at gå af med hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

christinak

Hej

Jeg synes du skal prøve at ringe til dyrenes beskyttelse imorgen de er meget hjælpsomme omkring det med den nye hundelov, og hvad der er af muligheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Dine indlæg er altså så dejlige at læse.

Ja vi holder skam af hunden. Tænker også at et værdigt hundeliv ikke er i en lille lejlighed hvor den ikke kan udfolde sig - på trods af at blive luftet så vil dens mange timer være indenfor.

Netop...da vi måtte nødsælge vores hus pga min allergi, stod vi også med det store problem at have en slædehund, som vi elskede overalt på jorden, men hvor sjovt er det lige at være en slædehund i en lejlighed??
Nå nu løste problemet sig selv ved, at hun havde kræft i poten, så hun blev aflivet lige inden vi flyttede...vi havde ellers fået en lejlighed, hvor man gerne måtte have hund.
Men hun blev sløj og syg inden vi skulle flytte, så vi kunne med sorg men god samvittighed sende hende videre til de evige slædehundemarker.
Så...der er bare valg man må tage, hvor ondt det end gør.

Anmeld

23. januar 2011

SD21

Anonym skriver:

vi skal af med den fordi man ikke må have hund i den lejl. vi skal flytte til.

Jeg var så aldrig flyttet i en lejlighed hvor man ikke måtte have hund - det skulle ihvertfald være aller aller sidste udvej !

Anmeld

23. januar 2011

SD21

Heise skriver:

altså nu er det ikke for at dømme nogen osv... men når man har en hund, som man jo har anskaffet fordi den betyder noget for en.... hvorfor søger man så ikke en lejlighed, hvor den må komme med?

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

SD21 skriver:

Jeg var så aldrig flyttet i en lejlighed hvor man ikke måtte have hund - det skulle ihvertfald være aller aller sidste udvej !

Du har tydeligvis ikke læst hele tråden? Vi har IKKE andre muligheder. Jov at flytte langt væk fra alle ungerne legekammerater og hele vores familie for at finde et en lejl man kan betale og hvor man må have hund. Der er ingen her i nærheden og når ens økonomi den g'r at huset skal sælges ja så har jeg svært ved at se mulighederne!!!!!!!

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

christinak skriver:

Hej

Jeg synes du skal prøve at ringe til dyrenes beskyttelse imorgen de er meget hjælpsomme omkring det med den nye hundelov, og hvad der er af muligheder.

tusind tak det vil jeg klart forsøge

Anmeld

23. januar 2011

HopinWishin

Heise skriver:

altså nu er det ikke for at dømme nogen osv... men når man har en hund, som man jo har anskaffet fordi den betyder noget for en.... hvorfor søger man så ikke en lejlighed, hvor den må komme med?

nemlig!.. det er jo ik bare et stykke legetøj.....

Anmeld

23. januar 2011

2721

AnjaM skriver:

nu får jeg måske nok høvl..
Jeg kan sagtens følge dit argument med, at man ikk afliver en ellers rask og velfungerende hund - men i min optik, så er det heller ikk trådstarters valg, at det skal være sådan..! En lov, er en lov.. Uanset hvor åndssvagt vi ellers synes det måtte være..
Trådstarter: for lige, at svare på dit spørgsmål, så nej.. Vi har kun måtte aflive én hund, og det var på grund af alderdom.. Jeg kan godt forstå, at det er en svær situation i står i.. Men i har jeres grunde til, at i nu skal af med hunden, og der er vist desværre ingen anden udvej.. det er jeg ked af, men håber, at i finder fred med det hele..
Anja..

Flot skrevet!
Det er så nemt at dømme.
Er sikker på at TS blot prøve at gøre det bedste hun nu kan i givne omstændighed og er nok ikke rart at blive høvlet ned når man i forvejen er ked af at måtte træffe et sådan valg pågrund af økonoisk nedgang og en i mine øjne latterlig lov.
Knus herfra. Har ikke prøvet det selv, men ihh hvor jeg føler med jer(')

Anmeld

23. januar 2011

HopinWishin

Millah skriver:

Nej det havde jeg godt nok aldrig gjort.

Ej var jeg bare gået af med den pga den nye hundelov.

Synes den nye lov er det væreste gang pjat

Hvis jeg ahvde en hund som jeg skulle af med af en eller anden årsag og så var på den sorte liste, havde jeg stadig forhørt mig om der var nogen der ville voertage den...

Man afliver ikke bare en hund

Det er så min mening

nemlig...

Anmeld

23. januar 2011

sanne O

Jeg håber du finder en løsning du kan have det godt med, dejligt at du sætter dine børns trivsel over et dyrs..

Jeg synes det er skræmmende at der her på siden opfordres til at omgås love, som er vedtaget for at beskytte mennesker og dyr mod kamphunde - problemet kan ikke bare ses bort fra selvom man har en af de omtalte hunde man er glad for!

Bare min mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.