Hvad skal I bruge jeres børnepenge på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

Maja88

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg søgte altså.. :/

hvilken kommune bor du i???

jamen er der ikke børnefamilieydelse og så noget andet som man så skal søge...

nu er jeg da helt i tvivl om jeg skal søge eller ej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Bare mig..

morethanperfect skriver:

Jeg fik dem automatisk .. 

Det var da mærkeligt.. Mon jeg så husker forkert.. Det gør jeg nok så.. Der var også pludselig mange ting jeg skulle dernede..

Anmeld

22. januar 2011

Bare mig..

Maja88 skriver:

hvilken kommune bor du i???

jamen er der ikke børnefamilieydelse og så noget andet som man så skal søge...

nu er jeg da helt i tvivl om jeg skal søge eller ej

Det kan da godt være det er mig der husker forkert.. Hmm..

Jeg bor i Kolding.. Men det kan da godt være jeg bare husker forkert.. Ellers så prøv og google det..

Anmeld

22. januar 2011

Vial

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg søgte altså.. :/

Der er forskel på børnepenge, som man får fra SKAT og så de ekstraordinære tillæg man kan søge fra kommunen. De kommer samme dag, men som to forskellige transaktioner.

Har du søgt på kommunen, så er det kun fint. Så får du ekstra udover de. ca. 4000 kr., som alle får.

Anmeld

22. januar 2011

Bare mig..

KaMa skriver:

Der er forskel på børnepenge, som man får fra SKAT og så de ekstraordinære tillæg man kan søge fra kommunen. De kommer samme dag, men som to forskellige transaktioner.

Har du søgt på kommunen, så er det kun fint. Så får du ekstra udover de. ca. 4000 kr., som alle får.

Nej jeg har ikke søgt om ekstra.. Hmm... Det er nok bare mig der tager fejl..

Maja84, glem hvad jeg sagde.. De andre har nok ret.. hihi

Anmeld

22. januar 2011

eElak

KaMa skriver:

Stemmer i her.. 

4248 er børnefamilieydelsen, som alle får som har 1 barn.. Hvis der er flere børn, så er der flere penge.. ;-)

Det som du - Nikoline***** har søgt er højst sandsynligt at få kontanthjælp på forsørgersats - det kan du få 3 måneder inden fødslen.. 
Ellers er det (også) tilskud man kan få som enlig, men du skriver at du bor sammen med en kæreste, så tror ikke det er det.. ;-) 

Anmeld

22. januar 2011

Carina1977

Børne og unge ydelsen kommer automatisk ind på kontoen, uden man rører en finger. Skal man derimod have børnepenge som enlig, skal dette søges i din egen kommune

Anmeld

22. januar 2011

eElak

Børnepengene i denne omgang har gået til div. ting. 

Tilbud på bleer i Bilka

DVD afspiller

2. betalingen af min seng

Jakke + lidt Tøj til knægten + dåbsgaver (skal til 2 dåb i de næste måneder)

Derudover skal forsikringen betales, og der skal købes en fødselsdagsgave til knægten - aner ikke endnu havd det skal være

Anmeld

22. januar 2011

Kindfed

Vi gemmer vores på en særlig konto, som vi også sætter penge ind på hver måned. Så bruger vi løbende af dem, når vi er nødt til at købe noget til drengen, imens resten gemmes til at lette udgifterne lidt, når han skal i institution.

Personligt synes jeg, det er tosset, at bruge oceaner af penge på tøj, som bliver brugt i måske to måneder, men det er jo så min mening.

Anmeld

22. januar 2011

Maja88

KaLee skriver:

Stemmer i her.. 

4248 er børnefamilieydelsen, som alle får som har 1 barn.. Hvis der er flere børn, så er der flere penge.. ;-)

Det som du - Nikoline***** har søgt er højst sandsynligt at få kontanthjælp på forsørgersats - det kan du få 3 måneder inden fødslen.. 
Ellers er det (også) tilskud man kan få som enlig, men du skriver at du bor sammen med en kæreste, så tror ikke det er det.. ;-) 

på herning kommunes hjemmeside står der man skal søge ordinært børnetilskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.