Nogle med lav BMI?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.163 visninger
70 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Dinna88

Hej. Jeg blev lige inspireret af tråden om høj BMI...

Er der nogle herinde med lav BMI? - Hvis ja - hvorfor har I det og er I tilfreds med det?

Selv er min på 18,36, hvilket egentlig betyder at jeg er undervægtig. Dog synes jeg ikke selv at jeg trænger til at tage på og min læge mener at jeg er sund og frisk. Jeg er meget tynd, men der er intet sygeligt over det. Jeg behøver bare ikke at tænke over hvad jeg spiser (Det gør jeg dog alligevel!) fordi kroppen bare klarer det  

Jeg er blevet spurgt om jeg har en spiseforstyrrelse af en ældre herre, og folk spørger mig ofte om ikke jeg fryser når jeg er så tynd osv, men derudover er der intet ved det der irriterer mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

L.J.L

Dinna88 skriver:

Er der nogle herinde med lav BMI? - Hvis ja - hvorfor har I det og er I tilfreds med det?

Selv er min på 18,36, hvilket egentlig betyder at jeg er undervægtig. Dog synes jeg ikke selv at jeg trænger til at tage på og min læge mener at jeg er sund og frisk. Jeg er meget tynd, men der er intet sygeligt over det. Jeg behøver bare ikke at tænke over hvad jeg spiser (Det gør jeg dog alligevel!) fordi kroppen bare klarer det

Har selv været meget undervægtig før jeg blev gravid, og havde et bmi tal på 17. Har en rigtig god forbrænding, træner ikke spiser ikke sundt, men har bare altid været meget tynd, det ligger til familien.

Jeg hadede at være så tynd som jeg var før jeg blev gravid, folk troede altid jeg fejlede noget eller havde en spiseforstyrrelse, det har jeg aldrig haft.

Nu efter min fødsel er jeg på min idealvægt, 64 kilo, og det er jeg rigtig glad for, og håber ikke jeg taber mig yderligere!

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

linselouise skriver:

Har selv været meget undervægtig før jeg blev gravid, og havde et bmi tal på 17. Har en rigtig god forbrænding, træner ikke spiser ikke sundt, men har bare altid været meget tynd, det ligger til familien.

Jeg hadede at være så tynd som jeg var før jeg blev gravid, folk troede altid jeg fejlede noget eller havde en spiseforstyrrelse, det har jeg aldrig haft.

Nu efter min fødsel er jeg på min idealvægt, 64 kilo, og det er jeg rigtig glad for, og håber ikke jeg taber mig yderligere!

Det var også lavt! 

Hvordan kan det være at det er blevet siddende så?

Anmeld

18. januar 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Jeg er blevet spurgt om jeg har en spiseforstyrrelse af en ældre herre, og folk spørger mig ofte om ikke jeg fryser når jeg er så tynd osv, men derudover er der intet ved det der irriterer mig

He he....du er som min søster var engang...hun har været til mange samtaler omkring spiseforstyrrelser og min mor er også blevet kontaktet...hun vejede i mange mange år fra 14 år og 10 år frem 43 kg og er 165cm høj....men sådan skulle hun nok bare se ud omend det bestemt ikke var særlig kønt set ud fra at hun jo var ved at være en kvinde...så pludselig tog hun på, så hende ikke en måned og så var hun pludselig som alle andre at se på og lige nu er der sørme også kommet mave på hende...men det klæder hende...og hun havde kunne spise alt førhen, men det vendte fra den ene dag til den anden.

Men smuk er hun..

Og jeg må sande jeg aldrig har lidt af det der med at veje for lidt...jeg vejer bare hvad jeg skal...nu..

Anmeld

18. januar 2011

L.J.L

Dinna88 skriver:

Det var også lavt! 

Hvordan kan det være at det er blevet siddende så?

Ja, det var meget lavt! Min fedt% var nærmest ikke eksisterende. Men jeg havde det helt fint, var ikke syg eller noget

Jeg begyndte så småt at tage lidt på da jeg stoppede med at ryge, det er jo ret naturligt, da man så har behov for andet at stoppe i munden. Og så tror jeg at kroppen bare ændrer sig når man har født, man får lidt mere på hofterne

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Eva. skriver:

He he....du er som min søster var engang...hun har været til mange samtaler omkring spiseforstyrrelser og min mor er også blevet kontaktet...hun vejede i mange mange år fra 14 år og 10 år frem 43 kg og er 165cm høj....men sådan skulle hun nok bare se ud omend det bestemt ikke var særlig kønt set ud fra at hun jo var ved at være en kvinde...så pludselig tog hun på, så hende ikke en måned og så var hun pludselig som alle andre at se på og lige nu er der sørme også kommet mave på hende...men det klæder hende...og hun havde kunne spise alt førhen, men det vendte fra den ene dag til den anden.

Men smuk er hun..

Og jeg må sande jeg aldrig har lidt af det der med at veje for lidt...jeg vejer bare hvad jeg skal...nu..

Det var godt nok ikke meget hun vejede!  Det var da helt vildt. Jeg tror godt nok på at hun er smuk(kere) nu, det lyder til at hun har set meget tynd ud. Oftest er det også rigtig pænt at man har lidt på sidebenene, så man ser levende ud. Hehe.

Er der nogen grund til at det vendte? Jeg håber ikke at mit bare sådan vender fra den ene dag til den anden, men jeg ved da at det her ikke fortsætter for evigt! Men jeg har ikke tænkt mig at jeg skal "lade det ske" jeg kan godt lide min krop som den er. Så hvis det sker så må jeg træne yderligere

Det er da super for dig at du ikke har været undervægtig. Jeg kender jo godt lidt til din fortid, så.... Men det er nu heller ikke sjovt at døje med folks kommentarer osv. 

Anmeld

18. januar 2011

Gittemor09

i folkeskolen var jeg altid en pige med en masse på sidebenene men i 10. klasse besluttede jeg mig for at jeg altså ville tabe nogle kg da jeg altid blev drillet med min vægt.... jeg tabte så 15 kg, og har aldrig kunne tage dem på igen ligemeget hvor usundt jeg spiste....

efter jeg har fået sofie har jeg tabt mig yderligere, selvom jeg spiser som jeg plejer

kan ikke lige huske hvordan man regner BMI ud...

men jeg er 1.60 og vejer 49,5 (ja, jeg ved det ikke er meget)

Anmeld

18. januar 2011

Koen.

Ved ikke hvad mit bmi er men er 1,57 og vejer 41 kg, kæmper en meget træls kamp med at tage på

Anmeld

18. januar 2011

LRJ

Da jeg havde anoreksi og var indlagt,  havde jeg en bmi på 13.2 Vejede 40 kg og var 172 cm høj, (har været længere ned i vægt) men min BMI er i dag på 25 efter jeg har født  

Anmeld

18. januar 2011

Tulle28

Mit BMI er 19 lige nu og har ligget lidt under før jeg blev gravid. Jeg trænede meget og spiste sundt og har derudover altid været til den slanke side. Efter jeg har født vejer jeg det samme, men er blevet lidt "blødere" fordi jeg ikke er kommet igang med at træne rigtig endnu, og det passer mig egenlig meget godt (altså - maven og numsen måtte gerne være lidt mindre blød). Men jeg er nu meget godt tilfreds.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.