Anonym skriver:
Piger vil lige høre...
Herhjemme var planen lagt at der skulle være bryllup samtidig med barnedåb (som surprise for gæsterne), men grundet rigtig mange skænderier som nybagte forældre, tør kæresten ikke at blive gift nu og ønsker at vi venter. Planen var så at jeg + vores barn skulle have hans efternavn. Men nu hvor han har "aflyst", så vil jeg gerne have at vores barn får mit efternavn, da jeg har ALT med hende at gøre. Kæresten har accepteret det, men er naturligvis ked af det.
Nu føler jeg bare at det er mig der er den tarvelige????
Uddyb gerne jeres svar.
Nej..det kan jeg ikke se...når han er den der bakker ud og ikke er sikker på "jer" som familie, så viser han indirekte, at han ikke vil lade dig få sit navn, så hvorfor skulle barnet så have det? Hvis han alligevel kaster handsken i ringen, og du måske kommer til at stå alene med barnet, så kan du og barnet lige så godt have samme efternavn.
Iøvrigt så har mine børn alle 3 mit efternavn, og det har min mand også. Og det har aldrig været til diskussion. Der er nogle ting jeg altid har meldt ud i starten af et forhold, bl.a. at de børn jeg fik, skulle have mit navn, og hvis herren ikke kunne lide/acceptere det, så skulle det ikke være os.
Mit slægtsnavn er mit, og mine børn er også bærere af det, og både min 2. og nu 3. mand har fået det.
Sådan har det været i min slægt i mange generationer, både kvinder og mænd bærer navnet, hvis de vil, det er også derfor det har overlevet.
Mine børnebørn hedder også Thyssen.

Kærligst
Sussie
Anmeld