Jeg synes det er en svær debat, og at man ikke kan tage stilling til det uden en konkret situation..
Hm, altså - jeg mener, at man som forældre tager sine børn og deres følelser, behov og tryghed før sit eget behov.. Dvs. har far den bedste lejlighed, mht. værelser, og bor tættest på skoler/institutioner, kammeraterne osv, så bør børnene jo bo der, da det er for deres bedste, og hvis far er glad, velfungerende osv - det er jo bare en selvfølge 
- Men mon ikke de fleste børn, har behov for at se mor og far ligemeget? Det tror jeg da, og jeg er sikker på at min kæreste og jeg, ville finde en mulighed, vi er fra samme by, og jeg tror ikke at én af os kunne finde på at flytte væk og gøre det sværere.. Så jeg mener jo, at man som mor og far tager dét ansvar der hører med, og gør det til det nemmeste for børnene.. Jeg måtte bide min sorg i mig, og undvære dem én uge til farmand, så længe de ikke stressede eller led under det, eller - lad mig sige, så længe de er glade for dét! 
Men det tror jeg da bestemt at størstedelen af forældre gør, altså - gør det bedste for deres børn og sætter deres behov for ens eget 
Og så ville jeg personligt, holde mig på god jord og ligeværdig med farmand, så vi også kunne hjælpe hinanden i de uger man har behov for det, og så børnene får lov at besøge far i mors uge, fordi de vil det 
Anmeld