Når et forældrepar går fra hinanden... Debat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

tinasmor

wamse skriver:

Nej det ville ikke påvirke min beslutning om at gå faderen. Jeg ville vælge det, der var bedst for barnet, og ikke ud fra, hvad der var bedst for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

tinasmor

Polkaprik skriver:

Uh jamen jeg ved godt hvad reglerne siger meeeen.. synes ikke det er sådan at virkeligheden forholder sig. Vi har i hvert fald intet kunne mærke til den nye forældrelov i forhold til min mands store børn og en sag min mand  havde kørerne i 18 måneder i statsamtet..

Det er også det jeg har hørt mandlige venner sige. At selv om det i princippet skulle være meget ændret, er det det i virkeligheden ikke ret meget.

Anmeld

27. januar 2011

eElak

frk Jensen skriver:

hehe... har lige taget mig selv i at sidde og tegne for at i kan få det til at gå op..

hmm....

Hvis nu at vi går ud fra at far har hver anden weekend. Så den uge hvor han ikek har ham, der kunne han have ham onsdag- torsdag og fredag? Giver det mening..

Det er også den bedste løsning jeg er kommet op med indtil videre.. vi prøver det faktisk af i denne uge. ;-)

Men.. så går der alligevel 1 uge imellem at de ser hinanden fra han bliver afleveret fredag til fredagen efter, når han skal på weekend..

I den anden ende, så går der 2 dage til de ser hinanden igen - fra mandagen til onsdagen..

Hmm.. det med at være samværsforældre med en far der gider sin unge, det er ikke altid lutter lagkage...

Så skal man bare til at tænke...

Men hvor er du sød at du vil forbruge hjerneceller på min problematik - som tråden ikke skulle handle om (sorry polkaprik)

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

Eva. skriver:

Så det er dine gisninger og ikke fakta...tja, det kan man jo ikke så godt tage en saglig diskussion om.

Jeg ved kun hvad jeg har hørt gennem sf og desværre synes jeg ikke altid det er børnene tag det der med at bagge forældre lige meget osv.

Men at blive sammen tror jeg bestemt skader børnene mere end at gå hver til sidst...hvis ikek det fungerer.

Nu er det svært at finde statistikker over det og det er så helt i orden at du ikke vil diskutere det

Som skrevet tidligere er det ikke en debat om deleordninger jeg var ude efter så den undlader jeg at kommentere på

Anmeld

27. januar 2011

eElak

Polkaprik skriver:

Nu er det svært at finde statistikker over det og det er så helt i orden at du ikke vil diskutere det

Som skrevet tidligere er det ikke en debat om deleordninger jeg var ude efter så den undlader jeg at kommentere på

opdagede først din "påmindelsesindlæg" efter jeg havde postet mit..

Men det var et indblik i at være deleforældre

Der kan man se hvor svært det kan være at få det til at gå op, når man både skal tage hensyn til far og barn, men stadig også har en snert af betegnelsen "mor er nu engang bedst"

Så det bekræfter hvor svær en beslutning det kan være at vælge at gå fra hinanden, når nu man stadig ønsker at sit barn skal have begge sine forældre - og så meget som muligt hver.

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

tinasmor skriver:

Det er også det jeg har hørt mandlige venner sige. At selv om det i princippet skulle være meget ændret, er det det i virkeligheden ikke ret meget.

Lige nøjagtig, men det ser fint ud på et stykke papir..

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

KaLee skriver:

opdagede først din "påmindelsesindlæg" efter jeg havde postet mit..

Men det var et indblik i at være deleforældre

Der kan man se hvor svært det kan være at få det til at gå op, når man både skal tage hensyn til far og barn, men stadig også har en snert af betegnelsen "mor er nu engang bedst"

Så det bekræfter hvor svær en beslutning det kan være at vælge at gå fra hinanden, når nu man stadig ønsker at sit barn skal have begge sine forældre - og så meget som muligt hver.

Det er helt i orden Det er skam heller ikke fordi der ikke er masser af godt materiale til en god debat i det, men jeg prøvede bare at holde mig til det ene emne

Anmeld

27. januar 2011

eElak

Polkaprik skriver:

Det er helt i orden Det er skam heller ikke fordi der ikke er masser af godt materiale til en god debat i det, men jeg prøvede bare at holde mig til det ene emne

det er helt forståeligt.... 

Så må vi se om der er andre som har bud på trådens essens... 

Anmeld

27. januar 2011

frk Jensen

KaLee skriver:

Det er også den bedste løsning jeg er kommet op med indtil videre.. vi prøver det faktisk af i denne uge. ;-)

Men.. så går der alligevel 1 uge imellem at de ser hinanden fra han bliver afleveret fredag til fredagen efter, når han skal på weekend..

I den anden ende, så går der 2 dage til de ser hinanden igen - fra mandagen til onsdagen..

Hmm.. det med at være samværsforældre med en far der gider sin unge, det er ikke altid lutter lagkage...

Så skal man bare til at tænke...

Men hvor er du sød at du vil forbruge hjerneceller på min problematik - som tråden ikke skulle handle om (sorry polkaprik)

Det var så lidt..

!000 gange hellere at ens barn ser sin far og så skal tænke lidt over hvordan man får samværet til fungere, end min situation hvor jeg om nogle år skal fortælle hvorfor min søn ingen far har udover på papiret...

Anmeld

27. januar 2011

eElak

frk Jensen skriver:

Det var så lidt..

!000 gange hellere at ens barn ser sin far og så skal tænke lidt over hvordan man får samværet til fungere, end min situation hvor jeg om nogle år skal fortælle hvorfor min søn ingen far har udover på papiret...

Helt enig... fatter bare ikke de mænd.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.