at gå af med hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

SiLiMiMa

Anonym skriver:

vi skal af med den fordi man ikke må have hund i den lejl. vi skal flytte til.

altså nu er det ikke for at dømme nogen osv... men når man har en hund, som man jo har anskaffet fordi den betyder noget for en.... hvorfor søger man så ikke en lejlighed, hvor den må komme med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

lisesp83

Anonym skriver:

jeg har solgt hus med stort tab pga dårlig økonomi, og de lejl der er tæt på børnenes skole er dyre fri - i hvert fald de stykker vi ku have råd til.

Ok, den er sku svær.

For jeg kan til dels godt forstå dig, men må også indrømme at jeg får ondt af hunden..

Anmeld

23. januar 2011

Millah

Anonym skriver:

er der nogen af jer der er gået af med en hund til aflivning alt for tidligt?

min hund er kun lige et par år gammel, men pga den nye hundelov må vi ikke sælge ham videre eller forære ham til andre.

Hvad var jeres grund til at gå af med/aflive jeres alt for unge hund?

En anden ting er fortæl om hund så som hvorgammel den er, dens være måde o.s.v.

Der kan nemt findes nye ejer selv om den er på den sorte liste

Lad mig sige den sådan her, selv om den sorte liste er kommet er der stadig mange som får hunde fra den sorte liste her omkrig hvor jeg bor

Og den sorte liste skal ikke fortælle mig hvilken hund jeg skal have.

Man kunne lige så godt smide min hund på den sorte liste osse så (en chihuahua) hun er nemlig ikke helt rask i hoved. Siden hun var 4 måneder har hun "angrebet" og bidt 8 andre hunde og hun bliver 3 år til sommer. Den første hund hun gik på var en fuldvoksen rottwailer (staves) hun fløj lige i struben på den helt umotiveret, hvor dan store hund blev så bange for hende... Ellers er hun gået amok på Amfstaff'r, schæfer og rottwailer Og hun har kun "angrebet andre hunde, når de er kommet for tæt på...

Dog har hun aldrig bidt børn eller voksne, hun elsker børn...

Og ja så er hendes bedste legekammerat min gamle kollegas amfstaff og den er bange for hende

Så jeg synes politikerne skal smide min hund på den sorte liste osse  Eller bare slette den sorte liste helt!!!

Anmeld

23. januar 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Millah skriver:

Nej det havde jeg godt nok aldrig gjort.

Ej var jeg bare gået af med den pga den nye hundelov.

Synes den nye lov er det væreste gang pjat

Hvis jeg ahvde en hund som jeg skulle af med af en eller anden årsag og så var på den sorte liste, havde jeg stadig forhørt mig om der var nogen der ville voertage den...

Man afliver ikke bare en hund

Det er så min mening

nu får jeg måske nok høvl..
Jeg kan sagtens følge dit argument med, at man ikk afliver en ellers rask og velfungerende hund - men i min optik, så er det heller ikk trådstarters valg, at det skal være sådan..! En lov, er en lov.. Uanset hvor åndssvagt vi ellers synes det måtte være..
Trådstarter: for lige, at svare på dit spørgsmål, så nej.. Vi har kun måtte aflive én hund, og det var på grund af alderdom.. Jeg kan godt forstå, at det er en svær situation i står i.. Men i har jeres grunde til, at i nu skal af med hunden, og der er vist desværre ingen anden udvej.. det er jeg ked af, men håber, at i finder fred med det hele..
Anja..

Anmeld

23. januar 2011

Millah

Anonym skriver:

det ville også være det mest hensigtsmæssige at gøre, men hunen står i vores navn hvilket vil sige at sker der noget er det os der hænger på den.

Ja det er så et problem, meeen problemer er til for at blive løst

Det er faktisk ikke så svært igen Hihih

Meeen hvis du smider en PB kan jeg nok hjælpe dig lidt med problemet

Anmeld

23. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

er der nogen af jer der er gået af med en hund til aflivning alt for tidligt?

min hund er kun lige et par år gammel, men pga den nye hundelov må vi ikke sælge ham videre eller forære ham til andre.

Hvad var jeres grund til at gå af med/aflive jeres alt for unge hund?

mine forældre blev for snart 2 år siden nød til at aflive deres lille hund, og vi var alle meget kede af det, den var ikke ret gammel, under 2 år, men var pga sygdom, så blev nød til det.

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

AnjaM skriver:

Jeg kan sagtens følge dit argument med, at man ikk afliver en ellers rask og velfungerende hund - men i min optik, så er det heller ikk trådstarters valg, at det skal være sådan..! En lov, er en lov.. Uanset hvor åndssvagt vi ellers synes det måtte være..
Trådstarter: for lige, at svare på dit spørgsmål, så nej.. Vi har kun måtte aflive én hund, og det var på grund af alderdom.. Jeg kan godt forstå, at det er en svær situation i står i.. Men i har jeres grunde til, at i nu skal af med hunden, og der er vist desværre ingen anden udvej.. det er jeg ked af, men håber, at i finder fred med det hele..
Anja..

Lige mine ord.

Anmeld

23. januar 2011

Millah

AnjaM skriver:

Anja..

Nej nej du får ikke høvl af mig

Ville heller ikke angribe TS på nogen måde, skulle bare lige af med min mening

Ja det er rigtig nok at en lov er en lov, meeeen jeg har hørt regler og love er til for at blive brudt  haha

Men jeg synes virkelig den hundelov er den største gang pjat der er lavet Det er ikke hundene den er gal med det er ejerne!!!

Og ja sådan nogen hunde har masser af testeron i kroppen, men det skal overstimuleres (staves) før det eksplodere. Tag det fra en der er vokset op blandt såkaldte "muskelhunde"

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

Vil da lige tilføje at hvis der sker noget, så er det TS der hænger på ansvaret, og det kan give en meget dyr bøde, hvis hunden opholder sig andet sted end på den adresse, den et tilknyttet i følge sin chip.
Der er jo en grund til at loven er lavet.
Og det er, at man ikke har avlet væk fra det upålidelige og agressive i muskelhundene, og det rammer så også de godmodige af dem.
Desværre.
Men man har jo så også oplevet alt for mange angreb fra disse hunde, og fordi de er så store, kan skaderne blive langt større end hvis det er en lille skødehund der bider.
De har også en anden muskulatur, og denne gør, at bider de sig først fast, så er det "Bull-hundenes" spærremekanisme i kæberne, der gør dem så farlige.
Havde de ikke den, så tror jeg ikke man ville have indført forbudet.

Hvorom alting er, så er det rigtig synd at en ung hund skal aflives, men man kan blive nødt til at tage den slags valg, hvis livet vælger en anden vej for en.
Så mit råd er, at I må få aflivet hunden eller prøve at finde et andet sted at bo, hvor man gerne må have hund.
Men et stort trøsteknus får du med på vejen. Det er altid sørgeligt når man må slippe et elsket kæledyr.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Heise skriver:

altså nu er det ikke for at dømme nogen osv... men når man har en hund, som man jo har anskaffet fordi den betyder noget for en.... hvorfor søger man så ikke en lejlighed, hvor den må komme med?

fordi ens økonomiske situation har stilt en i den situation ikke at have råd til de lejligheder hvor man må have hund.

Livet er ikke så nemt for alle, man kan ikke "bare" alting! For mig er det vigtig at mine børn kan forblive i samme skole med samme legekammerater osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.