at gå af med hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Millah skriver:

En anden ting er fortæl om hund så som hvorgammel den er, dens være måde o.s.v.

Der kan nemt findes nye ejer selv om den er på den sorte liste

Lad mig sige den sådan her, selv om den sorte liste er kommet er der stadig mange som får hunde fra den sorte liste her omkrig hvor jeg bor

Og den sorte liste skal ikke fortælle mig hvilken hund jeg skal have.

Man kunne lige så godt smide min hund på den sorte liste osse så (en chihuahua) hun er nemlig ikke helt rask i hoved. Siden hun var 4 måneder har hun "angrebet" og bidt 8 andre hunde og hun bliver 3 år til sommer. Den første hund hun gik på var en fuldvoksen rottwailer (staves) hun fløj lige i struben på den helt umotiveret, hvor dan store hund blev så bange for hende... Ellers er hun gået amok på Amfstaff'r, schæfer og rottwailer Og hun har kun "angrebet andre hunde, når de er kommet for tæt på...

Dog har hun aldrig bidt børn eller voksne, hun elsker børn...

Og ja så er hendes bedste legekammerat min gamle kollegas amfstaff og den er bange for hende

Så jeg synes politikerne skal smide min hund på den sorte liste osse  Eller bare slette den sorte liste helt!!!

ja man kan nok godt finde en god familie til ham, men vi kan ikke få omregistret i ham, dvs sker der uheld, får ejer bøder for eks. ikke at have mundkurv på, ja så ryger de fluks herhjem. Bider hunden eller er hunden involveret i noget ulovligt ja så hænger vi på den også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

nu får jeg måske nok høvl..
Jeg kan sagtens følge dit argument med, at man ikk afliver en ellers rask og velfungerende hund - men i min optik, så er det heller ikk trådstarters valg, at det skal være sådan..! En lov, er en lov.. Uanset hvor åndssvagt vi ellers synes det måtte være..
Trådstarter: for lige, at svare på dit spørgsmål, så nej.. Vi har kun måtte aflive én hund, og det var på grund af alderdom.. Jeg kan godt forstå, at det er en svær situation i står i.. Men i har jeres grunde til, at i nu skal af med hunden, og der er vist desværre ingen anden udvej.. det er jeg ked af, men håber, at i finder fred med det hele..
Anja..

Tusind tak for dit indlæg. er glad for at du forstår.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Millah skriver:

Ja det er så et problem, meeen problemer er til for at blive løst

Det er faktisk ikke så svært igen Hihih

Meeen hvis du smider en PB kan jeg nok hjælpe dig lidt med problemet

Jeg ønsker at være helt anonym

Og igen, ingen vil eller må omregistrer en ulovlig hund efter d. 17. marts 2010

Anmeld

23. januar 2011

SiLiMiMa

Anonym skriver:

fordi ens økonomiske situation har stilt en i den situation ikke at have råd til de lejligheder hvor man må have hund.

Livet er ikke så nemt for alle, man kan ikke "bare" alting! For mig er det vigtig at mine børn kan forblive i samme skole med samme legekammerater osv.

ja, det forstår jeg godt... læste også dit svar til en anden....

puha, det er svært

og som en anden også skriver, så er det jo ikke din skyld, at loven er som den er.....

ville heller ikke "skælde ud" med mit indlæg - bare spørge ind til.... og jeg fik svar - og kan godt forstå dig!

heise

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Vil da lige tilføje at hvis der sker noget, så er det TS der hænger på ansvaret, og det kan give en meget dyr bøde, hvis hunden opholder sig andet sted end på den adresse, den et tilknyttet i følge sin chip.
Der er jo en grund til at loven er lavet.
Og det er, at man ikke har avlet væk fra det upålidelige og agressive i muskelhundene, og det rammer så også de godmodige af dem.
Desværre.
Men man har jo så også oplevet alt for mange angreb fra disse hunde, og fordi de er så store, kan skaderne blive langt større end hvis det er en lille skødehund der bider.
De har også en anden muskulatur, og denne gør, at bider de sig først fast, så er det "Bull-hundenes" spærremekanisme i kæberne, der gør dem så farlige.
Havde de ikke den, så tror jeg ikke man ville have indført forbudet.

Hvorom alting er, så er det rigtig synd at en ung hund skal aflives, men man kan blive nødt til at tage den slags valg, hvis livet vælger en anden vej for en.
Så mit råd er, at I må få aflivet hunden eller prøve at finde et andet sted at bo, hvor man gerne må have hund.
Men et stort trøsteknus får du med på vejen. Det er altid sørgeligt når man må slippe et elsket kæledyr.

Kærligst
Sussie

Dine indlæg er altså så dejlige at læse.

Ja vi holder skam af hunden. Tænker også at et værdigt hundeliv ikke er i en lille lejlighed hvor den ikke kan udfolde sig - på trods af at blive luftet så vil dens mange timer være indenfor.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

lisesp83 skriver:

Ok, den er sku svær.

For jeg kan til dels godt forstå dig, men må også indrømme at jeg får ondt af hunden..

ja måske er det endda mere syndt at den skal med i en lille lejlighed hvor den vil blive bedt om at lægge sig i sin kurv fordi der ikke er plads til andet.

Det lyder måske mærkeligt og uvant men jeg prøver rent faktisk at gøre det bedste for hunden.

Anmeld

23. januar 2011

Millah

SussieThyssen skriver:

Vil da lige tilføje at hvis der sker noget, så er det TS der hænger på ansvaret, og det kan give en meget dyr bøde, hvis hunden opholder sig andet sted end på den adresse, den et tilknyttet i følge sin chip.
Der er jo en grund til at loven er lavet.
Og det er, at man ikke har avlet væk fra det upålidelige og agressive i muskelhundene, og det rammer så også de godmodige af dem.
Desværre.
Men man har jo så også oplevet alt for mange angreb fra disse hunde, og fordi de er så store, kan skaderne blive langt større end hvis det er en lille skødehund der bider.
De har også en anden muskulatur, og denne gør, at bider de sig først fast, så er det "Bull-hundenes" spærremekanisme i kæberne, der gør dem så farlige.
Havde de ikke den, så tror jeg ikke man ville have indført forbudet.

Hvorom alting er, så er det rigtig synd at en ung hund skal aflives, men man kan blive nødt til at tage den slags valg, hvis livet vælger en anden vej for en.
Så mit råd er, at I må få aflivet hunden eller prøve at finde et andet sted at bo, hvor man gerne må have hund.
Men et stort trøsteknus får du med på vejen. Det er altid sørgeligt når man må slippe et elsket kæledyr.

Kærligst
Sussie

kan da godt se det du siger er igtigt, meeen hvorfro skal det gå udover en hund der aldrig har gjort nogen noget ? Ikke TS skyld men de der S****E politiker

Jeg synes det er så lavt at fordi der er nogen hunde der har angrebet dyr og mennesker (hvilket er ejerens skyld) så skal det går udover alle de hunde der ikke har gjort noget...

Det kan pisse mig noget så voldsomt af at fordi der er nogen hunde ejer der ikke kan styre eller har kunne opdrage dem ordenligt, at sås kal det går udover dem som har styr på deres hund Aaaarg....

Det med de låser kæben er en forsvar mekanisme (staves) og den stammer fra da man "lavede" disse hunde til hundekamp. Bull-hunde er menneskeskabt, det er mennesker der har avlet forskellige hunde sammen indtil de fande den kompi som nogen så flot (ironisk) kalder kamphunde.

Som sagt er min lill chihuahua mere agrasiv end mange af de store dejlige muskelhunde vi omgåes. Hun er den mindste, men det er hende der bestemmer når de er sammen, det er hende der "tæver" de andre

Min holdning er stadig at man afliver ikke en hund bare fordi den er på den sorte liste, og det er ingen kritik af TS, men bare min holdning

Anmeld

23. januar 2011

Millah

Anonym skriver:

ja man kan nok godt finde en god familie til ham, men vi kan ikke få omregistret i ham, dvs sker der uheld, får ejer bøder for eks. ikke at have mundkurv på, ja så ryger de fluks herhjem. Bider hunden eller er hunden involveret i noget ulovligt ja så hænger vi på den også!

Ja det gør i når man ikke kan ændre det, men det kan man

Det eneste det kræver er man ved hvor og hvordan man skal gør det.

Men jeg kan godt forstå din frustation (staves) over at i nok skal have aflivet jeres hund

Anmeld

23. januar 2011

lisesp83

Anonym skriver:

ja måske er det endda mere syndt at den skal med i en lille lejlighed hvor den vil blive bedt om at lægge sig i sin kurv fordi der ikke er plads til andet.

Det lyder måske mærkeligt og uvant men jeg prøver rent faktisk at gøre det bedste for hunden.

Jeg håber du finder en løsning. Kan godt se det ikke er nemt.

Og nogle gange er man jo ikke herre over eget liv, som du siger. Og kan nu godt forstå, at du prioterer børnene, og deres trivsel..

Men du får lige et  af mig, for det må være svært for dig, ligemeget hvad der skal ske.

Anmeld

23. januar 2011

Millah

Anonym skriver:

Jeg ønsker at være helt anonym

Og igen, ingen vil eller må omregistrer en ulovlig hund efter d. 17. marts 2010

Det er okay du vil forblive anonym

Nej ingen i DK vil Som sagt findes der løsninger på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.