Barnets efternavn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have, at jeres barn hedder det samme som dig. Hvis vi ikke havde været gift havde vi også givet et navn fra os begge. Men jeg kan godt se, at det er svært når I begge hedder sen til efternavn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Piger vil  lige høre...

Herhjemme var planen lagt at der skulle være bryllup samtidig med barnedåb (som surprise for gæsterne), men grundet rigtig mange skænderier som nybagte forældre, tør kæresten ikke at blive gift nu og ønsker at vi venter. Planen var så at jeg + vores barn skulle have hans efternavn. Men nu hvor han har "aflyst", så vil jeg gerne have at vores barn får mit efternavn, da jeg har ALT med hende at gøre. Kæresten har accepteret det, men er naturligvis ked af det.

Nu føler jeg bare at det er mig der er den tarvelige????

Uddyb gerne jeres svar.

Hvis du kun ønsker at barnet skal have dit efternavn som en slags straf, synes jeg det er tarveligt. Hvorfor ikke bare give barnet begge efternavne? Han er trods alt far til barnet, som så senere kan vælge selv...

Anmeld

22. januar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Hvis du kun ønsker at barnet skal have dit efternavn som en slags straf, synes jeg det er tarveligt. Hvorfor ikke bare give barnet begge efternavne? Han er trods alt far til barnet, som så senere kan vælge selv...

Det handler slet ikke om straf, men om at det er mærkeligt ikke at hedde det samme som ens barn... og han valgte jo at vi ikke skulle giftes, og dermed at jeg ikke skulle have det samme som dem...

Jeg ville meget gerne give hende hans efternavn også, men det lyder tåbeligt med 2 x sen-navne....

Anmeld

22. januar 2011

ekzunz

Anonym skriver:

Fordi det er en pige vi har...

Så synes jeg det er ok ikke at vælge den løsning...

Anmeld

22. januar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

Piger vil  lige høre...

Herhjemme var planen lagt at der skulle være bryllup samtidig med barnedåb (som surprise for gæsterne), men grundet rigtig mange skænderier som nybagte forældre, tør kæresten ikke at blive gift nu og ønsker at vi venter. Planen var så at jeg + vores barn skulle have hans efternavn. Men nu hvor han har "aflyst", så vil jeg gerne have at vores barn får mit efternavn, da jeg har ALT med hende at gøre. Kæresten har accepteret det, men er naturligvis ked af det.

Nu føler jeg bare at det er mig der er den tarvelige????

Uddyb gerne jeres svar.

Kunne hun ikke bare få begge???

Anmeld

22. januar 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Kunne hun ikke bare få begge???

Vi har begge et ...sen-navn, og det lyder tåbeligt at sætte dem sammen...

Anmeld

22. januar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

Vi har begge et ...sen-navn, og det lyder tåbeligt at sætte dem sammen...

Er der ikke nogen af jer der har et mellem navn??? Fordi så kunne i jo bruge det sammen med et af jeres.

Anmeld

22. januar 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Er der ikke nogen af jer der har et mellem navn??? Fordi så kunne i jo bruge det sammen med et af jeres.

Jeg har faktisk lige spurgt ham for en halv time siden, om han vil være med til at hun får hans mellemnavn (Steen) sat sammen med mit efternavn med bindestreg, så kan han slette sit efternavn, og vupti så han hun fra os begge...

Det tænker han over, og så tror jeg at vi vil søge om det kan blive sådan

Anmeld

22. januar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

Jeg har faktisk lige spurgt ham for en halv time siden, om han vil være med til at hun får hans mellemnavn (Steen) sat sammen med mit efternavn med bindestreg, så kan han slette sit efternavn, og vupti så han hun fra os begge...

Det tænker han over, og så tror jeg at vi vil søge om det kan blive sådan

Det synes jeg er en kanon ide. Så er i begge glade

Anmeld

22. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nej..det kan jeg ikke se...når han er den der bakker ud og ikke er sikker på "jer" som familie, så viser han indirekte, at han ikke vil lade dig få sit navn, så hvorfor skulle barnet så have det? Hvis han alligevel kaster handsken i ringen, og du måske kommer til at stå alene med barnet, så kan du og barnet lige så godt have samme efternavn.

Iøvrigt så har mine børn alle 3 mit efternavn, og det har min mand også. Og det har aldrig været til diskussion. Der er nogle ting jeg altid har meldt ud i starten af et forhold, bl.a. at de børn jeg fik, skulle have mit navn, og hvis herren ikke kunne lide/acceptere det, så skulle det ikke være os.
Mit slægtsnavn er mit, og mine børn er også bærere af det, og både min 2. og nu 3. mand har fået det.
Sådan har det været i min slægt i mange generationer, både kvinder og mænd bærer navnet, hvis de vil, det er også derfor det har overlevet.
Mine børnebørn hedder også Thyssen.

Kærligst
Sussie

Tak for svar

Nu er vi bare ikke i den situation at vi havde klarlagt "spillereglerne" først Og ingen af os har et særligt specielt efternavn, så derfor er det ikke så ligetil i vores tilfælde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.