Nogle med lav BMI?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Gittemor09

jeg har lige læst lidt om hvordan man måler sit BMI

og man siger: vægt/ (højde*højde)

og har selv lige været på vægten igen... og har fandme tabt mig igen... sådan noget L**T ...

vægten siger 47 kg nu... forstår det ikke..!! (spiser jo hele tiden og altid )

nå, men min BMI vil så være : 47/ (1,60*1,60) = 18,35

Fedme klassificering
BMI (kg/m2)
Undervægtig  
<18.5
Normal  
18.5-24.9
Overvægtig  
25.0-29.9
Fedme
I
30.0-34.9

II
35.0-39.9

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

<3

Som andre skriver så da jeg røg og var yngre kunne jeg æde hvad som helst uden at tage på. Og var virkelig tynd tror jeg lå på 60kg og er 178 høj (BMI 18,9). Det ændrede sig da jeg blev 25 så lå jeg på 65kg og efter jeg blev 30 tror jeg at min krop har det bedst med at ligge på 70kg eller måske mellem 70-75kg(er igang med at tabe det sidste graviditetsfedt ) og det er så også efter jeg har født.

Alderen og ens levevis har efter min mening meget at sige så det kommer lige pludselig at du skal passe mere på

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Gittemor09 skriver:

i folkeskolen var jeg altid en pige med en masse på sidebenene men i 10. klasse besluttede jeg mig for at jeg altså ville tabe nogle kg da jeg altid blev drillet med min vægt.... jeg tabte så 15 kg, og har aldrig kunne tage dem på igen ligemeget hvor usundt jeg spiste....

efter jeg har fået sofie har jeg tabt mig yderligere, selvom jeg spiser som jeg plejer

kan ikke lige huske hvordan man regner BMI ud...

men jeg er 1.60 og vejer 49,5 (ja, jeg ved det ikke er meget)

Din bmi er 19,4 så du er normalvægtig

Men det var da vildt godt klaret at du tabte 15 kg og så har holdt det - selvom det kommer naturligt til dig Og så er det da bare super, at din vægt er som den skal være. 

Anmeld

18. januar 2011

L.J.L

Kirle skriver:

Som andre skriver så da jeg røg og var yngre kunne jeg æde hvad som helst uden at tage på. Og var virkelig tynd tror jeg lå på 60kg og er 178 høj (BMI 18,9). Det ændrede sig da jeg blev 25 så lå jeg på 65kg og efter jeg blev 30 tror jeg at min krop har det bedst med at ligge på 70kg eller måske mellem 70-75kg(er igang med at tabe det sidste graviditetsfedt ) og det er så også efter jeg har født.

Alderen og ens levevis har efter min mening meget at sige så det kommer lige pludselig at du skal passe mere på

enig

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Gittemor09 skriver:

jeg har lige læst lidt om hvordan man måler sit BMI

og man siger: vægt/ (højde*højde)

og har selv lige været på vægten igen... og har fandme tabt mig igen... sådan noget L**T ...

vægten siger 47 kg nu... forstår det ikke..!! (spiser jo hele tiden og altid )

nå, men min BMI vil så være : 47/ (1,60*1,60) = 18,35

Fedme klassificering
BMI (kg/m2)
Undervægtig  
<18.5
Normal  
18.5-24.9
Overvægtig  
25.0-29.9
Fedme
I
30.0-34.9

II
35.0-39.9

ups, havde ikke set det du skrev

Svinger din vægt meget? For min svinger mellem 46 og 48 

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Lone H. skriver:

Da jeg havde anoreksi og var indlagt,  havde jeg en bmi på 13.2 Vejede 40 kg og var 172 cm høj, (har været længere ned i vægt) men min BMI er i dag på 25 efter jeg har født  

Hold nu op, det var lidt!! 

Det er da fantastisk at du har formået at tage det på. Har det så fint i dag?

Anmeld

18. januar 2011

Zafir

Jeg har været rigtig tynd og haft et bmi på 17-18 stykker...  Min fedtprocent var 16-17 stykker dengang, som er alt for lav for kvinder.

Jeg følte jeg lignede en tegneserieko, fordi mine knogler 'stak ud' alle vegne.

Folk sagde til mig: Naaai, hvor må det være dejligt at være så tynd, men jeg syntes ikke det var sjovt. Jeg begyndte at træne for at få lidt figur igen. MIt maveskind hang også, fordi jeg havde været større. Jeg havde tabt 30-35 kg på under et år, uden som sådan at gøre noget.

Det jeg havde ændret var at jeg stoppede med at spise hvede, hvilket var godt for min krop. Derudover blev jeg forelsket og bagefter ulykkelig. Det var jeg så i 4 år. Altså ulykelig, hvilket gjorde at jeg stortset ingen appetit havde og jeg ikke sov om natten... Derfor var det svært at tage på.

Efter jeg blev kærester med Tom har det stabiliseret sig, altså min vægt. Jeg vejer pt lige under 70 kg, men vil gerne ned på 65, det er der jeg har det bedst.

Så nej, mit BMI er i normalområdet nu (lige i toppen), men jeg har været undervægtig og det syntes jeg faktisk er mindre sjovt, end at være let overvægtig... mmm.

Anmeld

18. januar 2011

Dinna88

Kirle skriver:

Det lyder da perfekt, at du har taget det på, som du så synes passer bedst - lidt graviditetsfedt hist og her, det går nok, haha

Altså, det ligger ikke til min familie pludselig at tage på, medmindre der er en årsag til det. Så jeg håber ikke det sker. Men jeg er forberedt på det, så jeg er klar til kamp hvis det komme snigende På den anden side, så lever jeg ikke usundt og jeg træner hver 2. dag, så jeg kan ikke rigtig tage på i et større omfang

Anmeld

18. januar 2011

LRJ

Dinna88 skriver:

Hold nu op, det var lidt!! 

Det er da fantastisk at du har formået at tage det på. Har det så fint i dag?

tak  har haft en meget akavet forhold til Mad selv efter jeg blev udskrevet, og først da jeg blev gravid begyndte jeg at spise rigtigt og ja har det okay, har stadig lidt svært ved at se min krop i spejlet uden at tænke at jeg er tyk, MEN det tror jeg nok aldrig jeg kommer over men hvis det ikk havde været for psykiaterne i esbjerg og min psykolog så var jeg nok stadig mega tynd  

Anmeld

18. januar 2011

Gittemor09

Dinna88 skriver:

ups, havde ikke set det du skrev

Svinger din vægt meget? For min svinger mellem 46 og 48 

den plejer ikke at svinge meget nej... men efter jeg har fået Sofie er jeg begyndt at tabe mig rigtig meget... og det er ikke fordi jeg spiser anderledes... eller det synes jeg jo ikke selv jeg gør...!!

men det er også fordi jeg har arbejdet meget med noget stress og depression.... så der har været meget vægttab her inden for det sidste år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.