Når et forældrepar går fra hinanden... Debat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

frk Jensen

Noneother skriver:

Hehe ja. Han havde lige fået ny kærestem med to små børn. -og så troede han rigtig at han skulle til at lege lykkelig kernefamilie med MIN søn. -Nul putte!

Han er i forvejen den type mand der eeeelsker sin søn overalt på jorden. NÅR altså det passer 100% ind i hans skema, og ikke forstyrre hans travle () hverdag på nogen måde.

Hehe... det troede min eks også...

"altså, det skal være når JEG har tid, og ikke passe ind i DINE planer... " whaaat hvor blev barnets tarv lige af her...

Han kom dog lige med en konge kommentar i statsamtet efter hans kone blev gravid " når jeg ikke kan være sammen med det barn jeg har, må jeg jo lave et nyt"

MÆND

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

frk Jensen

KaLee skriver:

Til jer andre, som skriver omkring 50/50 ordningen at den ikke er optimal..

TAK fordi i vil stå frem og sige det..

Som i kan læse på mine indlæg, så er vi ved at finde en balance.. lige nu har vi fundet noget som virker, men vi snakker om hvad vi skal gøre i fremtiden...

Så bare det - at der er nogen som kan sige at 50/50 ordning ikke fungerer, det letter min samvittighed lidt.. For det var heller ikke min fornemmelse i forhold til min søn, men man vil jo gerne gøre det som er mest fair for alle...

Kunne en 9/5 ordning være en mulighed for jer?

Anmeld

27. januar 2011

Noneother

frk Jensen skriver:

Hehe... det troede min eks også...

"altså, det skal være når JEG har tid, og ikke passe ind i DINE planer... " whaaat hvor blev barnets tarv lige af her...

Han kom dog lige med en konge kommentar i statsamtet efter hans kone blev gravid " når jeg ikke kan være sammen med det barn jeg har, må jeg jo lave et nyt"

MÆND

Præcis. Jeg har bare lyst til at sende ham på en færge -ud af verden!

Jamen dog, manden læser hf (over 3 år) så selvfølgelig skal der da tages iiihh så meget hensyn til ham, så han ikke får stress.

Specielt når den oprindelige plan var at grunden til at han tog den over 3 år var at han kunne få mere tid til sin søn..  a**hole!!

Anmeld

27. januar 2011

eElak

frk Jensen skriver:

Kunne en 9/5 ordning være en mulighed for jer?

prøv at læse hvad jeg skriver tidligere i debatten...

Det er en 9/5 ordning vi har nu, på vores egen måde.

Anmeld

27. januar 2011

frk Jensen

Noneother skriver:

Præcis. Jeg har bare lyst til at sende ham på en færge -ud af verden!

Jamen dog, manden læser hf (over 3 år) så selvfølgelig skal der da tages iiihh så meget hensyn til ham, så han ikke får stress.

Specielt når den oprindelige plan var at grunden til at han tog den over 3 år var at han kunne få mere tid til sin søn..  a**hole!!

Jesus crist...

jeg læser selv hf og jeg har altså min søn 24/7...

Jeg har skisme ikke stress (ikke mere end normalt )

Anmeld

27. januar 2011

frk Jensen

KaLee skriver:

prøv at læse hvad jeg skriver tidligere i debatten...

Det er en 9/5 ordning vi har nu, på vores egen måde.

hæhæ... flot frk jensen..

Vil det ikke være mest optimalt at der fortsætter på den måde
Fedt at i kan få det til at fungere..

Anmeld

27. januar 2011

Noneother

frk Jensen skriver:

Jesus crist...

jeg læser selv hf og jeg har altså min søn 24/7...

Jeg har skisme ikke stress (ikke mere end normalt )

Præcis. Kender osse andre der læser OG har tid til deres børn.

Skal jo osse selv igang med at læse til august. og starter midlertidigt fuldtidsjob til marts -mon der så bli´r taget hensyn til mig? I think not!

Anmeld

27. januar 2011

eElak

frk Jensen skriver:

Godt du tager det med et smil

Jamen... jo, det fungerer jo sådan set ok.. foruden jeg synes det er utroligt mange skift for knægten.. som han indimellem reagerer på..

og det er jo knægten som er det vigtigste, derfor mine overvejelser..

for jeg og faren trives fint som det er nu..

indimellem får faren ham også ekstra, f.eks. 2 hverdage i træk hvis jeg er nødt til at lave opgace eller lign., ligesom vi aflaster hinanden, hvis den ene er syg og sådan..

Anmeld

27. januar 2011

eElak

frk Jensen skriver:

Godt du tager det med et smil

Jamen... jo, det fungerer jo sådan set ok.. foruden jeg synes det er utroligt mange skift for knægten.. som han indimellem reagerer på..

og det er jo knægten som er det vigtigste, derfor mine overvejelser..

for jeg og faren trives fint som det er nu..

indimellem får faren ham også ekstra, f.eks. 2 hverdage i træk hvis jeg er nødt til at lave opgace eller lign., ligesom vi aflaster hinanden, hvis den ene er syg og sådan..

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

madagaskar skriver:

Som flere andre har skrevet er det bare en super svær debat, fordi man altid vil tage udgangspunkt i sin egen situation.

I mit tilfælde var der ikke tale om at give op for tidligt. Tværtimod blev jeg og kæmpede alt, alt for længe. Skulle være gået mange år før vi overhovedet fik børn. Jeg ville bare at det skulle virke - både før og efter barn.

Jeg kan godt se hvad du vil med debatten, men faktisk forholder det sig sådan at hvis mor går - så har hun ikke ret til bare at flytte børnenes adresse med automatisk. Børnene skal som udgangspunkt have bopæl hos den de har det nærmeste forhold til og bruger mest tid med. Hvis far er sat ind i reglerne vil han tit få bopæl i starten (hvis f.eks mor flytter og far bliver boende - mor og far har været samboende ved fødslen) og mor skal derefter søge, hvis hun mener at hun er berettiget. Det er ud fra tilknytningsprincippet statsforvaltningen dømmer.

I mit tilfælde var det uden tvivl mig. Derudover er der mange andre ting der gør sig gældende i mit tilfælde, der ikke er relevante for denne debat.

Uh jamen jeg ved godt hvad reglerne siger meeeen.. synes ikke det er sådan at virkeligheden forholder sig. Vi har i hvert fald intet kunne mærke til den nye forældrelov i forhold til min mands store børn og en sag min mand  havde kørerne i 18 måneder i statsamtet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.