at gå af med hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

eElak

Anonym skriver:

det er klart en mulighed jeg vil undersøge. tusind tak

Det er da klart bedre end alternativet... kan sq godt forstå at du er fortvivlet og søger råd..

Men håber da at det kan lade sig gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Mi

I har jo ikke andre muligheder end at lade den aflive, så det syntes jeg i kan gøre med god samvittighed. Mine forældre måtte aflive deres hund alt for tidlig, men det var pga sygdom, så det er ikke helt det samme.

Men jeg aflivede vores kat for nogle måneder siden. Den var godt nok ældre, men den var ikke syg eller noget. Jeg var bare så træt af at have den, for den svinede, fik orm og var ikke særlig snakkesagelig. Faktisk viste det sig, at ingen i familien kom til at savne den overhovedet.

Og nu får jeg nok drag over nakken for at sige det, men hvordan vi oplever kæledyr er meget forskellige. For mig er en hund blot et dyr og ikke et medlem af familien. Den mærker jo intet ved at blive aflivet, så jeg ville ingen skrupler have med det. Jo måske ville jeg lige være lidt ked af det, når det skete, men det ville jeg såmænd nok hurtig komme over.

Marianne

Anmeld

24. januar 2011

*Toffee*

MarianneSonne skriver:

I har jo ikke andre muligheder end at lade den aflive, så det syntes jeg i kan gøre med god samvittighed. Mine forældre måtte aflive deres hund alt for tidlig, men det var pga sygdom, så det er ikke helt det samme.

Men jeg aflivede vores kat for nogle måneder siden. Den var godt nok ældre, men den var ikke syg eller noget. Jeg var bare så træt af at have den, for den svinede, fik orm og var ikke særlig snakkesagelig. Faktisk viste det sig, at ingen i familien kom til at savne den overhovedet.

Og nu får jeg nok drag over nakken for at sige det, men hvordan vi oplever kæledyr er meget forskellige. For mig er en hund blot et dyr og ikke et medlem af familien. Den mærker jo intet ved at blive aflivet, så jeg ville ingen skrupler have med det. Jo måske ville jeg lige være lidt ked af det, når det skete, men det ville jeg såmænd nok hurtig komme over.

Marianne

Jeg vil ikke give dig nogle drag over nakken  Men jeg er ikke enig.. Og i virkeligheden er det vel netop det der giver de største diskussioner i kæledyrs debatten

For jeg forstår ikke dem der ikke indlemmer deres kæledyr som en del af familien. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man vil have et dyr, hvis man ikke har det som en del af familien. (Her ved jeg godt at der er nogen der har f.eks. hunde som arbejdsdyr).

Men det er vel egentligt fordi det handler om følelser. For sådan som jeg forestiller mig det i mit hoved, så virker det som om at hvis man ikke er parat til at indlemme hunden i familien, så er hunden bare en accessorie der kan udskiftes efter godtbefindende. Ligesom den der Ikea reklame der kørte på et tidspunkt Men sådan er virkeligheden nok alligevel ikke helt. Det håber jeg da ikke.

Anmeld

24. januar 2011

Mi

Toffi skriver:

Jeg vil ikke give dig nogle drag over nakken  Men jeg er ikke enig.. Og i virkeligheden er det vel netop det der giver de største diskussioner i kæledyrs debatten

For jeg forstår ikke dem der ikke indlemmer deres kæledyr som en del af familien. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man vil have et dyr, hvis man ikke har det som en del af familien. (Her ved jeg godt at der er nogen der har f.eks. hunde som arbejdsdyr).

Men det er vel egentligt fordi det handler om følelser. For sådan som jeg forestiller mig det i mit hoved, så virker det som om at hvis man ikke er parat til at indlemme hunden i familien, så er hunden bare en accessorie der kan udskiftes efter godtbefindende. Ligesom den der Ikea reklame der kørte på et tidspunkt Men sådan er virkeligheden nok alligevel ikke helt. Det håber jeg da ikke.

Nej vi behøver jo ikke være enige

Vi har en hund, og vi er glade for den. Men den er en hund, og jeg har ingen dybe følelser for den nej. Det betyder ikke at jeg ikke har respekt for at det er et levende liv, og jeg kunne ikke finde på at skifte den ud fordi det blev moderne med en taskehun i stedet for. Jeg er vokset op med jagthunde, som jeg var rigtig glade for. Men har også lært fra barnsben at hunde og mennesker aldrig måtte sidestilles. Sådan er vi jo forskellige.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

24. januar 2011

Faith

Toffi skriver:

Kunne ikke være mere enig! Fatter simpelthen ikke hvorfor folk så får dyr, hvis de har den holdning til dem.

I mine øjne burde de slet ikke have lov til at holde kæledyr, hvis det bare er noget man får aflivet hvis det ikke lige passer ind i familien længere, eller ikke opfører sig som man gerne vil have.

Synes det er utrolig respektløst overfor et levende væsen!

Anmeld

24. januar 2011

*Toffee*

smillaluna skriver:

Kunne ikke være mere enig! Fatter simpelthen ikke hvorfor folk så får dyr, hvis de har den holdning til dem.

I mine øjne burde de slet ikke have lov til at holde kæledyr, hvis det bare er noget man får aflivet hvis det ikke lige passer ind i familien længere, eller ikke opfører sig som man gerne vil have.

Synes det er utrolig respektløst overfor et levende væsen!

Det er også sådan jeg har det, mest fordi jeg ikke forstår hvad det egentligt er man vil med dyrene. Nogle har dem som arbejdsdyr andre har dem som familie dyr. Men hvis man ikke vil have dem som en del af familien og de heller ikke er arbejdsdyr, så forstår jeg ikke hvad man vil med dem. Og det er nok der konflikterne kommer

Anmeld

24. januar 2011

Faith

Toffi skriver:

Det er også sådan jeg har det, mest fordi jeg ikke forstår hvad det egentligt er man vil med dyrene. Nogle har dem som arbejdsdyr andre har dem som familie dyr. Men hvis man ikke vil have dem som en del af familien og de heller ikke er arbejdsdyr, så forstår jeg ikke hvad man vil med dem. Og det er nok der konflikterne kommer

Det tror jeg du har ret i. Det er et følelsesladet emne for mange, og jeg kan osse mærke at det får mit hjerte til at banke lidt hårdere når jeg deltager i den her type debatter.

Men vores dyr er osse en kæmpe del af vores familie. Den ville ikke være det samme uden dem.

Men folk er forskellige og har forskellige holdninger til tingene.

Opponerer bare imod at man får aflivet dyr fordi de ikke lige passer ind længere pga. børn fks. Det tager jeg stærkt afstand fra.

Anmeld

24. januar 2011

*Toffee*

smillaluna skriver:

Det tror jeg du har ret i. Det er et følelsesladet emne for mange, og jeg kan osse mærke at det får mit hjerte til at banke lidt hårdere når jeg deltager i den her type debatter.

Men vores dyr er osse en kæmpe del af vores familie. Den ville ikke være det samme uden dem.

Men folk er forskellige og har forskellige holdninger til tingene.

Opponerer bare imod at man får aflivet dyr fordi de ikke lige passer ind længere pga. børn fks. Det tager jeg stærkt afstand fra.

Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig

Anmeld

24. januar 2011

170811

Anonym skriver:

er der nogen af jer der er gået af med en hund til aflivning alt for tidligt?

min hund er kun lige et par år gammel, men pga den nye hundelov må vi ikke sælge ham videre eller forære ham til andre.

Hvad var jeres grund til at gå af med/aflive jeres alt for unge hund?

Hmm.... Jeg har den mening at hvis du føler det er det eneste rigtige at aflive din hund og kan gøre det uden "dårlig samvittighed". Så er det, det korrekte valg.

Jeg kan godt se at du står i en svær sitatuion, fordi man med tab på hus og dårlig økonomi ikke kan vælge og vrage imellem lejlighederne!! Og det er virkelig virkelig begrænset hvad man kan få af lejligheder hvor muskelhunde er ok! Jeg har selv to af slagsen, 1 på 1½ år og 1 på snart 3 år. Jeg har dog sørget for at anskaffe mig dem efter jeg havde en stabil økonomi og mit eget hus! (Ikke for at dømme.) Det kan jo være at din økonomi også var god da du fik hunden. Men så føler jeg at det er DIN pligt at finde et sted til din hund nu, hvor den kan leve videre. Det er nemt nok at overdrage hunden selvom den er på den sorte liste, massere af folk elsker stadig disse hunde, og jeg er en af dem

Har du gjort alt vad der står i din magt, uden held. Så er det eneste rigtige jo at aflive hunden. Jeg synes det skal være den aller aller aller sidste udvej.

Anmeld

24. januar 2011

klmf

Nogle gange er livet jo sådan at man må træffe nogle trælse valg. Jeg ville også sætte mine børns fortsatte trivsel i hverdagen højere end smide det hele væk for at få en lejlighed hvor man må have hund.

De steder hvor jeg har boet, måtte man kun have husdyr ved ham den trælse udlejer, der snød lejerne - boligselskaberne og de gode udlejere ville ikke have dyr. Så nej, det er ikke altid bare så nemt og sort/hvidt.

Kan godt forstå I ikke vil omgå reglerne, jeg ville ikke stole på det.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.