvarig trøst/ følelsesslukker i ensomheden.

Well... det er blot mit bud på hvorfor Danskere bliver federe!

Anmeld

27. januar 2011

B&J

Eva. skriver:

Det er jeg sikker på man kan hvis man vil og er bevidst om de mønstre der ligger til grund for det skæve forhold til mad...

ja og jo... jeg ved mit psyksik er min mor og jeg har kæmpet og kæmper dog også for min søster min min mor forstår det desværre ikke... og ja vil ikke lige skrive det hele for min mor er da guld vær men forkerte holdninger og ting der er sket man ikke kan lave om men jeg er dog selv begyndt og har da smidt 7,5kg så det er da en start

Anmeld

27. januar 2011

eElak

Macrolf skriver:

Måske man skulle betale mere I skat hvis man her et BMI der siger man er fed?

daaaaaamn.... SÅ ville jeg ikke have ret meget til mig selv om måneden.. 

tror det ville være den eneste gang i mit liv at jeg skulle betale "topskat"

tragisk nok, så tror jeg ikke at det ville hjælpe en fløjtende fis.. 

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

B&J skriver:

ja og jo... jeg ved mit psyksik er min mor og jeg har kæmpet og kæmper dog også for min søster min min mor forstår det desværre ikke... og ja vil ikke lige skrive det hele for min mor er da guld vær men forkerte holdninger og ting der er sket man ikke kan lave om men jeg er dog selv begyndt og har da smidt 7,5kg så det er da en start

Men tænk om din mor fik en hun kunne snakke med...måske der vare n grund til overvægten, noget hun ikke selv har været obs på og dermed slet ikke har kunne arbejde med...det er fint med en diæstist, der burde bare følge en terapeut med..

Og FLOT med dit vægttab...sådan..

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

qp skriver:

Jeg tror også det handler om, at der sidder rigtig mange mennesker rundt omkring i vores samfund som både er blevet arbejdsløse og har mistet det økonomiske overblik - alting hænger i laser og folk er for stolte til, at bede om hjælp. Man skulle nødig miste ansigt overfor ens børn/ familie/ venner o.l? Alting der omhandler følelser og økonomi er i dag noget vi ikke er ret gode til, at dele med andre - sådan har det ikke altid været men som et led i samfundsudviklingen hvor der stilles krav fra samfundets side til det enkelte individ, så udvikles jo også ensomheden når det er, at individerne ikke magter, at leve op til de forskellige krav, love og regler. - Mad og føde fungerer i denne forbindelse som en kortvarig trøst/ følelsesslukker i ensomheden.

Well... det er blot mit bud på hvorfor Danskere bliver federe!

Præcis..helt enig...

Anmeld

27. januar 2011

ekzunz

Pt. kører jeg en stram madøkonomi herhjemme. Jeg har fundet ud af at vi sagtens kan leve billigere end de 8.000 vi sætter af til mad pr. md., men det betyder så også at jeg skærer i fx. grov pasta og ris, og jeg køber mindre frugt og grønt. Jeg ville gerne gøre noget ved min vægt, men det bliver ikke mens jeg er på dagpenge - det er simpelthen for dyrt.

Jeg tror ikke det ville ændre så meget at sætte prisen op på de usunde ting, men det ville betyde en markant ændring hvis man sætter prisen ned på frugt og grønt.

Jeg tror at man skal have kost og ernæring på skemaet i skolen, sammen med boder på skolerne som tilbyder sund kost.

Og så tror jeg da også at den markante stigning i psykiske sygdomme (eller tilstande) som fx. stress og depressioner har noget at sige i forhold til vægtproblemerne, da mange jo netop tyer til maden når de ikke har det godt. Det kender jeg jo kun alt for godt fra mig selv.

Anmeld

27. januar 2011

Lillefe

Eva. skriver:

hvor er det bare en ærgerlig udvikling...

Noget må der gøres, men hvad..? hvad tænker I der kan hjælpe på det og hvorfor mon vi bliver tykkere og tykkere....?

Lige nu er jeg i hvert fald også en af dem der sker intet efter jeg har født.. har dog tabt mig nu 2 kg.. og mangler 10 endnu!så spiser hele tiden sundt og ingen hvidt brød...

Anmeld

27. januar 2011

B&J

Men tænk om din mor fik en hun kunne snakke med...måske der vare n grund til overvægten, noget hun ikke selv har været obs på og dermed slet ikke har kunne arbejde med...det er fint med en diæstist, der burde bare følge en terapeut med..

Og FLOT med dit vægttab...sådan..

Min mor har selv tabt sig 35kg og ser mega dejlig ud og det har hun ikke lært noget af desværre og tror ikke nogle gang hjælpe hende... det gør skide ondt inden i for min søster tager mere og mere på og det rammer en men jeg kan ikke gøre noget jeg er ikke min mor og folk og min søsters ungdomsskole hjælper min søster men hjælper ikke hun får hvad hun vil have når hun kommer hjem.. det er ikke altid lige nemt, og bliver mere svært når man er glad for mad og man bare skal lære det er det og det og det du skal spise

og mange tak

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

Perl skriver:

Lige nu er jeg i hvert fald også en af dem der sker intet efter jeg har født.. har dog tabt mig nu 2 kg.. og mangler 10 endnu!så spiser hele tiden sundt og ingen hvidt brød...

øvv....min erfaring er at det er nemmest og bliver en succes når man har overskud....ikke er træt og har tid og ro til at tage vægttabet alvorligt...du skal være helt klar til det også i forhold til nattesøvn osv..det skal nok lykkes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.