Når et forældrepar går fra hinanden... Debat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Noneother

frk Jensen skriver:

Jeg står midt i en forældremyndigheds sag lige nu...

Jeg syns at børn skal have en fast hverdag hos én forældre... og så besøge den anden forældre hver andem weekend og måske nogle dage i hverdagen den uge, hvor de ikke er der i weekenden..

Når barnet så selv ønsker det, så kan der snakkes om 7/7 ordning..

I forhold til forældremyndighed:

Kan man snakke sammen, så er det jo super godt med fælles forældremyndighed. Men hvis den ene forældre ikke har noget med barnet at gøre, så skal den tildeles den forældre som har barnet. Det burde der slet ikke være nogen tvivl om.

Den nye "forældrelov" er lige til at lukke op og S**** i..

Jeg har mange gange i forbindelse med min egen sag spurgt hvad for et barn de taget hensyn til i sagen...

Godt sagt.

Lillemands far fik osse en hjerneblødning og meddelte mig at han nu ville søge 50/50 ordning.

Det har en fyr på 10 måneder (når vi endelig har tid i amtet) jo osse brug for. KLART at han kunne forstå hvorfor mor ligepludselig var væk i en hel uge af gangen.

Derudover har undersøgelser vist at 50/50 ordningen gør mere skade en gavn, da det stresser børnene unødigt at skulle "flytte" rundt hele tiden. -og det mener jeg på ingen måde tilgodeser barnets tarv.

-Mht. hvad jeg ville sige til kun at se min dreng hver 2. weekend. Det tror jeg slet ikke jeg ville kunne magte, og jeg føler på en underlig måde osse at jeg har mere "ret" til at ha´lillemand boende end hans far har, af flere forskellige årsager. bl.a. at det er bedst for ham SPECIELT her de første par år af hans liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

eElak

Halløjsa...

Jeg har så lige stået i den situation som du snakker om.

Jeg valgte at bryde forholdet med min søns far, efter vi havde kæmpet i... ja nok 1 år, for at få det til at fungere.

Det er nu 5 måneder siden..

Det lå i kortene at det var mig som skulle have knægten boende - han ville simpelthen ikke kunne overskue at have hovedansvaret for ham, da han også kæmper med nogle ting selv..

jeg var og ER meget interesseret i at han så ser sin søn så tit som muligt.  Synes ikke det er fair overfor nogle af os, hvis hans søn kun ser ham hver 2. weekend..

Vores løsning er denne indtil videre (2ugers periode), hvor faren har ham:

mandag-tirsdag

Fredag-mandag

torsdag-fredag

Dvs. vores udgave af en 9/5 ordning. Det har vi det godt med pt. Der går ikke mere end 3 dage før de ser hinanden, og jeg kan lige få et pusterum indimellem. Dvs det er også en aflastning for mig.

Jeg overvejer dog om det villle være bedre for vores søn, at samle de spredte hverdage. Men så går der bare længe imellem de ser hinanden og det er heller ikke et hit.

Vi er stadig gode venner, og vi kan godt ses indimellem. Desuden så bor han tæt på, så de kommer til at kunne se hinanden spontant senere hen. lige nu er vores søn knapt 2 år, så der bestemmer vi

Jeg synes det er godt - for de fædre som gider, og tænker på børnene - at lovgivningen er ændret mht. forældremyndigheden. Men desværre ser jeg også at der tages mere hensyn til fædrenes tarv end barnets, pga der råbes op om ligestilling.

Det er om at vurdere barnets behov, og se hvad det bedste er for barnet. Dette gælder både for mødre, fædre og evt. sagsbehandlere og psykologer.

Jeg ville have det af helvedes til, hvis jeg kun måtte se min søn hver 2. weekend, og ved at hans far har det på sammen måde.

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

frk Jensen skriver:

uhh.. jeg må være dig svar skyldig...! for jeg aner det ikke..

I kan ikke deles med en evt 9/5 ordning eller 7/7?

Åh jamen det er let ikke fordi jeg står og skal skilles! Det var bare nogle tanker jeg gjorde mig på et tidspunkt hvor vi havde det rigtigt svært og jeg overvejede om jeg ville blive ved med at kæmpe:-)

Anmeld

27. januar 2011

Nemesis

Her er det ikke et issue og bliver det heller aldrig.

jeg har allerede en stor søn som ser sin far hver 14 dag og i ferier. Det er dog kun 2 år siden han begyndte at have ham i mere en 5 dage sammenhængende i ferier. min ex har ikke magtet mere end det. Min søn er nu 16 og vi blev skilt da han var 6.

Min nuværende mand har den overbevisning at mor er bedre end far! Han ser allerede nu, vores børn, primært kun i weekenderne og har også selv en søn han ser hver 14. dag.

Hans arbejde er meget vigtigere og derfor vil det bare aldrig være et issue her med deleordning eller andet.

Sisse

Anmeld

27. januar 2011

eElak

Polkaprik skriver:

Nu ved jeg ikke om det var din beslutning at stoppe forholdet... Men hvis det var. Ville du så have valgt det samme hvis du vidste at det betød at dit barn skulle bo hos far og kun se dig hver anden weekend?

Jeg tillader mig også at svare på denne her, for det er jo mega interessant...

Men... Jeg ved det faktisk ikke.. jeg ved kun at vi tilsidst endte med at være en rigtigt ulykkelig familie. Vi levede i vores parralle liv, og der var bare ikke kærlighed tilbage mere. Knægten blev påvirket, så det var faktisk også for hans skyld at jeg valgte at stoppe det..

Tror nu også jeg havde gjort det, hvis forholdene havde været anderledes..

Vi afgjorde vores ved at det var mig som havde lejligheden, ergo boede knægten hos mig. Desuden er det mig, som har betalt til barnet, og har styr på knægtens behov, både af tøj, legetøj og rutiner.

Derfor er det lidt fjernt for mig at forestille mig hvis hans far skulle have ham fast.. Som faren selv har udtalt, han trives fint med det som det er nu, for han kan heller ikke overskue meget mere af gangen alligevel.

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

Noneother skriver:

Godt sagt.

Lillemands far fik osse en hjerneblødning og meddelte mig at han nu ville søge 50/50 ordning.

Det har en fyr på 10 måneder (når vi endelig har tid i amtet) jo osse brug for. KLART at han kunne forstå hvorfor mor ligepludselig var væk i en hel uge af gangen.

Derudover har undersøgelser vist at 50/50 ordningen gør mere skade en gavn, da det stresser børnene unødigt at skulle "flytte" rundt hele tiden. -og det mener jeg på ingen måde tilgodeser barnets tarv.

-Mht. hvad jeg ville sige til kun at se min dreng hver 2. weekend. Det tror jeg slet ikke jeg ville kunne magte, og jeg føler på en underlig måde osse at jeg har mere "ret" til at ha´lillemand boende end hans far har, af flere forskellige årsager. bl.a. at det er bedst for ham SPECIELT her de første par år af hans liv.

Jeg deler så ikke dit synspunkt m hensyn til en deleordning, men det er jo en helt anden debat

Men hvad er det der gør at vi mødre føler at vi er mere berettiget til vores børn end fædrene? Selvfølgelig er det noget andet hvis barnet stadig er så lille at han/hun bliver ammet, men ellers?

Altså jeg har det som sagt selv på samme måde men min fornuft siger jo at det ikke burde være sådan!

Anmeld

27. januar 2011

frk Jensen

Noneother skriver:

Godt sagt.

Tror han virkelig at han kan få ham 7/7???

Min eks søgte også 7/7 ordning.. og han kunne ikke engang møde op til de to timers overvåget samvær han fik...

Hov!! Sorry til dig hr eks hvis du læser med, eller har nogle "håndlangere" der fortæller dig hvad jeg skriver herinde..

Anmeld

27. januar 2011

frk Jensen

Polkaprik skriver:

Jeg deler så ikke dit synspunkt m hensyn til en deleordning, men det er jo en helt anden debat

Men hvad er det der gør at vi mødre føler at vi er mere berettiget til vores børn end fædrene? Selvfølgelig er det noget andet hvis barnet stadig er så lille at han/hun bliver ammet, men ellers?

Altså jeg har det som sagt selv på samme måde men min fornuft siger jo at det ikke burde være sådan!

Altså.. en far kan være lige så god som en mor... Jeg har en kammerat, som har sin datter boende fast hos ham.. og ser hendes mor hveranden weekend.

Jeg ville ikke kunne undvære min søn, og kun se ham hver 14. dag.. Niks, No Way...

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

KaLee skriver:

Halløjsa...

Jeg har så lige stået i den situation som du snakker om.

Jeg valgte at bryde forholdet med min søns far, efter vi havde kæmpet i... ja nok 1 år, for at få det til at fungere.

Det er nu 5 måneder siden..

Det lå i kortene at det var mig som skulle have knægten boende - han ville simpelthen ikke kunne overskue at have hovedansvaret for ham, da han også kæmper med nogle ting selv..

jeg var og ER meget interesseret i at han så ser sin søn så tit som muligt.  Synes ikke det er fair overfor nogle af os, hvis hans søn kun ser ham hver 2. weekend..

Vores løsning er denne indtil videre (2ugers periode), hvor faren har ham:

mandag-tirsdag

Fredag-mandag

torsdag-fredag

Dvs. vores udgave af en 9/5 ordning. Det har vi det godt med pt. Der går ikke mere end 3 dage før de ser hinanden, og jeg kan lige få et pusterum indimellem. Dvs det er også en aflastning for mig.

Jeg overvejer dog om det villle være bedre for vores søn, at samle de spredte hverdage. Men så går der bare længe imellem de ser hinanden og det er heller ikke et hit.

Vi er stadig gode venner, og vi kan godt ses indimellem. Desuden så bor han tæt på, så de kommer til at kunne se hinanden spontant senere hen. lige nu er vores søn knapt 2 år, så der bestemmer vi

Jeg synes det er godt - for de fædre som gider, og tænker på børnene - at lovgivningen er ændret mht. forældremyndigheden. Men desværre ser jeg også at der tages mere hensyn til fædrenes tarv end barnets, pga der råbes op om ligestilling.

Det er om at vurdere barnets behov, og se hvad det bedste er for barnet. Dette gælder både for mødre, fædre og evt. sagsbehandlere og psykologer.

Jeg ville have det af helvedes til, hvis jeg kun måtte se min søn hver 2. weekend, og ved at hans far har det på sammen måde.

Synes det er super dejligt at I har fundet en løsning der er den rigtige for jer! Det er sgu dejligt ikke mindst for jeres søn!

Der er rigtig mange fædre der ikke ønsker at se deres børn mere end det de gør, men der er godt nok også nogle der er smadret af sorg fordi de er magtesløse i den kamp og ikke kan få lov til så meget samvær som de ønsker og magter. 

Anmeld

27. januar 2011

Polkaprik

KaLee skriver:

Jeg tillader mig også at svare på denne her, for det er jo mega interessant...

Men... Jeg ved det faktisk ikke.. jeg ved kun at vi tilsidst endte med at være en rigtigt ulykkelig familie. Vi levede i vores parralle liv, og der var bare ikke kærlighed tilbage mere. Knægten blev påvirket, så det var faktisk også for hans skyld at jeg valgte at stoppe det..

Tror nu også jeg havde gjort det, hvis forholdene havde været anderledes..

Vi afgjorde vores ved at det var mig som havde lejligheden, ergo boede knægten hos mig. Desuden er det mig, som har betalt til barnet, og har styr på knægtens behov, både af tøj, legetøj og rutiner.

Derfor er det lidt fjernt for mig at forestille mig hvis hans far skulle have ham fast.. Som faren selv har udtalt, han trives fint med det som det er nu, for han kan heller ikke overskue meget mere af gangen alligevel.

Jeg håber at jeg selv vil gøre som dig hvis jeg skulle ende i den situation også selvom det betød at jeg ikke ville se min datter hver dag. Men uh.. lige nu kunne jeg bare slet ikke forestille mig det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.