Nogle med lav BMI?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

FruHolm <3

Har selv været undervægtig siden jeg var 10-11 år og har været til samtaler med skole og kommune fordi de mente jeg ikke fik nok mad hjemme, selvom jeg spiste hele tiden.

så blev jeg sendt til læge for at blive tjekket, men havde ikke for højt stofskifte, han endte så med den konklusion (staves?) at det simpelthen var fordi min krop ikke ville optage/afviste fedt.

nu har jeg så været gravid hvor jeg tog 25+ kg på og efter fødslen vejer jeg nu ca 64 kg som jeg skal veje, og gør alt hvad jeg kan for ikke at tabe mere (havde tabt over 10 kg da jeg vejede mig 1 uger efter fødslen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Dinna88

Lone H. skriver:

tak  har haft en meget akavet forhold til Mad selv efter jeg blev udskrevet, og først da jeg blev gravid begyndte jeg at spise rigtigt og ja har det okay, har stadig lidt svært ved at se min krop i spejlet uden at tænke at jeg er tyk, MEN det tror jeg nok aldrig jeg kommer over men hvis det ikk havde været for psykiaterne i esbjerg og min psykolog så var jeg nok stadig mega tynd  

Uha, det lyder hårdt. Men det er super at du har det bedre i dag Når man har oplevet noget så drastisk så kommer man nok aldrig 100 % ovenpå igen, nej. Men mindre fremskridt er bedre end ingen fremskridt.

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Gittemor09 skriver:

den plejer ikke at svinge meget nej... men efter jeg har fået Sofie er jeg begyndt at tabe mig rigtig meget... og det er ikke fordi jeg spiser anderledes... eller det synes jeg jo ikke selv jeg gør...!!

men det er også fordi jeg har arbejdet meget med noget stress og depression.... så der har været meget vægttab her inden for det sidste år...

Åh okay. Det er noget finurligt noget, det med ens vægt. Jeg håber da du får styr på din vægt 

Anmeld

18. januar 2011

Gittemor09

Dinna88 skriver:

Åh okay. Det er noget finurligt noget, det med ens vægt. Jeg håber da du får styr på din vægt 

ja, det håber jeg godt nok også... for vil jo ikke ende med at ligne et skelet.. der må jo gerne være lidt på siderne...!!

men som min kæreste siger : "skat, jeg elsker dig ligemeget hvordan du ser ud"... det er bare svært at elske sig selv når man taber sig så meget...

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Gittemor09 skriver:

ja, det håber jeg godt nok også... for vil jo ikke ende med at ligne et skelet.. der må jo gerne være lidt på siderne...!!

men som min kæreste siger : "skat, jeg elsker dig ligemeget hvordan du ser ud"... det er bare svært at elske sig selv når man taber sig så meget...

Det er jo nemlig det, at det kan være lige så ødelæggende at være for tynd som det kan at være for tynd, for ens selvtillid. Og det er så hamrende svært at tage på. Men det er da godt at du har din kæreste der støtter dig!

Anmeld

18. januar 2011

<3

Dinna88 skriver:

Det lyder da perfekt, at du har taget det på, som du så synes passer bedst - lidt graviditetsfedt hist og her, det går nok, haha

Altså, det ligger ikke til min familie pludselig at tage på, medmindre der er en årsag til det. Så jeg håber ikke det sker. Men jeg er forberedt på det, så jeg er klar til kamp hvis det komme snigende På den anden side, så lever jeg ikke usundt og jeg træner hver 2. dag, så jeg kan ikke rigtig tage på i et større omfang

Tjoh men så passer du jo på. Det gjorde jeg slet ikke. Og lever den dag i dag med lettere usund mad og moderat motion men har så en 3årig Det tæller jo også for motion haha.

Men pas på at din levevis ikke tager overhånd. Du kan senere få følger som er svært ubehagelige såsom overvægt, hjerteproblemer og organsvigt. Jeg tænker bare på hvis du skal passe på for ikke at tage mere på. Du ligger jo i den nedre ende og der er en grund til at det kaldes den nedre ende hvis du forstår

Anmeld

18. januar 2011

Gittemor09

Dinna88 skriver:

Det er jo nemlig det, at det kan være lige så ødelæggende at være for tynd som det kan at være for tynd, for ens selvtillid. Og det er så hamrende svært at tage på. Men det er da godt at du har din kæreste der støtter dig!

ja, det er skide svært... og nogle siger hellere være tynd end tyk.... men det kan altså også have sine negative ting at være tynd..

ja, han er en super god støtte.. han kommer tit med komplimenter hvis han kan mærke at jeg har en dårlig dag...

Anmeld

18. januar 2011

o0sus0o

har altid kæmpet en kamp med min vægt. synes dog jeg har styr på det for tiden. og det skønt

da jeg fødte emmeli havdejeg det sværet øjeblik i mit liv blev indlagt da hun var omkring 1 år med en vægt på 39 kg er 180 høj og et bmi på 12.

i dag vejer jeg 51 kg og har en bmi 15,5

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Kirle skriver:

Tjoh men så passer du jo på. Det gjorde jeg slet ikke. Og lever den dag i dag med lettere usund mad og moderat motion men har så en 3årig Det tæller jo også for motion haha.

Men pas på at din levevis ikke tager overhånd. Du kan senere få følger som er svært ubehagelige såsom overvægt, hjerteproblemer og organsvigt. Jeg tænker bare på hvis du skal passe på for ikke at tage mere på. Du ligger jo i den nedre ende og der er en grund til at det kaldes den nedre ende hvis du forstår

ah, på den måde haha, en tre årig giver bestemt motion!

Uha, du må ikke forstå det på den måde: jeg ÆDER som et sviiiiin hver dag. Haha. Jeg spiser rigtig meget. Det har jo også sit at skulle have sagt at jeg er veganer. Så jeg får ikke fed kød osv. Men jeg er ikke fanatisk overhovedet. Det er bare ting som at jeg ikke spiser hvidt brød, jeg bryder mig ikke om at spise fed mad og sådan. Så det er ikke fordi at jeg spiser sådan for ikke at tage på - jeg spiser sådan for at være sund Men tak for omtanken 

Anmeld

18. januar 2011

SD21

Mit BMI ligger omkring 17,54 :s Jeg er ikke tilfreds med det! Jeg ville meget gerne tage 6 kg på !  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.